MusikClockers - Musiker, instrument, musikproduktion

Permalänk
Medlem

Hade ett kapitalistpunkband med polare för några år sen (https://soundcloud.com/enprocentarna), men det las ner när alla flyttade åt var sitt håll. Tycker dock det fortfarande är skoj att både spela och spela in musik så nu väntar jag på att ungarna ska bli så stora att man kan börja lira med dom

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

They rest in the south (prod.kitsune) Gansomi ft Sadboiforlife & Leoakua

jag som sjunger

Permalänk
Medlem

Den här spelas i kloster världen över --- hehe

Permalänk
Medlem

Här är funk videon. Den är inte prefekt men känns okej. Kommer dock kännas i princip omöjlig att söka band just nu i dom restriktioner som är. Så blir nog att jag får knåpa ihop en till video med eget inspelat eller en till cover.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laars:

i princip omöjlig att söka band just nu i dom restriktioner som är

Spela i band är väl typ som att gå på gymmet, alla tar i allt & svettas i för små utrymmen...

Satte ihop en video till näst senaste låten. Nu räcker det för i år, inte gjort remixar på ett tag dock, får hoppas det är coola tunes i Cyberpunk som man kan göra nåt intressant med.

Om någon behöver hjälp med att mixa musik så skicka PM

Permalänk
Medlem

Lite mer nytt?

Min sista cover:

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Vilken hög tröskel det är till att leka omkring med ett midi-keyboard. Fick låna en Novation Launchkey 25 av en kompis och jag lyckas inte med någonting. Har laddat ned en trial på FL studio och får keysen att reagera på input i Track 1, vilket är en hi-hat. Jag hade ju velat ha ett instrument per key eller vad man ska säga. Youtube tutorials känns för komplicerade. Finns det någon DAW som är gjord för nybörjare, som funkar till Windows? Eller är FL det enklaste och jag måste läsa på mer? Vill mest bara plinka..

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Vilken hög tröskel det är till att leka omkring med ett midi-keyboard. Fick låna en Novation Launchkey 25 av en kompis och jag lyckas inte med någonting. Har laddat ned en trial på FL studio och får keysen att reagera på input i Track 1, vilket är en hi-hat. Jag hade ju velat ha ett instrument per key eller vad man ska säga. Youtube tutorials känns för komplicerade. Finns det någon DAW som är gjord för nybörjare, som funkar till Windows? Eller är FL det enklaste och jag måste läsa på mer? Vill mest bara plinka..

Skulle säga att FL är mediumenkelt. Reason är kanske något enklare. För mig är Ableton lite klurigare. Det finns ju en hel bunt, smaken är som baken.

Det finns massor av bra tutorials för FL och jag gillar verkligen In The Mix. Kolla denna: https://www.youtube.com/watch?v=_4DxjDZnt2c

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Skulle säga att FL är mediumenkelt. Reason är kanske något enklare. För mig är Ableton lite klurigare. Det finns ju en hel bunt, smaken är som baken.

Det finns massor av bra tutorials för FL och jag gillar verkligen In The Mix. Kolla denna: https://www.youtube.com/watch?v=_4DxjDZnt2c

Tack Jumpcut jag ska kika på det. Jag har förstått det som att Reason inte funkar att göra beats i men det verkar jag ha fått om bakfoten. Kan ju vara värt att kolla in det isåfall, det verkar vara en obegränsad trialversion på programmet.
Ha det fint!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Tack Jumpcut jag ska kika på det. Jag har förstått det som att Reason inte funkar att göra beats i men det verkar jag ha fått om bakfoten. Kan ju vara värt att kolla in det isåfall, det verkar vara en obegränsad trialversion på programmet.
Ha det fint!

Det går utmärkt att göra beats i Reason. Däremot skulle jag säga att FL är lite bättre. Men det är väl mest en smaksak.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sewerin:

FL studio

Grejen med Fl Studio är att det är ett ganska "udda" program som skiljer sig en del från de andra. För egen del är det min main DAW eftersom det är den jag är van vid. Gillar också att man köper en lifetime licens med fria uppdateringar & går att installera på obegränsat antal enheter utan krångliga licenser.

Uppdaterade en gammal remix. Är ju knappt nån som lyssnar på originalmusik så då får man slänga in lite remixar också

Permalänk

Tjena, någon här som använder Logic Pro X?
Själv har jag använt Logic sedan 2014 och producerar mest House.
Mvh Daniel

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

Får se om man klarar å skriva Svenska, det var en stund sedan sist!

Jodå, har mitt BjoKib projekt som jag håller på med. Det går mest i elektronisk, trance, techno, psytrance ish. Har en youtube kanal också där jag slänger ut en del musikrelaterat videos ibland.

Just nu jobbar jag med min spotify profil och skal førsøka få lite liv i den och har en releaseplan fram til mars 2023. Om du vil følja mig på Spotify och lyssna på en låt hadde jag vart tacksam før det. https://open.spotify.com/artist/01hFDeuZo0Yqz82op3ttdP?si=YND...

Producerar mest "in the box" som det heter, har en extern synth dog, en Moog Subsequent 37CV som får vara med på många av mina låtar. Annars går det mesta via software.

Just nu använder jag Ableton Live 10, men har også jobbat lite i Logic Pro. Men dethär med DAWs i dag är mest en smaksak. Man kan göra professionell musik i alla DAWs i dag är min påstand.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Får se om man klarar å skriva Svenska, det var en stund sedan sist!

Jodå, har mitt BjoKib projekt som jag håller på med. Det går mest i elektronisk, trance, techno, psytrance ish. Har en youtube kanal också där jag slänger ut en del musikrelaterat videos ibland.

Just nu jobbar jag med min spotify profil och skal førsøka få lite liv i den, så om du vil følja och lyssna på en låt hadde jag vart tacksam før det. https://open.spotify.com/artist/01hFDeuZo0Yqz82op3ttdP?si=YND...

Producerar mest "in the box" som det heter, har en extern synth dog, en Moog Subsequent 37CV som får vara med på många av mina låtar. Annars går det mesta via software.

Just nu använder jag Ableton Live 10, men har også jobbat lite i Logic Pro. Men dethär med DAWs i dag är mest en smaksak. Man kan göra professionell musik i alla DAWs i dag är min påstand.

Kan tyvärr inte kolla din låt eftersom jag inte har Spotify. Ableton är en populär DAW, letar dock folk som jobbar huvudsakligen i Logic.
Mvh Daniel

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

Spelade lite freehand på min Akai MPC key 61 här i går, och det blev ungefär så här:

https://soundcloud.com/tommy-helgevold-610485296/storm-is-bre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Spelade lite freehand på min Akai MPC key 61 här i går, och det blev ungefär så här:

https://soundcloud.com/tommy-helgevold-610485296/storm-is-bre...

Mysigt!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Har lirat mycket musik i band för i välden och alltid tänkt att när jag blir vuxen ska jag testa att skiva lite egen musik. Nu när jag börjar närma mig 40 tänker jag att det är dumt att vänta längre. Blir nog inte mer vuxen.
Har precis installerat cakewalk och ska se vad jag kan snickra ihop. Har en massa musikprojekt i huvudet jag samlat på mig genom åren.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita