köpa telefonmikrofonen endast

Permalänk
Medlem

köpa telefonmikrofonen endast

Hej
går det att köpa en extern telefonmikrofon som är inbyggd i telefonen och som används vid röstsamtal?

exakt den som används dvs!

Permalänk
Medlem

Prova Ebay?

Permalänk
Medlem

Länka gärna för jag är sämst på att söka på google etc

spelade in den här på en telefonmikrofon (sång)
https://open.spotify.com/track/0aTJ2rcOI2OY0wf2KVoPNg?si=7YlU...

men den telefonen gick sönder (Xiaomi redmi 5 plus) och nu har jag en samsung s5 vars telefonmikrofon är under all kritik, den är föråldrad

Permalänk
Medlem

För att göra det lite lättare så vilken telefon är det du ska ha en mikrofon till och vad ska du göra med den?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Skaffa ett headset?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja de flesta går att få tag i som reservdel, har du en vanlig modell kanske reparatören på hörnet har en hemma annars lär den finnas på Ebay.
Kolla däremot hur besvärligt det är att byta den för det kan vara så svårt att du inte vill prova och du kan också behöva mer delar än mikrofonen för att montera ihop telefonen, många telefoner är ju limmade så de måste rengörasd och limmas om och du kan behöva väldigt små toroxnycklar eller Applespecial.
Leta reda på en video som visar bytet först så du vet vad du behöver och bedöm ärligt om du verkligen klarar av jobbet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kolla på teknikdelar.se

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

men suuuur citron

jag skrev ju "extern mikrofon"-och det betyder med kabel som man pluggar in på nåt sätt i telefonen

osså länkar jag till en Spotify låt där sången är inspelad så -

försörjningsstödmänniskor har inte råd med 1200 kronorsmobiler. så det blev en gratis begagnad från morbror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

men suuuur citron

jag skrev ju "extern mikrofon"-och det betyder med kabel som man pluggar in på nåt sätt i telefonen

osså länkar jag till en Spotify låt där sången är inspelad så -

försörjningsstödmänniskor har inte råd med 1200 kronorsmobiler. så det blev en gratis begagnad från morbror.

Prova här Kjell&co

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lafa:

men suuuur citron

jag skrev ju "extern mikrofon"-och det betyder med kabel som man pluggar in på nåt sätt i telefonen

osså länkar jag till en Spotify låt där sången är inspelad så -

försörjningsstödmänniskor har inte råd med 1200 kronorsmobiler. så det blev en gratis begagnad från morbror.

Du skrev också inbyggd i telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

men suuuur citron

jag skrev ju "extern mikrofon"-och det betyder med kabel som man pluggar in på nåt sätt i telefonen

osså länkar jag till en Spotify låt där sången är inspelad så -

försörjningsstödmänniskor har inte råd med 1200 kronorsmobiler. så det blev en gratis begagnad från morbror.

Skrivet av Lafa:

Hej
går det att köpa en extern telefonmikrofon som är inbyggd i telefonen och som används vid röstsamtal?

exakt den som används dvs!

jag missade faktiskt att du skrev extern men då är min fråga vad är en extern telefonmikrofon som är inbyggd i telefonen för något?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

På vissa mobiler går det väl att köpa mikrofonen löst som reservdel och i andra fall så sitter den väl fast på tex laddkretskortet. Om den nu är så dålig förstår jag inte hur samma mikrofon fast du ska förlänga anslutningen till den på något sätt och sätta på utsidan på telefonen skulle förbättra kvaliteten direkt mycket.

Enklaste måste väl vara att koppla in ett headset eller en vanlig extern mikrofon beroende på vad du har för telefon och anslutningar.

Luddig tråd.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett gammalt datorheadset (HyperX Cloud II) som var en USB variant tror jag, bara att jag inte har kvar USB dosan så det är enbart en 3.5mm kontakt kvar (som sköter både ljud och mikrofon). Väldigt smidigt att koppla in i 3.5mm i min telefon när någon ringer, o sitta med den på att snacka. Skönt att inte behöva hålla i telefonen, och jag hoppas att min mic faktiskt är bra jämfört med andra som kör på andra lösningar där micen är sämre än telefonens egna.

Permalänk
Medlem

märkligt att det inte finns till mariah carey då

då vet jag att jag måste införskaffa en helt ny mobil även om det inte finns pengar