Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Bra affärsmodell!

Om fel konto länkas får du köps ytterligare ett headset. Next gen merförsäljning.

Skulle tro att Oculus support kan lösa det även om det inte går att göra något själv. Det vill säga om du har kopplat fel Facebookkonto till Oculuskonto, byta konto går ju som nämnt att göra själv.

Permalänk
Medlem

Oculus Link Test Update Lets You Boost Bitrate To Fight Compression

On an RTX 2070 with a USB 3 connection and Quest 2, the result was essentially indistinguishable from a “real” PC headset, at least over 15 minutes of testing. We should note that Link’s USB connection is still limited to a 72 Hz frame rate for now, but when using the new feature at the maximum allowable bitrate, compression artifacts seemed to become negligible.

https://uploadvr.com/oculus-link-set-bitrate-update/

Permalänk
Medlem

Population: One är nu (kl 19:00) släppt till Quest i fullversion. Det är ett Battle Royale spel som har fått mycket goda betyg i Beta testandet. Laddas ner just nu här hemma och ska testas!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Population: One är nu (kl 19:00) släppt till Quest i fullversion. Det är ett Battle Royale spel som har fått mycket goda betyg i Beta testandet. Laddas ner just nu här hemma och ska testas!

Crossbuy med PC-versionen dessutom. Återkom gärna om det verkar bra, hänger väl lite på att det blir en vettig spelarbas.

Permalänk
Medlem

Mina två åker tillbaka, trodde inte det skulle ske (därav inköp av två) men efter ett kort test idag så vart jag övertygad om att denna generationens Quest (2) inte räcker till. Nu skiljer det sig säkert från person till person, men men.

  • Sitter dåligt på huvudet med originalstrapen

  • Sitter dåligt vid ansiktet, tryck i pannan men hål vid näsan

  • Linserna sitter för närma ögonen och blir smutsiga direkt, även med glasögondistansen

  • Godrays från allt ljust på skärmen

  • Ljusinsläpp vid näsan

  • Ligger på näsan om man kör mindre IPD

  • Bara tre IPD lägen, där det minsta ger en halo intill näsan

  • Knappt okay fokus i optimalt läge, vinjettering och suddighet närma centrum

  • Även med fokus så är bilden inte skarp, längre bort (typ FPS och bilspel) är den rent av dålig

  • Någolunda kass spårning för kontrollerna, kan skymmas i vissa vinklar

  • Spelen hos Oculus är rätt pinsamma

  • Kass batteritid utan batterypack

Det var en lång lista, det positiva? Friheten så klart, dock räcker det inte för att väga över de andra punkterna.

Som nämnts tidigare så har jag en gammal Vive liggandes, det finns så klart nackdelar med den också vilket är varför jag inte har använt den sedan release (typ). Jag tycker inte jag har så höga krav, men det känns inte som att Quest är där än. Jag inhandlade 256GB versionen x 2, då är de inte så billiga längre, speciellt när man måste ha tillbehör för 1000-1500 kr till för att det ska vara användbart.

Det var mitt rant, om ni läser detta innan köp så råder jag er till att testa (om ni inte skulle vara väldigt kräsna) och bilda er egen uppfattning. Nuvarande konfiguration av Questen passar säkert jättebra till många, men på mig så var det den sämsta tänkbara passformen. Passformen och inställbarheten v art en begränsande faktor för mej, det ihop med de andre problemen fick helt enkelt bägaren att rinna över.

För min del blir det möjligen ett PiMax 8KX till det kommande datorbygget, dessa är dock inte tänkta att användas på samma sätt men det skall bli kul att se hur det mäter sig på många punkter. Man vart lite avtänd på VR nu, kanske får vänta fem år till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Tror du det kan bli mycket billigare än det priset för wifi 6?
Är också sugen på den

Nja, alternativet är väl att sätta in ett trådlöst nätverkskort i datorn som har wifi6, typ detta:

(TP-Link Archer TX50E finns på Inet för 449:-)

Och sedan ställa in datorn på att vara accesspunkt och ansluta Quest2 dit.

Men det är nog enklare med en router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Ingen som har kommit på hur man skulle kunna titta på tv-serier (från typ HBO Nordic, Viaplay eller liknande) på Questen?

Provade Netflix och det fungerade bra, men HBO hade ju varit roligare.

I USA så kan de köra Firefox appen och se på HBO via webben, men jag får det inte att fungera mot HBONordic. Vilket kanske inte är så konstigt, eftersom de använder helt olika plattformar har jag hört.

Provade även installera en airplay-mottagar-app på questen, och då gick det bra att streama svtplay från mobilen, men HBO gick inte.

Antar att vi får vänta på att de släpper appar till questen...

Du kanske kan installera android-apparna på din quest?, tydligen kan man i allafall installera tex Spotify och Discord på sin Quest

https://www.youtube.com/watch?v=VEPj8GFfxdI

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har valt 90Hz i Virtual Desktop, men steam vr rapporterar ändå bara 72Hz vad jag kan se.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag har valt 90Hz i Virtual Desktop, men steam vr rapporterar ändå bara 72Hz vad jag kan se.
Någon som vet vad som kan vara fel?

När du valt 90hz måste du trycka på power-knappen 1gång så den "släcker", vänta typ 10 skunder sen trycker du igen så den tänder.
när jag gör detta brukar jag hålla ett finger för att påverka sensorn så headsetet inte släcker autoamtiskt.

OBS håll inte in powerknappen då startar headsetet om.

SteamVR ska rapportera som 90Hz om det blivigt rätt.
Tänk på att denna procedur måste göras om varje gång du har stängt av och startat om headsetet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Nja, alternativet är väl att sätta in ett trådlöst nätverkskort i datorn som har wifi6, typ detta:

https://i.imgur.com/1QUVX3w.jpg

(TP-Link Archer TX50E finns på Inet för 449:-)

Och sedan ställa in datorn på att vara accesspunkt och ansluta Quest2 dit.

Men det är nog enklare med en router.

Viktigt att poängtera att det inte alltid går att dela ut hotspot på 5ghz bandet med windows 10 pga licensproblem, jag vet inte exakt hur det fungerar men jag har provat 5 olika nätverkskort ingen klarade av det, inte heller 3 laptops jag har hemma.
Så köper man ett sånt där så var försiktig vid öppnadndet så man kan returnera om det inte funkar.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Crossbuy med PC-versionen dessutom. Återkom gärna om det verkar bra, hänger väl lite på att det blir en vettig spelarbas.

Spelat 1,5 timma nu. Det ser grymt bra ut och var väldigt roligt. Go känsla i både vapen och "transportering" och jag tror säkert det kommer bli stort då genren är så hypad. Väldigt imponerad av det med tanke på att det körs i Quest!

Jag avskyyyyr dock att man kan bygga väggar likt i Fortnite, förstör hela upplevelsen för mig. Så det blir återbetalning på det, men mest för att det nu finns så otroligt mycket bra spel så jag hinner helt enkelt inte spela det. Men gillar man Battle Royale så är det ett givet köp i mina ögon, grymt mycket häftigare än pannkaksspel

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

När du valt 90hz måste du trycka på power-knappen 1gång så den "släcker", vänta typ 10 skunder sen trycker du igen så den tänder.
när jag gör detta brukar jag hålla ett finger för att påverka sensorn så headsetet inte släcker autoamtiskt.

OBS håll inte in powerknappen då startar headsetet om.

SteamVR ska rapportera som 90Hz om det blivigt rätt.
Tänk på att denna procedur måste göras om varje gång du har stängt av och startat om headsetet.

Jaså är det bara denna procedur jag måste göra varje gång? Jag trodde man behövde ändra i filerna, men det kanske bara är första gången då?

Finns det någon lista med Questspel som funkar med 90 Hz ännu? Skulle väldigt gärna få det i Eleven pingis

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jaså är det bara denna procedur jag måste göra varje gång? Jag trodde man behövde ändra i filerna, men det kanske bara är första gången då?

Finns det någon lista med Questspel som funkar med 90 Hz ännu? Skulle väldigt gärna få det i Eleven pingis

Nej alltså du startar headsetet och pluggar in det i datorn och startar sidequest.
Sen uppe i menyn i sidequest trycker du på skiftnyckeln (inställningar) så finns det direkt en knapp där aktivera 90hz + en massa andra inställningar.
Trycka bara på knappen, tryck sen på powerknappen på headsetet, vänta 10 sekunder och tryck igen så den tänds från viloläget, voila 90Hz. .

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

När du valt 90hz måste du trycka på power-knappen 1gång så den "släcker", vänta typ 10 skunder sen trycker du igen så den tänder.
när jag gör detta brukar jag hålla ett finger för att påverka sensorn så headsetet inte släcker autoamtiskt.

OBS håll inte in powerknappen då startar headsetet om.

SteamVR ska rapportera som 90Hz om det blivigt rätt.
Tänk på att denna procedur måste göras om varje gång du har stängt av och startat om headsetet.

Ah,tackar. ska testa så fort mitt headset laddat klart

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Nån mer som fått ”Oculus home keeps stopping” som inte slutar ens efter en omstart? Jag var tvungen göra en factory reset för att kunna använda headsetet igen.

Permalänk
Medlem

Känner mig fortfarande lite lost, vad kan jag öka mina upplevelser med? 360 film? Vad och hur gör man för att titta på 360 film?

Har nu lyckats få stabilare 5ghz occh streamat VD, men när jag försöker starta Saints & Sinners via VD eller Steam VR så kommer jag aldrig fram, är bara svart skärm och så är man fast där. Någon som vet varför det blir så? Var aldrig ett problem att starta spelet via Link.

edit; bugget dyker fram om du laddar via Link medans du kör trådlöst VD! Löses genom att ta lös kabeln.

edit2; När jag startar spel via trådlöst VD så tror spelet att jag har Oculus Touch, vilket gör att jag inte kan spela spelen. Hur ställer jag in så jag har Oculus Quest 2 kontrollers?

@Molotov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Nja, alternativet är väl att sätta in ett trådlöst nätverkskort i datorn som har wifi6, typ detta:

https://i.imgur.com/1QUVX3w.jpg

(TP-Link Archer TX50E finns på Inet för 449:-)

Och sedan ställa in datorn på att vara accesspunkt och ansluta Quest2 dit.

Men det är nog enklare med en router.

Eyy en sådan har typ jag. https://www.inet.se/produkt/5410638/asus-pci-e-ax200
Finns den någon bra guide för hur man gör allt detta?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Eyy en sådan har typ jag. https://www.inet.se/produkt/5410638/asus-pci-e-ax200
Finns den någon bra guide för hur man gör allt detta?

Om du har nätverkskortet i din PC med Windows 10 är det bara att göra typ såhär:

https://www.wikihow.com/Create-a-Hotspot-in-Windows-10

Förutsatt att du har ett vanligt nätverkskort och ansluten till internet via nätverkskabel då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Om du har nätverkskortet i din PC med Windows 10 är det bara att göra typ såhär:

https://www.wikihow.com/Create-a-Hotspot-in-Windows-10

Ska definitivt testa det imorgon! Spelar det någon roll hur långt routern är ifrån datorn och questen då?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Ska definitivt testa det imorgon! Spelar det någon roll hur långt routern är ifrån datorn och questen då?

Nej, tanken är ju att Quest2 ansluter direkt till det trådlösa nätverkskortet i datorn, så det har ju inte med routern att göra alls längre.

Men det bygger ju på att datorn får sin internetanslutning någon annanstans ifrån, typ en trådad anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Nej, tanken är ju att Quest2 ansluter direkt till det trådlösa nätverkskortet i datorn, så det har ju inte med routern att göra alls längre.

Men det bygger ju på att datorn får sin internetanslutning någon annanstans ifrån, typ en trådad anslutning.

Aa men najs. Så vad jag ska göra är alltså att ansluta datorn till routern med ethernet kabel. Sedan så ska jag sätta upp en hotspot med nätverkskortet och sedan ansluta Q2 till hotspoten? Låter ju bus enkelt

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Låter ju bus enkelt

Jepp

Permalänk
Medlem

Någon som kört Rez Infinite? Höga betyg, men litar antagligen mer på omdömen härifrån.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Mina två åker tillbaka, trodde inte det skulle ske (därav inköp av två) men efter ett kort test idag så vart jag övertygad om att denna generationens Quest (2) inte räcker till. Nu skiljer det sig säkert från person till person, men men.

  • Sitter dåligt på huvudet med originalstrapen

  • Sitter dåligt vid ansiktet, tryck i pannan men hål vid näsan

  • Linserna sitter för närma ögonen och blir smutsiga direkt, även med glasögondistansen

  • Godrays från allt ljust på skärmen

  • Ljusinsläpp vid näsan

  • Ligger på näsan om man kör mindre IPD

  • Bara tre IPD lägen, där det minsta ger en halo intill näsan

  • Knappt okay fokus i optimalt läge, vinjettering och suddighet närma centrum

  • Även med fokus så är bilden inte skarp, längre bort (typ FPS och bilspel) är den rent av dålig

  • Någolunda kass spårning för kontrollerna, kan skymmas i vissa vinklar

  • Spelen hos Oculus är rätt pinsamma

  • Kass batteritid utan batterypack

Det var en lång lista, det positiva? Friheten så klart, dock räcker det inte för att väga över de andra punkterna.

Som nämnts tidigare så har jag en gammal Vive liggandes, det finns så klart nackdelar med den också vilket är varför jag inte har använt den sedan release (typ). Jag tycker inte jag har så höga krav, men det känns inte som att Quest är där än. Jag inhandlade 256GB versionen x 2, då är de inte så billiga längre, speciellt när man måste ha tillbehör för 1000-1500 kr till för att det ska vara användbart.

Det var mitt rant, om ni läser detta innan köp så råder jag er till att testa (om ni inte skulle vara väldigt kräsna) och bilda er egen uppfattning. Nuvarande konfiguration av Questen passar säkert jättebra till många, men på mig så var det den sämsta tänkbara passformen. Passformen och inställbarheten v art en begränsande faktor för mej, det ihop med de andre problemen fick helt enkelt bägaren att rinna över.

För min del blir det möjligen ett PiMax 8KX till det kommande datorbygget, dessa är dock inte tänkta att användas på samma sätt men det skall bli kul att se hur det mäter sig på många punkter. Man vart lite avtänd på VR nu, kanske får vänta fem år till...

Hej, man måste få delge sin åsikt och det har du gjort väldigt bra.
Jag kan inte hålla med om riktigt all, men jag hade nog lägre förväntningar än dig på maskinen.
Jag har haft en bra hög med olika pc-vr lösningar genom åren och måste säga att jag var rätt imponerad av Q1 när den kom. Det största problemet som jag såg då var bristen på innehåll till konsolen.
Med Q2 blev jag riktigt imponerad av den höga upplösningen. Jag tycker att komforten är helt ok i jämförelse med Q1 eller andra headsets som jag testat tidigare.
Batteritiden är perfekt för mig då det sällan blir längre sessioner än 2h.
Vita godrays är det enda jag riktigt stör mig på. Men det är i princip bara synligt i hemmenyn så jag kan leva med det. Däremot vill jag veta varför det blir så. Q1 hade inga så tydliga problem med det.

Jag hade inte förväntat mig en så kompetent maskin för ett så litet pris. Sen har innehållet förbättrats en del och nu tror jag att vi kommer att se ännu fler portar av spel från PC sidan då konsolen är bra mycket kraftigare.

Jag gillar min Q2 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Hej, man måste få delge sin åsikt och det har du gjort väldigt bra.
Jag kan inte hålla med om riktigt all, men jag hade nog lägre förväntningar än dig på maskinen.
Jag har haft en bra hög med olika pc-vr lösningar genom åren och måste säga att jag var rätt imponerad av Q1 när den kom. Det största problemet som jag såg då var bristen på innehåll till konsolen.
Med Q2 blev jag riktigt imponerad av den höga upplösningen. Jag tycker att komforten är helt ok i jämförelse med Q1 eller andra headsets som jag testat tidigare.
Batteritiden är perfekt för mig då det sällan blir längre sessioner än 2h.
Vita godrays är det enda jag riktigt stör mig på. Men det är i princip bara synligt i hemmenyn så jag kan leva med det. Däremot vill jag veta varför det blir så. Q1 hade inga så tydliga problem med det.

Jag hade inte förväntat mig en så kompetent maskin för ett så litet pris. Sen har innehållet förbättrats en del och nu tror jag att vi kommer att se ännu fler portar av spel från PC sidan då konsolen är bra mycket kraftigare.

Jag gillar min Q2 😎

Håller inte heller med, typ hälften av de negativa punkterna som skrevs försvinner helt bara man använder ett elite strap.
Dock håller jag med om godrays, det är pga panelerna i q2 som är lcd istället för oled som i q1. Man offrar bättre svärta och kontrast etc för skärpa.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

edit2; När jag startar spel via trådlöst VD så tror spelet att jag har Oculus Touch, vilket gör att jag inte kan spela spelen. Hur ställer jag in så jag har Oculus Quest 2 kontrollers?

@Molotov?

Hur menar du att spelen inte fungerar och vilka spel?
Jag ser Oculus Touch gen 2 kontrollerna i SteamVR (Quest / Rift s kontroller) men det är ju i princip samma kontroller så det fungerar utan problem.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur menar du att spelen inte fungerar och vilka spel?
Jag ser Oculus Touch gen 2 kontrollerna i SteamVR (Quest / Rift s kontroller) men det är ju i princip samma kontroller så det fungerar utan problem.

Det fungerar inte för mig, laserstrålarna pekar rakt upp, annorlunda riktning än oculus quest 2 plus knapparna reagerar inte som man vill pga annan mapping? Kan inte ta mig in i spelet. Spelet efterfrågar att man trycker på knappar som inte finns. Försökt trycka på alla knappar men tar mig ingenstans när man kommer in i lobbyn .....

Det märkliga är att när jag trycker på menyn knappen för att komma till Steam VR overlay så visar det laserstrålar från det spelet tror jag har och från oculus 2, men bara oculus 2 funkar att navigera runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Mina två åker tillbaka, trodde inte det skulle ske (därav inköp av två) men efter ett kort test idag så vart jag övertygad om att denna generationens Quest (2) inte räcker till. Nu skiljer det sig säkert från person till person, men men.

  • Sitter dåligt på huvudet med originalstrapen

  • Sitter dåligt vid ansiktet, tryck i pannan men hål vid näsan

  • Linserna sitter för närma ögonen och blir smutsiga direkt, även med glasögondistansen

  • Godrays från allt ljust på skärmen

  • Ljusinsläpp vid näsan

  • Ligger på näsan om man kör mindre IPD

  • Bara tre IPD lägen, där det minsta ger en halo intill näsan

  • Knappt okay fokus i optimalt läge, vinjettering och suddighet närma centrum

  • Även med fokus så är bilden inte skarp, längre bort (typ FPS och bilspel) är den rent av dålig

  • Någolunda kass spårning för kontrollerna, kan skymmas i vissa vinklar

  • Spelen hos Oculus är rätt pinsamma

  • Kass batteritid utan batterypack

Det var en lång lista, det positiva? Friheten så klart, dock räcker det inte för att väga över de andra punkterna.

Som nämnts tidigare så har jag en gammal Vive liggandes, det finns så klart nackdelar med den också vilket är varför jag inte har använt den sedan release (typ). Jag tycker inte jag har så höga krav, men det känns inte som att Quest är där än. Jag inhandlade 256GB versionen x 2, då är de inte så billiga längre, speciellt när man måste ha tillbehör för 1000-1500 kr till för att det ska vara användbart.

Det var mitt rant, om ni läser detta innan köp så råder jag er till att testa (om ni inte skulle vara väldigt kräsna) och bilda er egen uppfattning. Nuvarande konfiguration av Questen passar säkert jättebra till många, men på mig så var det den sämsta tänkbara passformen. Passformen och inställbarheten v art en begränsande faktor för mej, det ihop med de andre problemen fick helt enkelt bägaren att rinna över.

För min del blir det möjligen ett PiMax 8KX till det kommande datorbygget, dessa är dock inte tänkta att användas på samma sätt men det skall bli kul att se hur det mäter sig på många punkter. Man vart lite avtänd på VR nu, kanske får vänta fem år till...

Angående PDI går detta att ställa in i fler lägen än tre. Man behöver bara ha lite precision:
https://www.youtube.com/watch?v=xnfuMcakBEw

Min PDI ligger mellan läge 2 och 3.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

En liten PSA: Folk har rapporterat att deras Elite Strap går sönder efter några timmar i vanligt användande. Bara att scrolla i reddit.com/r/OculusQuest så ser man flertalet inlägg. Elite Strap skulle bli mitt nästa köp.. nu blir jag lite osäker

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Det fungerar inte för mig, laserstrålarna pekar rakt upp, annorlunda riktning än oculus quest 2 plus knapparna reagerar inte som man vill pga annan mapping? Kan inte ta mig in i spelet. Spelet efterfrågar att man trycker på knappar som inte finns. Försökt trycka på alla knappar men tar mig ingenstans när man kommer in i lobbyn .....

Det märkliga är att när jag trycker på menyn knappen för att komma till Steam VR overlay så visar det laserstrålar från det spelet tror jag har och från oculus 2, men bara oculus 2 funkar att navigera runt.

Så blev det för mig också när jag försökte starta spelet genom Steam och inte genom games-delen av virtual desktop. Så om du använder VD, använd alltid ”games” så funkar det.