Permalänk
Medlem

Köpråd dator cirka 30K

Hej, vad tycker ni om denna setup?

https://www.webhallen.com/cart/317768,317794,286252,302426,32...

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tja, du har ju tagit det bästa inom varje kattegori (vänta bara tills amd-truppen kommer dock).
Men du lär ju få vänta till julafton passerat på att få något dock..

Permalänk
Medlem

Vänta in amd:s nya cpuer istället. 5 november

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Vill inte vänta till jul haha, kommer redan säkert få vänta till dec-jan för grafikkortet.
Jag kommer ändå klara mig hyfsat bra med Intels I9. Men skönt att veta att dom andra komponenterna är bra.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ni dock en annan kylare än den jag har valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Rekommenderar ni dock en annan kylare än den jag har valt?

Hade kört på denna om du ändå ska vänta in grafikkortet.

https://www.webhallen.com/se/product/323141-Corsair-H100i-Eli...
(Kylaren är släppt men har just precis börjat rulla ut till svenska återförsäljare så kan ta några veckor innan den trillar in hos Webbis)

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Hade kört på denna om du ändå ska vänta in grafikkortet.

https://www.webhallen.com/se/product/323141-Corsair-H100i-Eli...
(Kylaren är släppt men har just precis börjat rulla ut till svenska återförsäljare så kan ta några veckor innan den trillar in hos Webbis)

Tack! Då byter jag ut den, är inte så bra med kylning. Är det bara RBGn som är skillnaden eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Tack! Då byter jag ut den, är inte så bra med kylning. Är det bara RBGn som är skillnaden eller?

Corsair H100i Elite Capellix är snäppet vassare när det gäller kylning och går tystare.

Sedan kommer du också ha tillgång till iCUE mjukvaran då Corsair H100i Elite Capellix stödjer det och kunna kontrollera fläkten och även RGB via det.

Medföljer också en Corsair Commander Pro som du kan ansluta dina övriga fläktar (med eller utan RGB) och kontrollera även dem via iCUE mjukvaran.
Det är en Fläkthub helt enkelt med utrymme för 6st fläktar som man sedan kan kontrollera via iCUE.
Och ja det går att ansluta ytterligare hubbar om du vill köra mer än 6st fläktar.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Corsair H100i Elite Capellix är snäppet vassare när det gäller kylning och går tystare.

Sedan kommer du också ha tillgång till iCUE mjukvaran då Corsair H100i Elite Capellix stödjer det och kunna kontrollera fläkten och även RGB via det.

Medföljer också en Corsair Commander Pro som du kan ansluta dina övriga fläktar (med eller utan RGB) och kontrollera även dem via iCUE mjukvaran.
Det är en Fläkthub helt enkelt med utrymme för 6st fläktar som man sedan kan kontrollera via iCUE.
Och ja det går att ansluta ytterligare hubbar om du vill köra mer än 6st fläktar.

Tack! Då kör jag på den