Skrivet av MarcusHuddinge:
Personer som använder "name calling" som sin första tillflykt hamnar ofta i en eller flera av dessa kategorier, ignorant, intolerant, omogen, troll och/eller begåvningsreserven.
Om jag inleder ett inlägg med:
"Ni är ena *beep* *beep* *beep* *17 svordomar* *beep* *beep* *beep*...
..."och min åsikt är ..."
Då är det inte en direkt lysande start.
Hypotetiskt scenario:
Säg att vi hade träffats i verkligheten för första gången och jag hade inlett med
- "Hej din jävla idiot"
Hade du tyckt att jag gjort ett bra första intryck ?
Eller hade det blivit liknande som ditt svar, att jag hade fått lägga tid och energi på att försöka komma tillbaka till en normal nivå?
Eller att du hade tänkt "Den här muppen tänker jag inte lägga tid på" (eller dyl.) och bara gått?
Sen kan det vara möjligt att använda en rå och sarkastisk ton i kompisgänget.
Att man kan "hata varandra kärleksfullt".
Om alla är med på att en sån jargong används och kan säga ifrån om något sårar på riktigt så behöver det inte vara ett problem.
Men det fungerar sämre med främlingar som inte är initierade i gänget.
Om du med "projecera godhet" menar människor som hellre sprider kunskap än hat så hoppas jag att världen är full av sådana.
Ang textning
Det är bra med modern teknik som ger möjlighet till anpassning (gäller inte enbart textning).
Som du säger möjlighet att anpassa textstorlekar. Men även fonter. Kontrast mm.
Att ha en möjlighet att välja mellan normal text med mestadels gemener, men versaler inledande meningar, namn, förkortningar etc.
Eller enbart versaler eller enbart gemener.
Finns sådana möjligheter tycker jag bara att det är bra.
Desto större möjligheter det finns att för så många som möjligt att leva sina liv så normalt som möjligt, eller extraordinärt om man vill det. Desto bättre.
Om inte alla har samma problem som dig med att läsa text i enbart versaler.
Om vissa finner det mer lättläst än vanlig text. Jag förstår inte varför du verkar bli upprörd över det?
Min ståndpunkt är att det bästa är om det finns anpassningsmöjligheter, så att så många som möjligt kan få något som passar för dem.
Generellt är det ingen bra utgångspunkt att utgå från att alla som har en annan åsikt än sig själv är "dumma i huvudet".
Även om det är okej att vara lite narcissistisk. Det tror jag de flesta är. Lite åtminstone.
Skrivet av MarcusHuddinge:
Har noll intresse av Shane Dawson och jag vet vem Molly Burke är. Har sett flertalet av hennes videor, bland annat den när hon är med Cesar Millan (visserligen på hans kanal har jag för mig), hennes videor är för det mesta inte direkt min grej. Jag föredrar starkt Tommy Edison om vi nu ska prata om blinda som gör videor på youtube.
Det var inte menat som en generell rekommendation att se alla Shanes videos.
Utan att just den videon jag länkade till är intressant om man kan ha överseende med en del trams.
De gjorde också en video ihop där Molly fick köra deras G-Wagen, som jag tyckte var intressant/underhållande.
I övrigt förstår jag absolut om du inte vill titta på hans videor.
Jag tror inte jag har sett videon med Molly och Cesar Millan.
Kanske ska försöka se den då.
Har sett några av Tommy Edison's videor.
Jodå han är bra.
TREVLIG HELG !
(Måste ha lite caps lock i caps lock tråden )