Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Retar mig inte så mycket på folk egentligen numera. Insett att det bara kostar energi till ingen nytta. OM det ska vara något som ibland är irriterande är det när folk pratar HÖGT i telefonen på vagnen eller bussen. Än värre när de gör det med högtalarfunktionen på och allra värst när det är på annat språk (vilket det är 99% av fallen). Kan säkert härledas att jag brukar tjyvlyssna på andra när jag reser och det hindras ju av ovanstående.. Hehe.

Det finns en hel tråd om just detta beteende på Flashback men inte heller där har någon kommit fram med ett trovärdigt svar.
Det används inte bara i kollektivtrafiken utan även när folk går på promenad och samma personer även då.
Fortfarande ett olöst mysterium men väldigt irreterande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det retar mig när vissa ska dela upp ett forumsvar i 100 delar och citera varje ord man skriver i 100vis av citater

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Det finns en hel tråd om just detta beteende på Flashback men inte heller där har någon kommit fram med ett trovärdigt svar.
Det används inte bara i kollektivtrafiken utan även när folk går på promenad och samma personer även då.
Fortfarande ett olöst mysterium men väldigt irreterande.

Varför är det irriterande att folk gör det när de är ute och går? Är det irriterande om ett par som är ute och går pratar med varandra?

Änywäy, bilister irriterar mig mer och mer. Dels att alla (hyperbol) alltid ska hålla en och en halv gången hastighetsgränsen och vill tränga sig förbi även på mindre vägar där skolbarn väntar på taxi och hundägare rastar jyckar. Och nu när snön kommit så är alla (inte lika mycket hyperbol faktiskt) inkapabla att köra utanför de tre spåren som blir. Jag med min framhjulsdrivna Volvo får kliva ut i snön medans de med stora fyrhjulsdrivna suvar och feta pickisar resolut håller sig i sitt spår, som inte är i närheten av dikena. Det gör inget egentligen, men det känns som att det inte borde vara bara jag som fattar att om båda bilar håller sig i spåren så krockar man.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meathim:

Varför är det irriterande att folk gör det när de är ute och går? Är det irriterande om ett par som är ute och går pratar med varandra?

Sånt stör mig men kanske mest för att det ser otroligt löjligt ut och att vid dessa samtal så höjs även rösten ett antal oktav för att den andra personen ska höra.
Jag är svensk så då är det kutym att varken synas, höras eller störa andra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Sånt stör mig men kanske mest för att det ser otroligt löjligt ut och att vid dessa samtal så höjs även rösten ett antal oktav för att den andra personen ska höra.
Jag är svensk så då är det kutym att varken synas, höras eller störa andra.

Tror du menar decibel.

Och ju äldre jag blir desto mer tycker jag att människor visst får synas faktiskt.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Lodisen:

Det håller på att byggas en lekplats utanför mig och de asen började dra igång kl 03:55

Prata med fastighetsägaren/markägaren/störningsjouren. Själv skulle jag i vredesmod förmodligen ringt polisen och anmält förmodat pågående inbrott. Att grovisar börjar redan 06:00 skulle jag accepterat, men inte 04:00.

Permalänk
Avstängd

En sak jag stör mig på när det gäller bilar och parkering är att handikapptillstånd är lite för generösa. Det finns en tant på min gata, jag vet inte vad hon har för handikapp, inget synligt i alla fall, men det lägger jag ingen vikt vid. Däremot att hon skiter i att flytta bilen varenda gång det är städning så gatsopbilen får köra runt hennes bil och lämnar en stor mängd löv kvar varje gång. Alla andra får ju böter för sånt beteende men inte hennes bil för hon har ju ett handikapptillstånd.

Jag kan förstå att en handikappad exempelvis kan parkera på lastzoner och liknande om de har svårt att gå (vilket de borde ha om de har ett tillstånd), men att de får parkera på gångvägar, cykelbanor och liknande, och förstås stå i vägen för städning eller gatuarbeten, anser jag vara lite för snällt. Kan man ta sig till- och köra en bil så kan man ju köra iväg och parkera någon annanstans liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meathim:

Tror du menar decibel.

Och ju äldre jag blir desto mer tycker jag att människor visst får synas faktiskt.

Sant, men man kan väl höja rösten i oktav också men ska tilläggas att jag inte är någon musiker så kasta inte skit på mig ifall jag har fel.

Har inga problem med att folk får synas och höras men det stör mig iallafall. Kanske beror det på att man inte kan tjuvlyssna då jag inte kan språket personerna ofta talar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Cash är överlägset och ni kommer märka mer av det när elleveranserna blir mer intermittenta.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Prata med fastighetsägaren/markägaren/störningsjouren. Själv skulle jag i vredesmod förmodligen ringt polisen och anmält förmodat pågående inbrott. Att grovisar börjar redan 06:00 skulle jag accepterat, men inte 04:00.

Vissa jobb som tex snöröjning får man acceptera sker vid obekväm tid men ett sånt jobb borde gå att styra till vettiga tider.

Själv stör jag mig enormt på användningen av autotune, det var avskyvärt när Cher använde det på Believe och det är lika kasst nu. Det innebär också att "all" modern rnb och hiphop är förstörd, totalt olyssningsbar och att folk som gillar det är idioter.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

En sak jag stör mig på när det gäller bilar och parkering är att handikapptillstånd är lite för generösa. Det finns en tant på min gata, jag vet inte vad hon har för handikapp, inget synligt i alla fall, men det lägger jag ingen vikt vid. Däremot att hon skiter i att flytta bilen varenda gång det är städning så gatsopbilen får köra runt hennes bil och lämnar en stor mängd löv kvar varje gång. Alla andra får ju böter för sånt beteende men inte hennes bil för hon har ju ett handikapptillstånd.

Jag kan förstå att en handikappad exempelvis kan parkera på lastzoner och liknande om de har svårt att gå (vilket de borde ha om de har ett tillstånd), men att de får parkera på gångvägar, cykelbanor och liknande, och förstås stå i vägen för städning eller gatuarbeten, anser jag vara lite för snällt. Kan man ta sig till- och köra en bil så kan man ju köra iväg och parkera någon annanstans liksom.

Kan vara så att personen i fråga har kol eller liknande. Det betyder att hon helt enkelt inte orkar gå mer än behövligt då lungorna är helt förstörda, oftast av rökning ska tilläggas.
Min mamma har kol så jag vet hur jävligt det är men kan hålla med dig lite iallafall.

Har heller inte förstått det med handikapptillstånd. Handikapparkeringarna är alltid närmast dörren men på större butiker såsom maxi eller liknande så står vagnarna ute på parkeringen och inte ens i närheten av dessa handikapparkeringar. Ibland finns det ett par mindre vagnar inne men även handikappade måste väl kunna storhandla någon gång och är då alltså tvungna att gå en omväg för att komma till butiken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Vissa jobb som tex snöröjning får man acceptera sker vid obekväm tid men ett sånt jobb borde gå att styra till vettiga tider.

Själv stör jag mig enormt på användningen av autotune, det var avskyvärt när Cher använde det på Believe och det är lika kasst nu. Det innebär också att "all" modern rnb och hiphop är förstörd, totalt olyssningsbar och att folk som gillar det är idioter.

Jag håller med dig, har börjat kalla det för McDonalds-musik eftersom det är sånt skräp som spelas i deras lokaler..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det håller på att byggas en lekplats utanför mig och de asen började dra igång kl 03:55 (hjullastare som lyfter lådor med ett par hundra kg plåt och piper/tjuter som fan när de backar)
Man blir hyfsat less. Finns det några lagar eller förordningar som de måste förhålla sig till?

Naturvårdsverket har en lista med allmänna råd som du kan kolla igenom.

NFS 2004:15

Hur länge pågår arbetet med lekplatsen? Är det byggnation av en lekplats, vilket inte är av akut natur såsom reparation av VA och liknande infrastruktur, så tycker jag du ska påtala problemet för beställaren (fastighetsbolag/kommun etc.).

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Tempel:

Cash är överlägset och ni kommer märka mer av det när elleveranserna blir mer intermittenta.

Har ni intermittent elleverans i Stockholm? Det låter dåligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Kan vara så att personen i fråga har kol eller liknande. Det betyder att hon helt enkelt inte orkar gå mer än behövligt då lungorna är helt förstörda, oftast av rökning ska tilläggas.
Min mamma har kol så jag vet hur jävligt det är men kan hålla med dig lite iallafall.

Jo, jag har absolut inget emot att handikappade får tillstånd och jag vet att handikapp inte alltid är synliga eller så. Den här tanten och hennes gubbe rör sig ganska mycket i området, hon har en hund som hon är ute och går med och så, men som sagt så lägger jag mig inte i hennes handikapp, om hon "förtjänar" tillstånd eller så, bara att hon borde kunna flytta på sin bil när det är städning så att gatan blir sopad. Det finns andra parkeringar runtomkring som städas andra dagar, en del som inte städas alls, där hon hade kunnat stå eller så hade hon kunnat göra som flera andra av mina kära grannar och parkerat på gångvägarna/lastplatserna mellan husen där ingen verkar kunna få böter. Då hade hon dessutom hamnat närmare hemmet.

Citat:

Har heller inte förstått det med handikapptillstånd. Handikapparkeringarna är alltid närmast dörren men på större butiker såsom maxi eller liknande så står vagnarna ute på parkeringen och inte ens i närheten av dessa handikapparkeringar. Ibland finns det ett par mindre vagnar inne men även handikappade måste väl kunna storhandla någon gång och är då alltså tvungna att gå en omväg för att komma till butiken.

Jo det är inte sällan ganska ologiskt.

En annan sak jag stör mig på är hur folk använder familjeparkeringarna utanför köpcenter och liknande. Ofta är alla platserna upptagna av stora SUV:ar där det är tydligt att inga barn någonsin har varit i bilen liksom. Har man barn så är det en fördel med bredare platser så att man kan stoppa in bråkiga ungar utan att behöva oroa sig så mycket att dörren ska bonka i bilen bredvid eller så. Jag förstår att det också är en fördel om man har en stor SUV, men kan man inte hantera att gå in i sin bil på normalstora parkeringsplatser så kanske man skulle valt en annan bil liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tempel:

Cash är överlägset och ni kommer märka mer av det när elleveranserna blir mer intermittenta.

Min upplevelse är att det är fler ställen som inte tar cash idag än som inte tar kort. Dessutom kan man förstås inte handla med dagens PoS-system om det inte skulle finnas någon el oavsett betalmedel.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Stefflo:

Min mamma har kol så jag vet hur jävligt det är men kan hålla med dig lite iallafall.

Min far med Bechterew, ärrvävnad efter svår Legionella och KOL stadie 4 har ingen handikapplats utan vrångas med att vara "normal" trots regelbundet användade av ventilator flera gånger per dygn. Vilket plågsamt elände det är. Att ifrågasätta handikappsmärkets giltighet är parkeringsbolagets ynnest och inte någon självutnämnd vakts.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Min far med Bechterew, ärrvävnad efter svår Legionella och KOL stadie 4 har ingen handikapplats utan vrångas med att vara "normal" trots regelbundet användade av ventilator flera gånger per dygn. Vilket plågsamt elände det är. Att ifrågasätta handikappsmärkets giltighet är parkeringsbolagets ynnest och inte någon självutnämnd vakts.

Jo det är ju också ett problem, att bedömningen över vem som får ett tillstånd verkar vara så godtycklig. Samtidigt verkar det vara dålig kontroll när tillstånden väl är godkända, för det är ju många som säljer/hyr ut dessa tillstånd till andra icke handikappade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har ni intermittent elleverans i Stockholm? Det låter dåligt.

Det har blivit mer förekommande med elavbrott ja. Problemet är väl att man ligger närmare 100% av elnätet klarar av och då krävs inte mycket för att det skall slås ut i ganska stora områden.

Hursomhelst så hade jag blivit utan lunch senast det hände om jag inte hade haft cash.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Prata med fastighetsägaren/markägaren/störningsjouren. Själv skulle jag i vredesmod förmodligen ringt polisen och anmält förmodat pågående inbrott. Att grovisar börjar redan 06:00 skulle jag accepterat, men inte 04:00.

Det är svenska bostäder som driver projektet (Bor ej hos dem) och de har givetvis stängt på en Fredag.
Händer det igen så ska jag gå ned och ta reda på vem som kör hjullastaren, köpa en gastuta och ställa mig utanför personens hem och blåsa jävel när det är dags för honom att sova.

Skrivet av Baltzar:

Naturvårdsverket har en lista med allmänna råd som du kan kolla igenom.

NFS 2004:15

Hur länge pågår arbetet med lekplatsen? Är det byggnation av en lekplats, vilket inte är av akut natur såsom reparation av VA och liknande infrastruktur, så tycker jag du ska påtala problemet för beställaren (fastighetsbolag/kommun etc.).

De skall hålla på i över två år. Nybygge. De har rivt halva området för att bygga den.
Tolkar jag NFS 2004:15 att de får hålla på att stöka även nattetid så länge det är <45 dB inne hos de boende?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har ni intermittent elleverans i Stockholm? Det låter dåligt.

Blir nu när Amazon och Microsoft drar igång serverhallarna

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är svenska bostäder som driver projektet (Bor ej hos dem) och de har givetvis stängt på en Fredag.
Händer det igen så ska jag gå ned och ta reda på vem som kör hjullastaren, köpa en gastuta och ställa mig utanför personens hem och blåsa jävel när det är dags för honom att sova.

De skall hålla på i över två år. Nybygge. De har rivt halva området för att bygga den.
Tolkar jag NFS 2004:15 att de får hålla på att stöka även nattetid så länge det är <45 dB inne hos de boende?

Håller på med just detta, fast vi är entreprenörerna och det är en enda tant i grannföreningen som klagar. Hon klagar iofs också på att lysen i bodarna kan vara igång ibland som hon ser genom våra nerdragna persienner. Inte att det stör in till henne, utan bara att det lyser...

45 dBA utomhus vid fasad, eller 30 dBA inne i sovrummet. Och det är viktigt att det hålls under kvälls- och nattetid. Det är iaf var vi har förstått. Om det är 70/45 dBA så klarar vi oss verkligen.

Prova ladda ner en ljudmätare och gör lite mätningar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.av.buller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Min far med Bechterew, ärrvävnad efter svår Legionella och KOL stadie 4 har ingen handikapplats utan vrångas med att vara "normal" trots regelbundet användade av ventilator flera gånger per dygn. Vilket plågsamt elände det är. Att ifrågasätta handikappsmärkets giltighet är parkeringsbolagets ynnest och inte någon självutnämnd vakts.

Låter som din far borde skicka in en ansökan om handikapptillstånd så kommer det nog bli lite lättare att hitta parkering i framtiden. Har för mig att man kan göra detta direkt på nätet dessutom. Men vet hur vrånga vissa äldre kan vara så inte alltid så lätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Här kommer gubbgnäll från en gnällig gubbe.

Är så sjukligt (ja. Censurerar bort svordomar) trött på folk som lallar runt i affärer med engångshandskar. Fattar för mitt liv inte vad syftet är med det!? Är nära numer att gå fram och fråga vem som helst "varför?" och "hur gör du när du plockar upp varorna hemma sen? Spolar av dem i badkaret".

Ja. Jag är elak men jag behöver handskar för hemsjukvård av anhörig + att nu när hösten/vintern (snart) är här och som boendes på landet så riggar och tömmer jag musfällor i parti och minut, jag gör det inte utan engångshandskar. Där fyller de mer funktion än att lalla i en affär med engångshandskar och ta i varor medans man kliar sig om näsan med nerdraget munskydd....

Frustrerad. Hittar på enstaka webfirmor som är ohemult dyra på engångshandskar. Köper inte till överpriser. Köpte, pre-corona, på Apotea. 149kr för 150pack med nitrilhandskar. Inte funnits på Apotea sedan i februari. Inte några handskar alls i större pack i rätt storlekar.

Sådär. Pyst av mig även om jag pyser än. Håller mig från att skriva mer om andra "gubbsaker" för då skulle jag kunna fylla sidor.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Här kommer gubbgnäll från en gnällig gubbe.

Är så sjukligt (ja. Censurerar bort svordomar) trött på folk som lallar runt i affärer med engångshandskar. Fattar för mitt liv inte vad syftet är med det!? Är nära numer att gå fram och fråga vem som helst "varför?" och "hur gör du när du plockar upp varorna hemma sen? Spolar av dem i badkaret".

Ja. Jag är elak men jag behöver handskar för hemsjukvård av anhörig + att nu när hösten/vintern (snart) är här och som boendes på landet så riggar och tömmer jag musfällor i parti och minut, jag gör det inte utan engångshandskar. Där fyller de mer funktion än att lalla i en affär med engångshandskar och ta i varor medans man kliar sig om näsan med nerdraget munskydd....

Frustrerad. Hittar på enstaka webfirmor som är ohemult dyra på engångshandskar. Köper inte till överpriser. Köpte, pre-corona, på Apotea. 149kr för 150pack med nitrilhandskar. Inte funnits på Apotea sedan i februari. Inte några handskar alls i större pack i rätt storlekar.

Sådär. Pyst av mig även om jag pyser än. Håller mig från att skriva mer om andra "gubbsaker" för då skulle jag kunna fylla sidor.

hade inte förväntat mig att någon skulle bli såhär arg över att folk har engångshandskar inne i butiker :),
har själv "alltid" (endast i år) engångshandskar när jag inne i butiker och handlar,,,
vad jag gör sedan är att jag tar av mig handskarna i bilen eller ofta när jag kommer hem,,,
hemma brukar jag även rengöra det mesta av vad jag köpt med desinfektionswipes
*det finns såklart undantag såsom grönsaker (tvättas ändå noga innan användning) och kläder/elektronik (handlas ju online),,
om det är meningslöst vet jag inte men har sett flera idioter hosta vilt, tom peta i näsan och sedan pilla på det mesta inne i mataffärer,
engångshandskar använder jag dock främst för att bära kundkorg/öppna kyl/frys och vid kassa...
under sommaren brukade jag använda nitrilhandskar (blåa) men då det knappt fanns några som bar på sådana (handskar överhuvudtaget!) så ville jag inte se ut som en idiot -med engångshandskar men utan munskydd- och använde istället genomskinliga vinylhandskar,,
kan dock hålla med om att de precis som dax handsprit är svåra att få tag på just nu och säljs i övrigt till överpriser,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Här kommer gubbgnäll från en gnällig gubbe.

Är så sjukligt (ja. Censurerar bort svordomar) trött på folk som lallar runt i affärer med engångshandskar. Fattar för mitt liv inte vad syftet är med det!? Är nära numer att gå fram och fråga vem som helst "varför?" och "hur gör du när du plockar upp varorna hemma sen? Spolar av dem i badkaret".

Ja. Jag är elak men jag behöver handskar för hemsjukvård av anhörig + att nu när hösten/vintern (snart) är här och som boendes på landet så riggar och tömmer jag musfällor i parti och minut, jag gör det inte utan engångshandskar. Där fyller de mer funktion än att lalla i en affär med engångshandskar och ta i varor medans man kliar sig om näsan med nerdraget munskydd....

Frustrerad. Hittar på enstaka webfirmor som är ohemult dyra på engångshandskar. Köper inte till överpriser. Köpte, pre-corona, på Apotea. 149kr för 150pack med nitrilhandskar. Inte funnits på Apotea sedan i februari. Inte några handskar alls i större pack i rätt storlekar.

Sådär. Pyst av mig även om jag pyser än. Håller mig från att skriva mer om andra "gubbsaker" för då skulle jag kunna fylla sidor.

Ja, det roliga är också att dessa idioter som använder plasthandskar som falsk trygghet ofta är samma idioter som skiter i att tvätta händerna innan maten eller efter toalettbesök.

Stör mig även på idioter som börjar bjäbba om att hålla avstånd om man råkar hålla 1,99 meters avstånd, istället för att som normalt folk gå vidare i livet utan att öppna käften och därmed bli betraktad som en idiot och riskera att sprida massa coronaviruspartiklar ur munnen. Håller man tyst är det ganska få kroppsvätskor som sprider sig i luften.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Bakgrund:

falsk trygghet ofta är samma idioter som skiter i att tvätta händerna innan maten eller efter toalettbesök.

För sin egen skulle bör man tvätta händerna INNAN man plockar fram PetterNiklas. Känsliga saker det därna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasenfrasen:

För sin egen skulle bör man tvätta händerna INNAN man plockar fram PetterNiklas. Känsliga saker det därna.

Det säger en del om en mans karaktär, ifall han tvättar händerna innan eller efter han uträttar sina behov.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Aphex:

Det säger en del om en mans karaktär, ifall han tvättar händerna innan eller efter han uträttar sina behov.

Gemene mans snopp är har mindre antal bakterier än den genomsnittlige mobiltelefonens skärm. Jag borde kanske ha lagt till ordet "även" för att tillfredsställa alla - utom mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

hade inte förväntat mig att någon skulle bli såhär arg över att folk har engångshandskar inne i butiker :),
har själv "alltid" (endast i år) engångshandskar när jag inne i butiker och handlar,,,
vad jag gör sedan är att jag tar av mig handskarna i bilen eller ofta när jag kommer hem,,,
hemma brukar jag även rengöra det mesta av vad jag köpt med desinfektionswipes
*det finns såklart undantag såsom grönsaker (tvättas ändå noga innan användning) och kläder/elektronik (handlas ju online),,
om det är meningslöst vet jag inte men har sett flera idioter hosta vilt, tom peta i näsan och sedan pilla på det mesta inne i mataffärer,
engångshandskar använder jag dock främst för att bära kundkorg/öppna kyl/frys och vid kassa...
under sommaren brukade jag använda nitrilhandskar (blåa) men då det knappt fanns några som bar på sådana (handskar överhuvudtaget!) så ville jag inte se ut som en idiot -med engångshandskar men utan munskydd- och använde istället genomskinliga vinylhandskar,,
kan dock hålla med om att de precis som dax handsprit är svåra att få tag på just nu och säljs i övrigt till överpriser,,

Men då gör du ju iallafall så att du deinfekterar av saker hemmavid sen men jag misstänker att du är "udda fågeln ut". Har fått en pervers grej för mig och det är snudd på att stalka folk i affärer som har handskar på händerna (överdrift. Inte gör jag det men när jag ser dem "igen" så kollar jag vad de gör) och det är så ofta jag ser dem klia sig i näsan, rätta till glasögon, dra ner munskydd t.ex. En del tar av sig handskarna när de packar ner varorna i kassar.........

Skrivet av Bakgrund:

Ja, det roliga är också att dessa idioter som använder plasthandskar som falsk trygghet ofta är samma idioter som skiter i att tvätta händerna innan maten eller efter toalettbesök.

Stör mig även på idioter som börjar bjäbba om att hålla avstånd om man råkar hålla 1,99 meters avstånd, istället för att som normalt folk gå vidare i livet utan att öppna käften och därmed bli betraktad som en idiot och riskera att sprida massa coronaviruspartiklar ur munnen. Håller man tyst är det ganska få kroppsvätskor som sprider sig i luften.

*ryser* Jo. Nog har jag sett min beskärda del genom åren som inte tvättar labbarna efter dassbesök.

Jag är den där tysta typen som glider undan själv när folk kommer för nära och då menar jag "nära". Sådär att man kan räkna näshåren på dem. Sugen på att skaffa mig en visselpipa och blåsa i den när folk kommer för nära.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk