Permalänk

Billig stationär

Hej ute efter en billig och snabb stationär för normalt bruk

Vad tror ni om dessa delar? Har två stycken 1440p skärmar inget spelande, Visual studio, docker, sql mm

Spontant tror jag att hastigheten är helt ok så att den inte känns trög frågan är om något bör bytas ut av andra anledningar.
Är någon av komponenterna något man bör hålla sig borta från?
Är.det bättre att köpa ett begagnat grafikkort? (Törs man köpa begagnat).

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=4066829

Permalänk
Medlem

Eventuellt kan du spara nån tusing genom att köra en 3400G istället med rätt mobo kan du köra 2 skärmar från det.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Eventuellt kan du spara nån tusing genom att köra en 3400G istället med rätt mobo kan du köra 2 skärmar från det.

Jade inte tänkt på det , det stämmer att även detta moderkort har stöd för två utgångar DP want HDMI så man skulle kunna spara 1300:- på en 3400G utan extra grafikkort.
Är de 1300:- väl investerade för helhetsintrycket har jag inga bekymmer att lägga tills det, är det onödigt köper jag gärna något annat.
Har idag en bärbar HP med en core i7 8gb DDR3 som känns lite slö och framförallt högljudd.

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från A520 moderkort.
B550 är betydligt bättre, tex B550M Aorus Elite eller B550M Pro-VHD Wifi

Men sen beror de ju även på vilka features du vill ha på moderkortet

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Håll dig borta från A520 moderkort.
B550 är betydligt bättre, tex B550M Aorus Elite eller B550M Pro-VHD Wifi

Men sen beror de ju även på vilka features du vill ha på moderkortet

Anledningen till A520 är egentligen enbart för att det var nyare än B450 samt att det hade 1 plats för M2 samt wifi till en billig slant.
Vad går jag miste om så jag vet vad jag kompromissar mot? Vet att det dessvärre inte finns många portar på kortet det är väl bara 1 pcie samt 1st m2.

Då jag har behov av wifi så sticker priset lite väl mycket eller är det ändå värt de 5-600kr extra?

...
Permalänk
Medlem

Den brädan duger gott för ditt ändamål. Inte så att du kommer lasta brädan med 200w från cpu sockeln precis