Kan inte installera program, kan inte heller starta om datorn (FIXAT)

Permalänk
Medlem

Kan inte installera program, kan inte heller starta om datorn (FIXAT)

Har precis byggt ihop en dator av delar från lite olika burkar och när jag installerat Windows 10 Pro så kan jag inte installera till exempel drivrutiner för grafikkortet, inte heller Cinebench eller HWInfo64. När jag testar att starta om datorn så står det bara "Restarting" i evigheter. Har sen bara hållt in knappen till datorn stängs av och då kommit in i Windows igen efter en repair.

Testade även att installera Windows 10 Home istället men fortfarande samma problem. Kan inte ens stänga av datorn utan att göra det via knappen på själva datorn.

Installerade om Windows men får samma problem igen, vad kan detta bero på? Kan det vara på grund av en dålig SSD? Jag köpte nämligen något billigt skräp på Amazon. Har kört moderkortet med cpu och ram innan på min testbänk och kunde då även installera Windows på en annan ssd. Vad kan jag göra?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Resetade Cmos, nu funkar det....

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.