Permalänk

SFX psu minst 750w

Hej!
De verkar va slutsålt på corsair 750w SFX hos Inet och dustin.
Behöver ett starkare till mitt bygga för har ett 650w SFX platinum men de verkar ej gå ihop med 1080ti och 3600@4ghz.. Konstigt nog??

Så om någon har ett SFX av lite starkare modell och modulärt så skriv!

Kan tänka mig att t.o.m byta ner min gpu mot rtx 2060/s, 2070.
Men då sker bytet mellan minst 3 ögon!

OBS prioterar marknadsreferenser

Läs hela annonsen här

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Hmm kör en titan xp med ryzen 3600 på 4.2ghz med 450?

Permalänk
Medlem

Jag kör 1080/ 3700x 3.6ghz på 400w xD men om du ändå vill byta nätagg så är jag intresserad avditt gamla sfx, om du vill sälja det då

Permalänk
Medlem

10/10 annons för den bilden

Permalänk
Skrivet av OozySHADOW:

Hmm kör en titan xp med ryzen 3600 på 4.2ghz med 450?

Skrivet av seraj5:

Jag kör 1080/ 3700x 3.6ghz på 400w xD men om du ändå vill byta nätagg så är jag intresserad avditt gamla sfx, om du vill sälja det då

Tycker med de e skumt men måste underklocka gpu för att de ska gå runt för om gpun o cpun är på 100% så är de för hög power usage o spelen fryser

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Det kan inte bero på grafikkortet i sig? Har du kört det med annat nätagg med full belastning utan problem? Vad händer om du klockar ner cpu:n men fortsätter med gpu på max?

Permalänk
Skrivet av grönbladh:

Det kan inte bero på grafikkortet i sig? Har du kört det med annat nätagg med full belastning utan problem? Vad händer om du klockar ner cpu:n men fortsätter med gpu på max?

Händer samma sak. Kollar i hanteraren och ser alla spel får varning på "high power usage" och därav fryser spelen. Men om jag låser mig till under 200 fps så är de lugnt.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara en Ryzen 2600 och ett GTX 980 men mitt 10 år gamla 520-watts corsair har inga problem med det och effektuttag i väggen är under 300W i spel.

Om du så har 100w högre på vardera cpu och gpu så borde det väl ändå inte vara för mycket för nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Hej!
De verkar va slutsålt på corsair 750w SFX hos Inet och dustin.
Behöver ett starkare till mitt bygga för har ett 650w SFX platinum men de verkar ej gå ihop med 1080ti och 3600@4ghz.. Konstigt nog??

Så om någon har ett SFX av lite starkare modell och modulärt så skriv!

Kan tänka mig att t.o.m byta ner min gpu mot rtx 2060/s, 2070.
Men då sker bytet mellan minst 3 ögon!

OBS prioterar marknadsreferenser

Läs hela annonsen här

jag har ett corsair 750w sf aggregat som du söker
skicka pm till mig vad du kan tänka dig betala
kartongen är obruten har aldrig använt det för det blev fel så antingen kommer jag skicka tbx den till inet eller sälja den