IDAG FIRAR SWECLOCKERS INTERNATIONELLA CAPS LOCK-DAGEN

Permalänk
Medlem

VILKET JÄKLA PÅHITT MED EN SÅDAN DAG.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

JAMÄN GRATTIS DÅ FÖR I |-|€[✓€7€.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

DREAMHACK ÄR INSTÄLLT I ÅR! DU FÅR ROPA I SALEN NÅGON ANNAN GÅNG!

Permalänk
Medlem

Finns nog en dag för allt men o andra sidan är det för några dagar på ett år för att allt så få en egen dag...hah

Permalänk
Avstängd

¿uǝƃɐp-ɐᴉlɐɹʇsn∀ ¿ʇsäu pɐΛ

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

VERSALER är större och tydligare än gemener.
Du får tänka på att inte alla har 20/20 vision.
Det finns individer som har dålig syn men som ändå inte är helt blinda.

Din kommentar är lite ignorant.

Lite som att säga:
"Vad är det för idioter som sitter i rullstol. Det är ju mycket snabbare och roligare att springa"

Alla handikapp är inte lika tydliga/uppenbara för utomstående.
Samt att graden av handikapp kan variera väldigt mycket mellan olika individer.

När det kommer till syn så har de flesta som räknas som blinda inte total avsaknad av seende.
De flesta har åtminstone möjlighet att se skillnad mellan mörker och ljus.
Säg om du sätter dig i ett mörkt rum och blundar.
Eller om du sätter dig i en solstol en solig sommardag och blundar.
Även om du blundar kan du märka skillnaden.
De flesta blinda kan åtminstone märka den skillnaden.
Men det finns blinda som inte ens kan märka skillnaden mellan ljus och mörker.

I det bättre spektrumet av blindhet så finns det de som har för dåligt seende för att få köra bil och annat som enligt lagen kräver seende (legally blind). Men om de är strax under gränsen så kan de fortfarande gå med hjälp av seende och se objekt osv. Men inte lika skarpt som en normalt seende person.
Även bland personer som inte hamnar i det blinda spektrumet så är det stor skillnad mellan de som har bäst syn och de som är precis över gränsen för att tillhöra det blinda spektrumet.

Jag vet att det har varit kontroverser runt Shane Dawson.
Men bortsett från en del trams så tycker jag att denna videon är ganska intressant
SWITCHING LIVES WITH A BLIND PERSON

Molly Burke som är gäst i det avsnittet har också gjort många andra videor där hon pratar om blindhet för den som är intresserad.

TL;DR
Bara för att någon är mindre kapabel än dig på något område så betyder det inte att de är "helt jävla dumma i huvudet".

Uppmaning:
Väx upp och bli lite mer tolerant mot dina medmänniskor.

Ignorant? Väx upp? Om någon är ignorant så är det du som försöker misstolka min kommentar för att få vara butthurt över något, ett alldeles för vanligt fenomen nu för tiden att folk tar varenda möjlighet dom kan att få projicera sin "godhet". Men jag hoppas på att det var ett genuint missförstånd.
Nä, inte fan har jag klankat ner på någon för något dom inte kan rå för här, jag har klagat på Netflix.

[CC]Closed Captions är huvudsakligen för folk som är döva, inte för folk som är blinda eller har svårt att se.
SDH står för Subtitles for the Deaf or Hard-of-Hearing, inte Blind or Hard-of-Seeing.
Dom är huvudsakligen till för att hjälpa folk höra, inte att se. Fast visst finns det folk som har svårt att se som också vill ha undertexter (måste jag lägga till för att du inte ska ha möjligheten att få göra en grej av det)

Nu säger jag inte att jag ens är i närheten av att vara blind eller något, men jag har definitivt problem med att läsa undertexter på avstånd. Lösningen är att sitta närmre eller att göra undertexterna stora nog tills man ser dom, inte att ha allt i VERSALER, för det blir bara jobbigare att läsa. Om någon ser så dåligt att den absolut enda lösningen på något konstigt sett skulle vara just VERSALER snarare än större text så tror jag inte att det skulle finnas mycket tid över till att faktiskt titta på filmen efter att ha kämpat sig igenom texten.

För den försvinnande lilla delen av folk som faktiskt vill ha alla sina undertexter i VERSALER så skulle det väl vara både väldigt enkelt och väldigt mycket bättre att göra det till ett font-alternativ istället för att totalt förstöra upplevelsen för majoriteten av användarna som vill använda dessa undertexterna. Då skulle tittarna som vill ha VERSALER både ha det till varenda film istället för bara vissa filmer, och även kunna ha sina undertexter på valfritt språk istället för bara på engelska. Win-win

Har noll intresse av Shane Dawson och jag vet vem Molly Burke är. Har sett flertalet av hennes videor, bland annat den när hon är med Cesar Millan (visserligen på hans kanal har jag för mig), hennes videor är för det mesta inte direkt min grej. Jag föredrar starkt Tommy Edison om vi nu ska prata om blinda som gör videor på youtube.

Visserligen uttrycker jag mig ofta ganska rättframt på ett sett som kan feltolkas (speciellt om man försöker), men kom inte här och kom tack

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny dag. Idag är det internationella moldagen. Något som firas bland kemister.

Permalänk
Medlem

Mikrodocering?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Äntligen en ny dag. Idag är det internationella moldagen. Något som firas bland kemister.

12g kol-12 for the win!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Personer som använder "name calling" som sin första tillflykt hamnar ofta i en eller flera av dessa kategorier, ignorant, intolerant, omogen, troll och/eller begåvningsreserven.

Om jag inleder ett inlägg med:
"Ni är ena *beep* *beep* *beep* *17 svordomar* *beep* *beep* *beep*...
..."och min åsikt är ..."

Då är det inte en direkt lysande start.

Hypotetiskt scenario:
Säg att vi hade träffats i verkligheten för första gången och jag hade inlett med
- "Hej din jävla idiot"

Hade du tyckt att jag gjort ett bra första intryck ?

Eller hade det blivit liknande som ditt svar, att jag hade fått lägga tid och energi på att försöka komma tillbaka till en normal nivå?
Eller att du hade tänkt "Den här muppen tänker jag inte lägga tid på" (eller dyl.) och bara gått?

Sen kan det vara möjligt att använda en rå och sarkastisk ton i kompisgänget.
Att man kan "hata varandra kärleksfullt".
Om alla är med på att en sån jargong används och kan säga ifrån om något sårar på riktigt så behöver det inte vara ett problem.
Men det fungerar sämre med främlingar som inte är initierade i gänget.

Om du med "projecera godhet" menar människor som hellre sprider kunskap än hat så hoppas jag att världen är full av sådana.

Ang textning
Det är bra med modern teknik som ger möjlighet till anpassning (gäller inte enbart textning).
Som du säger möjlighet att anpassa textstorlekar. Men även fonter. Kontrast mm.
Att ha en möjlighet att välja mellan normal text med mestadels gemener, men versaler inledande meningar, namn, förkortningar etc.
Eller enbart versaler eller enbart gemener.
Finns sådana möjligheter tycker jag bara att det är bra.
Desto större möjligheter det finns att för så många som möjligt att leva sina liv så normalt som möjligt, eller extraordinärt om man vill det. Desto bättre.

Om inte alla har samma problem som dig med att läsa text i enbart versaler.
Om vissa finner det mer lättläst än vanlig text. Jag förstår inte varför du verkar bli upprörd över det?
Min ståndpunkt är att det bästa är om det finns anpassningsmöjligheter, så att så många som möjligt kan få något som passar för dem.

Generellt är det ingen bra utgångspunkt att utgå från att alla som har en annan åsikt än sig själv är "dumma i huvudet".
Även om det är okej att vara lite narcissistisk. Det tror jag de flesta är. Lite åtminstone.

Skrivet av MarcusHuddinge:

Har noll intresse av Shane Dawson och jag vet vem Molly Burke är. Har sett flertalet av hennes videor, bland annat den när hon är med Cesar Millan (visserligen på hans kanal har jag för mig), hennes videor är för det mesta inte direkt min grej. Jag föredrar starkt Tommy Edison om vi nu ska prata om blinda som gör videor på youtube.

Det var inte menat som en generell rekommendation att se alla Shanes videos.
Utan att just den videon jag länkade till är intressant om man kan ha överseende med en del trams.
De gjorde också en video ihop där Molly fick köra deras G-Wagen, som jag tyckte var intressant/underhållande.
I övrigt förstår jag absolut om du inte vill titta på hans videor.

Jag tror inte jag har sett videon med Molly och Cesar Millan.
Kanske ska försöka se den då.

Har sett några av Tommy Edison's videor.
Jodå han är bra.

TREVLIG HELG !
(Måste ha lite caps lock i caps lock tråden )

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt lilla capslock program på 647Kb som låter mig styra hur denna helvetesknapp ska fungera

Permalänk
Medlem

På min bärbara Lenoo KOMMER MAN INTE åt CAPS helA TIDEeN

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Blandat intryck på jobbet, inte lönt att försöka vara rolig utanför IT avdelningen. Man fick bara förklara och länka och möttes av misstroende och okunskap.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MIN CAPSLOCK FASTNADE SÅ NU SKRIVER JAG SÅ HÄR HELA DAGARNA. BANNA CAPSLOCK.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

MIN CAPSLOCK FASTNADE SÅ NU SKRIVER JAG SÅ HÄR HELA DAGARNA. BANNA CAPSLOCK.

TESTA HÅLLA INNE SHIFTTANGENTEN: DET GÅR GANSKA BRA SÅ LÄNGE MAN INTE SKA RÄKNA MED SIFFROR I ALLA FALL: BLIR LITE SVÅRT ATT FATTA NÄR MAN MENAR TRE OCH RESULTATET BLIR #:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

TESTA HÅLLA INNE SHIFTTANGENTEN: DET GÅR GANSKA BRA SÅ LÄNGE MAN INTE SKA RÄKNA MED SIFFROR I ALLA FALL: BLIR LITE SVÅRT ATT FATTA NÄR MAN MENAR TRE OCH RESULTATET BLIR #:

ja tack som fan; tänkte inte på det; reverse capslock: tar nog en stund bara att släppa shift när man slänger dit en punkt eller komma bara:

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

ja tack som fan; tänkte inte på det; reverse capslock: tar nog en stund bara att släppa shift när man slänger dit en punkt eller komma bara:

JAG HADE TAPPAT MIN CAPSLOCK KNAPP SEDAN TIDIGARE SÅ NU ÄR ENA SHIFTKNAPPEN LIMMAD PGA FIRANDET::: JAG HAR SAMMA PROBLEM SOM DIG MED PUNKTERNA; MEN INTE HELA VÄRLDEN TYCKER JAG