Permalänk
Medlem

Speldator 12K - Tips?

Tjena!

Nu var det dags för mig att inskaffa en dator, med fokus på spel.

Min budget är MAX 12K, har kikat på några datorer men inte riktigt hittat något som känns prisvärd.

Jag har kikat på en dator som dock lockar, med följande specs:
Ryzen 9 3900X
HyperX Fury RGB 3200 MHz DDR4 2x8GB
Kingston SA2000 1TB M.2 PCIe SSD
Palit GeForce RTX2070 SUPER GamingPro
ASUS AM4 ROG Strix B550-F GAMING
CM ML120L V2
Corsair TX650M PSU 650W
H510 Black
2 års garanti.

Jag tycker den verkar ganska prisvärd men någon annan här kanske har tips på en bättre dator i samma prisklass? Uppskattar all hjälp man kan få då det var ett tag sedan!

Permalänk
Medlem

Har du någon länk till datorn du hänvisar till? Låter väldigt billigt enligt mitt tycke, för billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Har du någon länk till datorn du hänvisar till? Låter väldigt billigt enligt mitt tycke, för billigt.

Finns bara en kvar, har varit ett utställningsexemplar. Dock en stor och välkänd butik. Schysst pris alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Finns bara en kvar, har varit ett utställningsexemplar. Dock en stor och välkänd butik. Schysst pris alltså?

Det är ett bra pris för tillfället. Beror på vilken upplösning du spelar i om grafiken kommer vara tillräckligt med ett 2070 super kommande åren.

Jag hade nog köpt en datorn vid black friday eller vid årsslutet då det bör kommit in nya processorer och grafikkort vid den tiden.

Kolla annars begagnat med ett mindre bra grafikkort. kan du säker få ett bra pris på och sen upgradera grafiken när du känner att det är dags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Finns bara en kvar, har varit ett utställningsexemplar. Dock en stor och välkänd butik. Schysst pris alltså?

Utställningsexemplar kan förklara det låga priset.
12k är ett mycket bra pris för en sådan dator. Ordinarie pris i butik för motsvarande ligger normalt på ca 18k+ i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Utställningsexemplar kan förklara det låga priset.
12k är ett mycket bra pris för en sådan dator. Ordinarie pris i butik för motsvarande ligger normalt på ca 18k+ i dagsläget.

Ja precis, det som lockar är garantin på 2 år. Går det hitta något i samma prisklass som är lika bra eller skulle det kanske vara bäst att köpa denna när jag har chansen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renisen:

Ja precis, det som lockar är garantin på 2 år. Går det hitta något i samma prisklass som är lika bra eller skulle det kanske vara bäst att köpa denna när jag har chansen?

Slå till och köp den är mitt råd, förutsatt att det inte är några kända fel på den. Du kommer att få väldigt svårt att hitta någonting lika bra eller bättre till det priset. Skulle vara begagnat i såfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Slå till och köp den är mitt råd, förutsatt att det inte är några kända fel på den. Du kommer att få väldigt svårt att hitta någonting lika bra eller bättre till det priset. Skulle vara begagnat i såfall.

Tack, och tack alla ni andra som svarade i tråden! Då var datorn min, har även 60 dagars öppet köp men känns som ett väldigt bra köp. 😁

Permalänk
Medlem

Inte behöver du 12-kärnor i en speldator?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Bra köp tycker jag. Vilken butik var det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Bra köp tycker jag. Vilken butik var det?

Via Komplett! Det finns en hel del att välja mellan där just nu. 😄