Permalänk
Medlem

Platt skärm brevid curved?

Nu har det blivit dags för en andra skärm och jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska ha för sekundär skärm. Jag har en Samsung Odyssey G7 27" (1440p, 240hz) som kommer vara min primärskärm. Jag har dock lite svårt att bestämma mig för vad jag ska ha för sekundär skärm och sneglar lite på 1440p 75hz IPS skärmar, men de är alla platta och min är ju väldigt välvd och frågan är om det kommer se förjävligt ut brevid varandra? Har tänkt montera skärmarna brevid varandra på en sån skärmarm och tar gärna emot tips på prisvärda armar (ska skaffa en till skärm till frugans dator också så om priset på en skärm eller arm går upp så går det upp med det dubbla, därför försöker jag hålla ner priset så mycket som möjligt).

Så nu är frågan, vad anser ni bäst? En till välvd 144hz 1440p eller 1080p men en TN eller VA-panel, eller en IPS 1440p och då icke välvd samt låg refresh rate? Har inte tänkt spela nåt på sekundär skärmen, utan den kommer endast användas för Discord, youtube osv. Kom gärna med förslag på skärmar med ett absolut max på 3000:-/st men ett stort plus om man kan komma billigare undan.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Har du funderat på att montera dem över varandra istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Har du funderat på att montera dem över varandra istället?

Nej, känns obekvämt? Framförallt måste jag övertala min fru att även hon ska ha skärmarna så då hon aldrig skulle klara av att vi inte har likadan setup då det skulle vara för fult

Vad är fördelarna/nackdelarna?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.