Söker billigt grafikkort och eventuellt ram.

Permalänk
Medlem

Söker billigt grafikkort och eventuellt ram.

Hejsan!
Söker en vettig GPU för typ 3-400 kr.
Den behöver ha både displayport och hdmi utgång och får gärna dra lite ström, men det är inget måste.
Så har du något i garderoben där hemma är det bara att hojta till!

Om någon har 2x8gb corsair lpx 3200mhz till ett bra pris kan det också vara intressant.

Jag Finns i Göteborg, annars betalar jag frakt

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett GT640, passivtkylt och utan pcie ström, HDMI men ingen DP. Dra ett pm om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Jag har ett msi 750 ti med hdmi , dvi och vga du kan få för 400 + frakt

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Håkis:

Jag har ett msi 750 ti med hdmi , dvi och vga du kan få för 400 + frakt

Det låter ju som något som skulle kunna passa mitt behov och som inte kommer bränna nätagget 😁
Vad är det för power koppling, 4pin, 6pin eller 8pin?
Kan du tänka dig att gå ner till 300 + frakt?
400 känns lite mycket med tanke på att jag nyligen köpte ett 970 för 500kr här och det är typ 175% bättre enligt userbenchmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikul:

Det låter ju som något som skulle kunna passa mitt behov och som inte kommer bränna nätagget 😁
Vad är det för power koppling, 4pin, 6pin eller 8pin?
Kan du tänka dig att gå ner till 300 + frakt?
400 känns lite mycket med tanke på att jag nyligen köpte ett 970 för 500kr här och det är typ 175% bättre enligt userbenchmark.

Kortet behöver ingen extra strömförsörjning.
Kan göra 350 + frakt. Skicka PM om du är intresserad.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikul:

Hejsan!
Söker en vettig GPU för typ 3-400 kr.
Den behöver ha både displayport och hdmi utgång och får gärna dra lite ström, men det är inget måste.
Så har du något i garderoben där hemma är det bara att hojta till!

Om någon har 2x8gb corsair lpx 3200mhz till ett bra pris kan det också vara intressant.

Jag Finns i Göteborg, annars betalar jag frakt

Läs hela annonsen här

Hej! Söker du fortfarande kort? Jag har i så fall ett GTX770 som ligger om det är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-T-E:

Hej! Söker du fortfarande kort? Jag har i så fall ett GTX770 som ligger om det är intressant.

Kanske. Jag håller på att funderar över hur jag ska gå vidare nu. Köpte ett av håkis, men det hade tyvärr inte displayport som jag tror jag kommer behöva. Alternativt nyare HDMI som kan driva 240hz när det behövs, fast jag kanske kan komma runt det också, vet inte än. Men samtidigt behöver det dra så lite ström som möjligt med, eller så måste jag utöka PSUn. Behöver nämligen 2 gpuer för att köra VM med gpu passthrough så som jag vill.
Jag får återkomma om ett par dagar när jag upptäcker hur det går för mig med haxxandet 😉

Har kortet både HDMI och displayport? Vad är det för strömkontakter som behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikul:

Kanske. Jag håller på att funderar över hur jag ska gå vidare nu. Köpte ett av håkis, men det hade tyvärr inte displayport som jag tror jag kommer behöva. Alternativt nyare HDMI som kan driva 240hz när det behövs, fast jag kanske kan komma runt det också, vet inte än. Men samtidigt behöver det dra så lite ström som möjligt med, eller så måste jag utöka PSUn. Behöver nämligen 2 gpuer för att köra VM med gpu passthrough så som jag vill.
Jag får återkomma om ett par dagar när jag upptäcker hur det går för mig med haxxandet 😉

Har kortet både HDMI och displayport? Vad är det för strömkontakter som behövs?

Det har HDMI, Displayport och 2 DVI. Den behöver en 8-pin och en 6-pin för ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-T-E:

Det har HDMI, Displayport och 2 DVI. Den behöver en 8-pin och en 6-pin för ström.

Okej, då vet jag. Ska fundera lite då som sagt. 😊

Permalänk
Medlem

Hej har ett 550ti displayport och hdmi 2 dvi eller ett amd 6850 samma kopplingar 6 pin ström båda