Permalänk
Inaktiv

Dessa jäkla pads på glasögonen!

Hej,
Är det bara jag som hatar dom där jäkla "padsen" som sitter från glasögonen till näsan? Dom blir krokiga så dom sitter som skit och gör ont och det tar flera dagar att få till dom bra. Sen råkar man stöta till och böja dom igen!

Permalänk
Medlem

Har väl fått rätta till mina 2-3 gånger på typ 6 år, tycker inte det är ett jätteproblem

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

Har väl fått rätta till mina 2-3 gånger på typ 6 år, tycker inte det är ett jätteproblem

Jag som har känslig näsa då kanske haha!
I början gick man alltid till optikern för att låta dom göra det men slutade med att man alltid gör det själv numera hemma då man inte orkar åka dit. Väldigt enkelt genom att ta fingret / tummen och trycka dom antingen inåt eller utåt. Tidigare var man orolig att dom skulle gå av men dom verkar vara tåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag som har känslig näsa då kanske haha!

Eller bara ovarsam med dem
Edit: Med 2-3 gånger på 6 år ovan menade jag bocka metallhållaren i sig.

Kan väl vara padsen i sig också, är ju inte direkt expert på området så vet inte hur stora skillnader det är mellan olika. Om jag kollar på mina lite så ser jag att de knappast är symmetrisk inställda efter att jag haft på mig dem, den högre har flakare vinkel mot ansiktet så min näsa är nog inte riktigt symmetrisk. Kan dina röra sig i två leder enkelt? Om jag pillar till dem med fingrarna (bara lätt så inte metallen bockas), sätter på mig dem och tar av dem igen har de gått tillbaka till samma läge.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

Eller bara ovarsam med dem
Edit: Med 2-3 gånger på 6 år ovan menade jag bocka metallhållaren i sig.

Kan väl vara padsen i sig också, är ju inte direkt expert på området så vet inte hur stora skillnader det är mellan olika. Om jag kollar på mina lite så ser jag att de knappast är symmetrisk inställda efter att jag haft på mig dem, den högre har flakare vinkel mot ansiktet så min näsa är nog inte riktigt symmetrisk. Kan dina röra sig i två leder enkelt? Om jag pillar till dem med fingrarna (bara lätt så inte metallen bockas), sätter på mig dem och tar av dem igen har de gått tillbaka till samma läge.

Har tre barn kan vara det

Nope mina är solida. Kanske ska kolla efter andra pads hos optikern. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Nope mina är solida. Kanske ska kolla efter andra pads hos optikern. Tack för tipset!

Du kan prova silikonsadlar istället, de är mjukare och glider inte runt lika lätt på näsan. Kolla med din optiker, de kan troligtvis byta dem åt dig.

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig, de är ganska irriterande! Kör därför bågar utan såna där små pluttar.