Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Japp, bra glid o den är lagom stor :).
Handledstödet är lika långt som tangentbordet ja. Det är till för tkl tangentbord

Nice! Gillar verkligen färgkombon på musmattan precis som tangentbordet så blir nog ett köp. Har letat efter en stor musmatta länge men inte hittat något bra.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Nice! Gillar verkligen färgkombon på musmattan precis som tangentbordet så blir nog ett köp. Har letat efter en stor musmatta länge men inte hittat något bra.

Ja, det är snyggt, du hade ett moonlight också?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: Ja, precis.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Okej

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Fast med bruna brytare, la upp en bild här innan. Musmatta är jävligt stor och skön Färgen matchar bra.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Fast med bruna brytare, la upp en bild här innan. Musmatta är jävligt stor och skön Färgen matchar bra.

Ja just det 😅 ja men ja rekommenderar den musmattan, den är riktigt skön också. Och bra match.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hur upplever du tangentbordet och handledsstödet såhär några månader senare? Är lite orolig att handledsstöd slits ner ganska lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hur upplever du tangentbordet och handledsstödet såhär några månader senare? Är lite orolig att handledsstöd slits ner ganska lätt.

Jag älskar fortfarande tangentbordet och handledsstödet.
Det känns precis likadant som dagen jag köpte det, lite bättre nu till och med då jag provade att sätta på oringar på brytarna, så nu är det riktigt skönt att skriva på
Handledsstödet har inte ändrats i varken form eller stabilitet, det är likadant det också.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag älskar fortfarande tangentbordet och handledsstödet.
Det känns precis likadant som dagen jag köpte det, lite bättre nu till och med då jag provade att sätta på oringar på brytarna, så nu är det riktigt skönt att skriva på
Handledsstödet har inte ändrats i varken form eller stabilitet, det är likadant det också.

Hmm okej, låter ju grymt bra! Men varför o-ringar, var inte MX Brown-switcharna tysta nog? Eller upplevde du det där "ekot" som någon tidigare i tråden nämnde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hmm okej, låter ju grymt bra! Men varför o-ringar, var inte MX Brown-switcharna tysta nog? Eller upplevde du det där "ekot" som någon tidigare i tråden nämnde?

Jag kör mx blue switchar. Ja gillar klicket, men inte klacket, de är därför

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag kör mx blue switchar. Ja gillar klicket, men inte klacket, de är därför

Ahhh, då förstår jag precis! Tack för svar, inväntar mitt VA88M med spänning och förväntan!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med VA88M med blå cherry brytare hemma i mer än ett år och ett WhiteFox med blå brytare på jobbet. Jämför jag dom skulle jag säga att kvalitetskänslan är snäppet bättre på Varmilo än på WhiteFox, även om basen är metall på WhiteFox. Svårt att säga vad det beror på men det är som att sammanslagna känslan av både ljudet, vikten på brytarna och formfaktorn på tangentbordet ger en sammanlagd kombination som är svårslagen på Varmilo. Jag blev tillslut less på att WhiteFox inte har F5 & F10 så jag köpte ett VA88M till jobbet oxå.
Lätt värt pengarna enligt mig. Svårigheten är väl mer att hitta perfekta brytarna.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt, fast med bruna switchar. Störtskönt, stabilt, bra storlek. Tyvärr lider det av ganska högt pingljud för L-tangenten, vet inte om det är något man bara får deal with eller om jag borde returnera. Åsikt?

https://streamable.com/kx42d9

Permalänk

Har själv ett Varmilo VA88M Charcoal
MX Silent Red köpt för 1 vecka sen.

Väldigt härligt tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett VA88M Ink Rhyme med MX Brown i somras, bästa tangentbordet jag ägt tror jag. Suverän känsla. Har ett Das Keyboard med MX Brown på jobbet att jämföra med och Varmilon är mycket bättre.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Varmilos egna switchar, Daisy, Sakura, Rose, Ivy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Någon som har erfarenhet av Varmilos egna switchar, Daisy, Sakura, Rose, Ivy?

Jag kör med Sakura sen någon vecka tillbaka, sjukt trevliga brytare som känns väldigt smooth.

Hade ett Varmilo med MX röd innan och dessa känns betydligt lättare trots att de ska vara likvärdigt motstånd i Sakura, antar att det har att göra med att det inte finns någon kontaktyta.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Varmilo VA88m Summit, Sjukt bra tangentbord, bra känsla och bra ljud i tangenterna gick från ett gammalt Corsair k70 känns som något man köpt på ICA efter man fått känna på varmilo. Var väldigt positivt överraskad när man fick hem den!
https://www.komplett.se/img/p/1620/1158179_3.jpg

EDIT: Bruna brytare

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft mitt Varmilo sedan i juli, och det är det bästa tangentbordet jag har haft, jag har kört med blå brytare hela tiden vilket jag gillar, MEN nu när jag vet hur tåliga tangenborden är så vågade jag mig på att köpa ett demo-ex till ett väldigt bra pris av maxgaming med bruna brytare, så nu har jag snart 2 varmilo tangentbord

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Eftersom jag tycker att Varmilo är otroligt sköna så fick det bli ett till

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En uppdatering för dem som funderar på ett varmilotangentbord.

Idag är jag inne på mitt 3e Varmilobord Började som jag postade längst upp med ett moonlight mx blue TKL, Köpte sedan ett Charcoal TKL mx brown och använde det ett tag, kände in mellan de blå och det bruna vilket jag tyckte bäst om och jag landade till slut i de bruna, så då sålde jag iväg det med blå brytare.
Nu är jag inne på mitt tredje som sagt, och nu har jag hittat precis rätt, efter ett tag med TKL så insåg jag att jag använder ju typ aldrig F1-12 tangenterna, och tyckte att det bara tog plats, så då köpte jag mig ett Varmilo VA69 miya, ett 65% tangentbord, och detta är det perfekta för mig. (hade ett Ducky II mini) ett par veckor också för att se om jag skulle satsa på 60% men där saknade jag piltangenterna samt att det inte alls höll samma kvalititetskänsla som Varmilo gjorde så det fick åka iväg igen.

men kontentan är att efter 3 Varmilotangentbord och ett Ducky II så tycker jag att Varmilo har det bästa prebuilt tangentborden på marknaden alla dagar, det handlar mer om det individuella valet på vilken storleksfaktor man tycker om, samt vilka brytare man är bekvämast med.

Men har du funderat på att köpa ett varmilo, så köp. Du kommer inte att bli besviken över känslan och byggkvaliteten iallafall.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

En uppdatering för dem som funderar på ett varmilotangentbord.

Idag är jag inne på mitt 3e Varmilobord Började som jag postade längst upp med ett moonlight mx blue TKL, Köpte sedan ett Charcoal TKL mx brown och använde det ett tag, kände in mellan de blå och det bruna vilket jag tyckte bäst om och jag landade till slut i de bruna, så då sålde jag iväg det med blå brytare.
Nu är jag inne på mitt tredje som sagt, och nu har jag hittat precis rätt, efter ett tag med TKL så insåg jag att jag använder ju typ aldrig F1-12 tangenterna, och tyckte att det bara tog plats, så då köpte jag mig ett Varmilo VA69 miya, ett 65% tangentbord, och detta är det perfekta för mig. (hade ett Ducky II mini) ett par veckor också för att se om jag skulle satsa på 60% men där saknade jag piltangenterna samt att det inte alls höll samma kvalititetskänsla som Varmilo gjorde så det fick åka iväg igen.

men kontentan är att efter 3 Varmilotangentbord och ett Ducky II så tycker jag att Varmilo har det bästa prebuilt tangentborden på marknaden alla dagar, det handlar mer om det individuella valet på vilken storleksfaktor man tycker om, samt vilka brytare man är bekvämast med.

Men har du funderat på att köpa ett varmilo, så köp. Du kommer inte att bli besviken över känslan och byggkvaliteten iallafall.

Härligt att höra! Väntar på mitt varmilo va109m med silent red-brytare. Ska dyka upp vid månadsskiftet oktober/november först dock.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Härligt att höra! Väntar på mitt varmilo va109m med silent red-brytare. Ska dyka upp vid månadsskiftet oktober/november först dock.

Härligt! Du kommer troligtvis inte att bli besviken

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

https://i.imgur.com/IEEfa4H.jpg

Om du aldrig har testat ett Varmilo tangentbord, vilket jag inte hade gjort. Så kan jag bara säga GÖR DET.
Detta är det skönaste och mest kvalitativa tangenbord jag har använt. Knapparna är otroligt sköna ihop med PBT plasten, och som sagt så ÄLSKAR jag dom blåa mx-brytarna. Jag tycker inte dom låter för mycket, i och med den robusta konstruktionen så dämpas ljudet av den, de andra borden jag har hört med blåa brytare låter betydligt mycket mer.
Har du haft tankar på att köpa ett Varmilo bord, så kan du sluta fundera nu och köpa ett.
Och jag har inte stört mig ett dugg på att det inte finns någon numpad, snarare tvärt om, jag älskar storleken, att den inte tar så mycket plats på skrivbordet.
Sen personligen så gillar jag designen på moonlight, så det är ju ett plus också.
Jag personligen stör mig ingenting på att det inte är genomlysande knappar, och att det bara är ljus underifrån, tycker det är snyggt faktiskt.
Även att spela på det var otroligt skönt, och en känsla i knapparna jag inte har känt tidigare när jag spelat.

Till detta så köpte jag mig även en ny musmatta, och ett handledsstöd, tänkte att jag kan lägga upp en bild på det.

Tack för mig!

Frångår kanske tråden lite, men vad är det för skrivbord? 😁

Har förövrigt också ett VA88M och det är gediget. Gick från ett Ducky One 2 Mini och det var ett snäpp upp i klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkarlsson:

Frångår kanske tråden lite, men vad är det för skrivbord? 😁

Hehe lugnt, jag har detta skrivbordet https://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/skrivbord-ullits-6...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Såg att en Varmilo VA88M Rainbow 2 RGB fanns på komplett i demoavdelningen för 970kr. Jag har ingen vidare koll, men de kanske är en deal som kan vara lockande för någon här:
https://www.komplett.se/product/1181628/demovaror/datorutrust...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Härligt att höra! Väntar på mitt varmilo va109m med silent red-brytare. Ska dyka upp vid månadsskiftet oktober/november först dock.

Hej har du fått ditt tangentbord ? Vad tyckte du om det. Är mycket sugen på ett sådant. tänkte vänta till bf dock

någon annan som testat MX Silent Red ? Är dom helt tysta eller är det bara mindre klick ljud ?

Vad rekomderar ni för cherry brytare och varför ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogie:

Hej har du fått ditt tangentbord ? Vad tyckte du om det. Är mycket sugen på ett sådant. tänkte vänta till bf dock

någon annan som testat MX Silent Red ? Är dom helt tysta eller är det bara mindre klick ljud ?

Vad rekomderar ni för cherry brytare och varför ?

Tyvärr inte, väntar fortfarande. Verkar ta ett tag pga pandemin. :-/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Tyvärr inte, väntar fortfarande. Verkar ta ett tag pga pandemin. :-/

Inet har dom i lager nu ser det ut som.

Blir nog att jag åker till den lokala mm butiken och knapprar på lite olika tangentbord med olika brytare. Vad jag lyckats läsa mig till så är nog red eller black bra för mig tror jag.
tycker 1800 är lite mycket för ett tangentbord så får vänta till bf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogie:

Vad rekomderar ni för cherry brytare och varför ?

Jag kör med blå brytare, tycker det funkar bäst på grund av taktila känslan. Sitter man och skriver hela dagarna är det rätt skönt att ha taktil känsla i switcharna. Gillar man inte ljudet är nog bruna vad jag skulle rekommendera, alternativt silent red men då blir man av med taktilkänslan som finns i blå brytarna.

Hade jag varit du hade jag nog beställt ett test-kit typ: https://www.maxkeyboard.com/max-keyboard-keycap-cherry-mx-swi...

Alternativt hittat nån kompis som har cherry switchar och testat lite. Det kan iof vara svårt att veta hur det känns över tid men mekaniska brytare är oftast nått man måste vänja sig vid hur som helst så kanske är lika att bara gå for det du tror passar.