Uppdateringar på SweClockers.com

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@DGS Den fungerar så som du beskriver det. Dock så har vi aldrig haft en indikation att du själv har gillat ett inlägg, det är något vi kikar på att implementera i framtiden.

+3 är ett hett/populärt inlägg, och då lyser tummen upp.

Permalänk
Medlem

Indikation på om man själv gillat ett inlägg skulle jag gärna se! Vad sägs om färgad tumme/hand om man själv gillar och färgad siffra när siffran går över 3? Alternativt färgad ram på populära. Bara dessa separeras vore bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Kan man få headern att stanna kvar där uppe istället för att den ska dyka upp titt som tätt när man scrollar upp? Enda anledningen att jag har en custom stylesheet vid det här laget.

Och mörkt tema vore trevligt, så klart. Dark Reader är fint men det tar såklart resurser som jag gärna lägger på annat.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Du får köra microsoft powertoys och skapa zoner man kan lägga fönstren i, jag kör aldrig min webbläsare större än typ ~1/2 av min skärmyta pga detta.

Det finns ju redan inbyggt i Windows?

Windows knapp + piltangent eller dra fönstret till sidan med musen.

Permalänk
Medlem

"Medlemsprofil: Har nu brödsmulor (inuti inställningar) och små designjusteringar"

Jag hittar inte det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Inte kör du väl en webbläsare i fullskärm? Låter ju helt galet, trodde folk slutade med det kring winXP tiden

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1602234-surfar-du-med-...

70% av oss gör det

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Först vill jag säga tack till att ni lyssnar på så många önskemål och ni verkar ha arbetat på rätt mycket med att förbättra allt på sidan. Och att ni arbetar med att göra en desktop-variant för mobila användare är verkligen ett dussin plus i kanten!
Mycket bra jobbat!

Några saker som jag tagit upp men som kan tas upp igen:

  • När man trycker Galleri kommer man till några gallerier, men där borde sökrutan vara. Inte om man trycker fler gallerier. På desktop borde filtrerna synas från början. Det finns plats och lockar till att kunna söka efter mer.

  • Rss-ikonerna på förstasidan vore ju standard längst ner, tar inte mycket plats men ändå en tjänst som är bra att visa upp. De finns nu bara i "Om Sweclockers" vad jag kan se.

  • En sak som inte hör till denna uppdatering är att jag tycker att Feedback-delen ska synas i nytt i forumet också.

  • Låt reklamen på högra sidan vara still, inte flytta med.

Jag kan förstå att ni inte vill arbeta med att bredda sidan i detta läget, det är lite mer arbete för att få till bilder, m.m. Men det är inte jättesvårt att göra det rätt snyggt eftersom jag gjort det med ett UserCSS . För er som vill ha en liten bredare Sweclockers finns mitt UserCSS i denna tråd ( Wider Sweclockers ). Där kan ni ändra bredd på sidan och även lite andra inställningar.

Gör dom verkligen det?
Jag blev helt ignorerad.
Fattar inte varför inte detta finns, eller så finns det jag kan bara inte hitta funktionen..

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610619-senaste-inlagg

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Fantastiskt som alltid! Många steg i rätt riktning, men att inte se mörkt läge på listan över framtiden är ganska förvånande...

Det är med, bara inte bland de nära stundande!
Nämner det i artikeln tror jag?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bowman99:

Gör dom verkligen det?
Jag blev helt ignorerad.
Fattar inte varför inte detta finns, eller så finns det jag kan bara inte hitta funktionen..

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610619-senaste-inlagg

Sorry har helt missat det du skrev där.
Vi har fått få önskemål om den funktionen och den såg allt annat än välanvänd ut.

Men den kan absolut läggas tillbaka på vår "att utforska"-lista.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Sorry har helt missat det du skrev där.
Vi har fått få önskemål om den funktionen och den såg allt annat än välanvänd ut.

Men den kan absolut läggas tillbaka på vår "att utforska"-lista.

Ja jag misstänkte att frågan försvann bruset.
Funktionen finns på de flesta av mina andra favoritforum och jag saknar den verkligen här.

Permalänk
Medlem

Ingenting om att kunna rotera bilder i galleriet? Galleriredigeringen är väldigt sparsmakad med nya hemsidan...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det finns ju redan inbyggt i Windows?

Windows knapp + piltangent eller dra fönstret till sidan med musen.

Japp så kan man också göra! jag föredrar dock att ha fönstret centrerat på skärmen. Var tvungen o kolla och min ruta är 1700x1440 i mitten. Sen har jag två fancy-zones bredvid på vardera sida.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som andra också poängterat: det verkar inte finnas något som indikerar ifall man har "gillat" ett inlägg eller inte.

Tidigare så blev den färgad om man tryckt på den men nu verkar det vara som så att den blir färgad när användaren har fått många gilla-tryck istället. Inget fel på det men det betyder att det nu inte finns någon skillnad mellan om man själv tryckt eller inte, vilket känts ganska ovant. Har vid flera tillfällen gjort att jag tryckt knappen på ett inlägg som var färgat då jag trodde att jag på något vis måste ha råkat komma emot det av misstag (eller vice versa, ett ofärgat som jag tryckte på en andra gång för att försäkra mig att det blivit registrerat).

Skulle gärna se detta åtgärdat! Inte nödvändigtvis att det återgår till föregående beteende men i allafall någon form av visuell indikator (annat än bara att siffran ökar). Kanske kan knappen bli en nyans ljusare när du tryckt på den, eller så kanske knappen kan få som en skugga för att ge den som en lätt 3D-effekt som om den blivit fysiskt nedtryckt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Starric:

Ingenting om att kunna rotera bilder i galleriet? Galleriredigeringen är väldigt sparsmakad med nya hemsidan...

Samma i annonsbilderna! Ibland roterar den bilder från originalet.

Permalänk
Medlem

Kan man ge förslag nånstans?
Här är ett iaf: när man trycker på marknad att filret ska vara framme direkt så man kan välja kategori ,så jag känner att man letar efter en specifik pryl, kanske andra som tycker lika.

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Inaktiv

Förslag till förbättringar!

  1. Tummeupp-knappen byter färg när man tummeuppat ett inlägg, iställef för att byta färg när inlägget fått tre tummar eller mer (vilket känns bisarrt udda, måste tillstås.) Det gör att man enkelt kan se om man tummat ett inlägg eller ej.

  2. En knapp i knappraden (och gärna även en snabbknappskombination på T-bordet, förslagsvis Alt-Q) som infogar Quote-taggar i inlägget, eller runtikring ett markerat stycke text.

  3. Kommer inte på nåmer just nu...

Buggrapport: knapparna i knappraden för numrerad lista och punktlista lägger till tomma rader som egna rader i listan. Den borde hoppa över tomma rader så att man kan formattera utseendet på sin lista litegrann...

Permalänk
Medlem

Var finns kategorin "guider"? Det mest användbara på denna sida går inte längre att hitta?

Vad är hänglåsets funktion? Jag måste fortfarande scrolla upp en bit för att menyn ska dyka upp. Chrome 86.0.4240.111 på W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DGS:

Kan någon förklara hur färgen på tummen-upp-ikonen fungerar och skall fungera?
Den är oftast grå, speciellt när inlägget är ogillat, men ibland om det har många, typ 3 eller fler(?) - så blir den orange.
Jag tycker det är väldigt oklart vad det skall betyda, och jag har för mig att den förr var orange när man själv hade gillat inlägget.
Som det är nu finns det inget sätt att se om man tidigare har gillat ett inlägg eller inte.

Så här borde det vara:
1. Båda är default till grå
2. Siffran är orange om den är 3 eller högre
3. Tummen är orange om man själv klickat

Inget mer komplicerat än så @UndaC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Kan man få headern att stanna kvar där uppe istället för att den ska dyka upp titt som tätt när man scrollar upp? Enda anledningen att jag har en custom stylesheet vid det här laget.

Och mörkt tema vore trevligt, så klart. Dark Reader är fint men det tar såklart resurser som jag gärna lägger på annat.

Testat hänglåset?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Så här borde det vara:
1. Båda är default till grå
2. Siffran är orange om den är 3 eller högre
3. Tummen är orange om man själv klickat

Inget mer komplicerat än så @UndaC

Teorin är inte komplicerad och den har vi koll på. Att genomföra det i praktiken så som funktionen är uppbyggd är inte lika straight forward

Men som jag skrev i senaste nyheten så är det på g!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av PeanutPowerz:

Var finns kategorin "guider"? Det mest användbara på denna sida går inte längre att hitta?

Vad är hänglåsets funktion? Jag måste fortfarande scrolla upp en bit för att menyn ska dyka upp. Chrome 86.0.4240.111 på W10

Hänglåset förankrar menyn överst på sidan (inte skärmen). Upplåst så kommer menyn tillbaka om man scrollar upp några tiotal pixlar, men försvinner när man scrollar ner.
Hoppas den förklaringen makes senare?

Guider är temporärt på semester och är planerad att återuppstå i framtiden.
Den och en del andra saker krävde massor av onödigt manuellt pill från oss (som vi ofta glömde bort det också så det saknades grejer där)

Har ingen ETA just nu på när sektionen kommer tillbaka.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Testat hänglåset?

Det var som tusan! Det där hänglåset behöver VERKLIGEN vara mer synligt! Typ bredvid "Citat" eller nåt. Tack!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Och hur går det med funktionen för att få en massa billiga likes genom att posta kattbilder?

Permalänk

"Mobilt: Desktopläge på alla enheter – tvinga hemsidan att renderas i minst 1 270 pixlars bredd*" fantastiskt hemsidan har varit oanvändbar i telefonen sedan ni uppdaterade, ska starta desktopläge direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte om det är en feature som försvann i och med nya sajten och forumet, men jag gillar inte att forumet tar bort extra radbrytningar och mellanslag automatiskt. Det är likadant på FZ. Kan man lösa det på något sätt? Framförallt är det radbrytningar, jag gillar använda dem för att göra mer utrymme när man lägger inbäddad media så det är enklare koppla text till bild/video.

Permalänk

Utan att ha orkat läsa tidigare inlägg: Fantastiskt bra uppdatering!
Med lite ad- och scriptblockers slipper man allt slags reklam, banners och annat skräp på skärmen - soprent, helt underbart!

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem

Hur känns den nya sidan nu när ni använt den ett tag och vi haft tid på oss att justera lite saker? Ju mer feedback desto bättre!

Det känns fortfarande som att jag saknar en ruta att kryssa i nånstans... "classic mode" eller nått i den stilen.

Men det kan ju givetvis viftas bort enkelt genom att stämpla mig som "tjurig bakåtsträvare".

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

"margin-top: 16px;" på footern kan ju rimligen inte vara meningen. I mobile syns det tydligt att de vita linjerna är olika stora runt den sista orangea boxen. Kanske snyggare utan i mobile?

Keep up the good work!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

På framsidans "senaste nyheterna" går det knappat att se vad det står.

Permalänk

Meny: "Logga ut" har tagits bort – återfinns i medlemsprofilen
Vilka jävla dumheter.
Sen är det fortfarande cancer att allt runtom är helt vitt.

Snacka om att sabotera en hemsida...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!