Uppdateringar på SweClockers.com

Permalänk
Melding Plague

Uppdateringar på SweClockers.com

Efter lanseringen av SweClockers nya hemsida har vi fortsatt finslipa i bakgrunden och idag lanseras ytterligare några förbättringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig mörker! Uppskattar starkt senaste tidens förbättringar, men jag vill ha ett läge som är lika mörkt som min själ. Ge mig Dark Mode!

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Desktopläge i mobil <3 tack för den, grymt! love it!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det som direkt stör mig just nu är den medscrollande bannern på högersidan. Inte att den scrollar med, det överlever jag, men när jag kommer upp till toppen av sidan så överlappar bannern den övre och sen sekunden senare så hoppar den ner på dess riktiga plats. Antingen så låser ni bannern i högerkolumnen eller så ser ni till att den inte hoppar runt som en jojjo. Det är fruktansvärt frustrerande!

Annars så känns den nya ganska hemtam rent spontant.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Forum: Ikoner anpassade för personer med färgblindhet

Sorry not sorry.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska att citatsymbolen flyttas ner till forumdelen, i stället för högst upp där man i stort sett aldrig tittar. Både placering och (brist på) kontrast gör att det är väldigt svårt att upptäcka att man blivit citerad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Mer än 2/3 helt vit yta på min 3440x1600 skärm är härligt, löve it! (OBS sarkasm)

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Sorry not sorry.

Kan du sluta vara defekt. mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag skulle önska att citatsymbolen flyttas ner till forumdelen, i stället för högst upp där man i stort sett aldrig tittar. Både placering och (brist på) kontrast gör att det är väldigt svårt att upptäcka att man blivit citerad.

Jag håller faktiskt inte alls med. Jag tycker det nya systemet för Citat, följda trådar och meddelanden där uppe fungerar jättebra. Tydligt att se när någon har citerat mig.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Mer än 2/3 helt vit yta på min 3440x1600 skärm är härligt, löve it! (OBS sarkasm)

Du får köra microsoft powertoys och skapa zoner man kan lägga fönstren i, jag kör aldrig min webbläsare större än typ ~1/2 av min skärmyta pga detta.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Tummen upp! Första betaversionen gjorde mig rejält orolig för att sidan skulle kännas oanvändbar, men sedan blev det bättre och bättre. Dropdown-listan med sidor i artiklar var en av få saker jag fortfarande störde mig lite på, och nu var visst den borta också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ge mig mörker! Uppskattar starkt senaste tidens förbättringar, men jag vill ha ett läge som är lika mörkt som min själ. Ge mig Dark Mode!

Du menar så här?

Edit: Det här är DarkReader, som fungerar mer eller mindre på alla sidor

Permalänk
Lego Master
Skrivet av CusmaR:

Du får köra microsoft powertoys och skapa zoner man kan lägga fönstren i, jag kör aldrig min webbläsare större än typ ~1/2 av min skärmyta pga detta.

This. Kör nästan aldrig program i fullskärm längre på min 3440x1440. Tror tillochmed min "fokuszon" i mitten på skärmen är något smalare än en vanlig 1920x1080-skärm.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag håller faktiskt inte alls med. Jag tycker det nya systemet för Citat, följda trådar och meddelanden där uppe fungerar jättebra. Tydligt att se när någon har citerat mig.

Men vem tittar där uppe? Forumet börjar ju först 40-50 procent ner på skärmen från den raden...
Jag förstår inte hur det skulle kunna vara tydligare än hur det var förr, när man fick närmast en strålkastare i ansiktet om man var citerad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Skoj att utvecklingen fortsätter. Jag har hittat en sak som jag tror är en bugg, Iaf störande, och det är att att länken som omsluter avataren till en användares profil är i fullbredd. Dvs klickar du till höger om avataren i inläggen så kommer du till profilen. Enligt mig bör det bara vara bilden och användarnamnet som är en länk och inte delar av bakgrunden.
Det är på senaste FF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Ja. Jag brukade ha det mörka temat men avinstallerade det när Sweclockers uppdaterades. Fungerar det bra nu igen?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja. Jag brukade ha det mörka temat men avinstallerade det när Sweclockers uppdaterades. Fungerar det bra nu igen?

ingen aning, det här är bara defaultläget om man använder DarkReader pluginet till FF

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Hade lätt velat ha det så men det får bli den dagen det finns en knapp på sidan där man kan trycka på för dark mode som många andra sidor har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Mer än 2/3 helt vit yta på min 3440x1600 skärm är härligt, löve it! (OBS sarkasm)

Inte kör du väl en webbläsare i fullskärm? Låter ju helt galet, trodde folk slutade med det kring winXP tiden

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Inte kör du väl en webbläsare i fullskärm? Låter ju helt galet, trodde folk slutade med det kring winXP tiden

*Jag är så trångsynt att jag tror att alla gör som mig*

För en som faktiskt bara läser och interagerar med det som är i webbläsaren när man använder den finns det ingen poäng i att ha fönstret mindre än maximerat. Kan du tänka dig något så tokigt? Jag surfar på en 27" skärm nu och har SweClockers.com i fullskärm. Tänk så mycket uppmärksamhet jag nu ger specifikt dig - hela skärmen!

Permalänk
Medlem

DarkReader fungerar så pass bra på Sweclockers att ni gärna får lägga utvecklingstiden på annat

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av adzer:

Skoj att utvecklingen fortsätter. Jag har hittat en sak som jag tror är en bugg, Iaf störande, och det är att att länken som omsluter avataren till en användares profil är i fullbredd. Dvs klickar du till höger om avataren i inläggen så kommer du till profilen. Enligt mig bör det bara vara bilden och användarnamnet som är en länk och inte delar av bakgrunden.
Det är på senaste FF.

Hej, det visade sig att det är samma i alla webbläsare. Tack för att du säger till!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Citat:

Meny: "Följda trådar" och "Meddelanden" har bytt plats

Tusen tack, var mycket feltryckingar när man kom till eller ifrån FZ

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja. Jag brukade ha det mörka temat men avinstallerade det när Sweclockers uppdaterades. Fungerar det bra nu igen?

Det mörka temat fungerar bra om du använder Stylus och Sweclockers Dark och inte det gamla andra temat som inte uppdateras på länge. Tror det ska fungera i BSC också, men Alling måste bygga om rätt mycket så kör stylus så länge.

Jag tycker Sweclockers är för ljus för att kunna läsa på så mycket som jag gör, så har alltid Mörkt tema på. har låg ljusstyrka och ljust rum men ändå vill jag ha mörkt tema.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att kunna sortera forumsinlägg efter antal tummar upp.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt som alltid! Många steg i rätt riktning, men att inte se mörkt läge på listan över framtiden är ganska förvånande...

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga tack till att ni lyssnar på så många önskemål och ni verkar ha arbetat på rätt mycket med att förbättra allt på sidan. Och att ni arbetar med att göra en desktop-variant för mobila användare är verkligen ett dussin plus i kanten!
Mycket bra jobbat!

Några saker som jag tagit upp men som kan tas upp igen:

  • När man trycker Galleri kommer man till några gallerier, men där borde sökrutan vara. Inte om man trycker fler gallerier. På desktop borde filtrerna synas från början. Det finns plats och lockar till att kunna söka efter mer.

  • Rss-ikonerna på förstasidan vore ju standard längst ner, tar inte mycket plats men ändå en tjänst som är bra att visa upp. De finns nu bara i "Om Sweclockers" vad jag kan se.

  • En sak som inte hör till denna uppdatering är att jag tycker att Feedback-delen ska synas i nytt i forumet också.

  • Låt reklamen på högra sidan vara still, inte flytta med.

Jag kan förstå att ni inte vill arbeta med att bredda sidan i detta läget, det är lite mer arbete för att få till bilder, m.m. Men det är inte jättesvårt att göra det rätt snyggt eftersom jag gjort det med ett UserCSS . För er som vill ha en liten bredare Sweclockers finns mitt UserCSS i denna tråd ( Wider Sweclockers ). Där kan ni ändra bredd på sidan och även lite andra inställningar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Bra fixat, framförallt pratbubblan som säger hur många inlägg på marknaden.
Jag saknar dock en snabbknapp för att "tagga" folk framförallt då folk kan stava sina namn lite konstigt.
Markerar man med musen och kopierar är det lätt att missa en bokstav eller få med profilbilden.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

*Jag är så trångsynt att jag tror att alla gör som mig*

För en som faktiskt bara läser och interagerar med det som är i webbläsaren när man använder den finns det ingen poäng i att ha fönstret mindre än maximerat. Kan du tänka dig något så tokigt? Jag surfar på en 27" skärm nu och har SweClockers.com i fullskärm. Tänk så mycket uppmärksamhet jag nu ger specifikt dig - hela skärmen!

Min helg är helt förstörd nu. Blir att packa tältet och lämna civilisationen ett tag och fundera på det här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur färgen på tummen-upp-ikonen fungerar och skall fungera?
Den är oftast grå, speciellt när inlägget är ogillat, men ibland om det har många, typ 3 eller fler(?) - så blir den orange.
Jag tycker det är väldigt oklart vad det skall betyda, och jag har för mig att den förr var orange när man själv hade gillat inlägget.
Som det är nu finns det inget sätt att se om man tidigare har gillat ett inlägg eller inte.