3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag ser att Nvidia-butikens API är tillbaka online (efter lång tid offline) men rapporterar "slut i lager".

Online at 19:10.

*** F5 F5 F5*** drömmer om 3080/3090 FE!

Online-tid
Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Nice det verkar som att proppen har lossnat nu? Har ingen aning om egentliga siffror på hur många som fått korten men har för mig att det bara var mellan 5-7 procent på nån undersökning förra veckan som fått sina. känns som att den siffran borde stigit avsevärt denna vecka (=(=. Tror de 2 kommande veckorna att leveranserna kommer att öka exponentiellt och att över 50 procent av de som beställde den 17/9 borde få sina 3080 inklusive mig själv (=

Man kan ju verkligen hoppas! vågar inte vara allt för optimistisk, men Webhallen verkar ha en hel del Strix-kort påväg de närmsta veckorna och jag hoppas nåt så in i helskotta att jag finns med där nånstans. Beställde 17/9, men tyvärr några timmar sent..

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av raschen:

Jag beställde också mitt kort på komplett. Och jag fick koderna på mailen samma dag som kortet skickades. Så verkar vara väldigt annorlunda för alla

Jag ska va tyst...... såg nu att jag hade en aktiv men olevererad order från webhallen sedan igår.

Den innehåller koderna

Permalänk
Medlem

https://www.igorslab.de/en/3dmark-in-ultra-hd-benchmarks-the-...

Om de här siffrorna stämmer tror ja väldigt många som bokat 3080 men ej fått kort kommer att avboka nästa vecka när lanseringen på AMD kommer, väldigt mycket spel som inte har eller använder RT än så för folk som spelar de spelen ser ju AMD ut att ta en krossande seger

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Avbokade min 3080 dazzling angel från webhallen också. Vilket var tur för jag hade helt missat att den krävde 3st 8 pins. Har bara 2 i min dator och pallar inte byta PSU också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Man kan ju verkligen hoppas! vågar inte vara allt för optimistisk, men Webhallen verkar ha en hel del Strix-kort påväg de närmsta veckorna och jag hoppas nåt så in i helskotta att jag finns med där nånstans. Beställde 17/9, men tyvärr några timmar sent..

Då vill jag inte ens tänka på när jag får mitt. Beställde 1/10
Från Inet då

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Då vill jag inte ens tänka på när jag får mitt. Beställde 1/10
Från Inet då

Big oof haha

Största antalet bokningar är ju typ mellan 15:00-15:10 så bara dem bokningarna blir avklarade kommer det vara som att man drar ur proppen. En minut hit och dit var ju skillnad på uppemot 100 platser i kön på vissa modeller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Kortet installerades igår. Men har inga koder.

Aha okej. Kanske klokt att kontakta återförsäljaren och dubbelkolla. Dela gärna eventuellt svar här om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAZZA:

Jag ser att Nvidia-butikens API är tillbaka online (efter lång tid offline) men rapporterar "slut i lager".

Online at 19:10.

*** F5 F5 F5*** drömmer om 3080/3090 FE!

Inte i min webbläsare, samma som tidigare och ingen "slut i lager".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Inte i min webbläsare, samma som tidigare och ingen "slut i lager".

Sidan verkar inte länka dit längre nej, men API:t svarar om man går dit direkt.

API-koll 3090 och 3080

Lite schizo är den dock. I lager? Ja. Status: Inte i lager..

"inventoryStatus": { "uri": "https://dispatch-nvidia.digitalriver.com/v1/shoppers/me/produ...", "availableQuantityIsEstimated": "false", "productIsInStock": "true", "productIsAllowsBackorders": "false", "productIsTracked": "true", "requestedQuantityAvailable": "true", "status": "PRODUCT_INVENTORY_OUT_OF_STOCK", "statusIsEstimated": "false" },

Permalänk
Medlem

Fick mitt strix 3090 oc från webhallen idag och är supernöjd dags att avlägsna sig från tråden!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Fick mitt strix 3090 oc från webhallen idag och är supernöjd dags att avlägsna sig från tråden!

Grattis! Väntar med spänning på mitt från inet. Lär bli en stor uppgradering från 1080strix

Permalänk
Medlem

Ett 3080 påväg in på komplett ser det ut som. Aorus extreme.

https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Permalänk

Fick besked om att det Zontac jag lyckades klippa från komplett under den korta tidsspann det fanns i lager är skickat 😁 Så nu blir det att avboka de 5 olika 3090 jag bokat hos Webbis, lite mindre kö för er som väntar där iaf 🙂

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Skrivet av BNEA02:

Samma här, dock på företagskontot så jag kan säkert inte lämna tillbaka det om de kort jag egentligen vill ha dyker upp.
Det skall levereras den 27/10 till mig. - Är det att lita på när det fanns inne i webblager?

Ventus FFS, vet inte vad det är för kort, hittar inga vettiga reviews men va fan.
Jag missade ett 3090 FE som vart lite för dyrt och nu är jag trött på att vänta...

Hur får man tag i ett "GeForce RTX 3080 iGAME VULCAN OC"

Jag skulle tro att det är så nära 100% man kan komma, om det inte är så att man har oturen att det är saldofel. Men då kan man ju bara avboka. Vid det här laget har man slut på tårar iallafall så haha. Man vi blir nog varse om läget på måndag. Men vad jag sett på tuben verkar det vara ett vettigt köp och jag tror inte vi gjort bort oss. Det som svider är att jag egentligen inte har ett behov av just 3090, särskilt inte för det lilla extra man får mot det dubbla priset. Ibland kan man förbanna sig själv för sin otålighet

Visa signatur

Burk: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit, PSU: ASUS ROG Strix 850W, CPU: Intel Core i9 9900K, MB: MSI Z390 MEG ACE, Lagring: Kingston KC2000 1TB x2, Barracuda 3TB, GPU: ASUS 3080 TUF OC, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB Kylning: Noctua NF-F12 iPPC-3000RPM x10st, Noctua NH-D9L, Ljud: ASUS ROG Theta 7.1 Skärmar: Samsung Oddysey G9 49", Asus VG279QM 27" 280hz x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av danieljohansson:

Fick besked om att det Zontac jag lyckades klippa från komplett under den korta tidsspann det fanns i lager är skickat 😁 Så nu blir det att avboka de 5 olika 3090 jag bokat hos Webbis, lite mindre kö för er som väntar där iaf 🙂

Då är vi två! Vågade inte tro att det var sant men nu är det äntligen helt bekräftat, vill bara snabbspola helgen nu
Kommer avboka mitt asus TUF OC från elgiganten så fort detta har kommit fram, så då blir kön för er som beställt där lite kortare i alla fall!

edit: såg att du pratade om 3090 nu, my bad

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

https://i.gyazo.com/ace620dad21330ce18c1dd0476148f12.png
Då är vi två! Vågade inte tro att det var sant men nu är det äntligen helt bekräftat, vill bara snabbspola helgen nu
Kommer avboka mitt asus TUF OC från elgiganten så fort detta har kommit fram, så då blir kön för er som beställt där lite kortare i alla fall!

edit: såg att du pratade om 3090 nu, my bad

Kan Zotac vara snälla och leverera lite non-OC också... Någon som kommer ihåg om OC modellen hade rabatterat pris på komplett? Hade ju lätt varit värt någon extra hundralapp med tanke på hur snabbt och många OC de fått in.

Permalänk
Medlem

Ingen som vill byta sitt ASUS TUF OC/non OC 3080 mot mitt Gigabyte Gaming OC?
Blir svårt få in detta i ett H1 chassi.. men TUF ska funka? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kan Zotac vara snälla och leverera lite non-OC också... Någon som kommer ihåg om OC modellen hade rabatterat pris på komplett? Hade ju lätt varit värt någon extra hundralapp med tanke på hur snabbt och många OC de fått in.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5509051
Ser ut som att komplett har ökat priset med 400 på non-OC sedan release. Webbhallen säljer fortfarande sitt för 8590 dock..

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5509051
Ser ut som att komplett har ökat priset med 400 på non-OC sedan release. Webbhallen säljer fortfarande sitt för 8590 dock..

De sålde non-OC för 7825:- i början. Jag sitter på en sån order. Helst hade jag velat ha TUF, verkar som bästa kortet för intro priset. Men 5år garanti och man kan ta av kylare och behålla garantin kändes trevligt.

Däremot kommer jag inte ihåg om det fanns OC modellen för intro pris också. Typ 7990:- som hos TUF OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

De sålde non-OC för 7825:- i början. Jag sitter på en sån order. Helst hade jag velat ha TUF, verkar som bästa kortet för intro priset. Men 5år garanti och man kan ta av kylare och behålla garantin kändes trevligt.

Däremot kommer jag inte ihåg om det fanns OC modellen för intro pris också. Typ 7990:- som hos TUF OC.

zotac är sämsta kortet för introduktionspriset. Har en Amp holo bokad men har inte hittat pcbn på den ännu. Högre power limit så något borde de ha fixat. Är ändå rätt lågt satt på 320W. Bra garanti och har ett gammalt zotac gtx 580 som snurrar fortfarande men vet inte hur värt det är att byta kylare på ett kort som nästan inte klarar standardfrekvenserna. Nu så klockar ju 3080 i de närmaste inte alls så det är väl ovärt oavsett

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

zotac är sämsta kortet för introduktionspriset. Har en Amp holo bokad men har inte hittat pcbn på den ännu. Högre power limit så något borde de ha fixat. Är ändå rätt lågt satt på 320W. Bra garanti och har ett gammalt zotac gtx 580 som snurrar fortfarande men vet inte hur värt det är att byta kylare på ett kort som nästan inte klarar standardfrekvenserna. Nu så klockar ju 3080 i de närmaste inte alls så det är väl ovärt oavsett

Ja, det är helt klart ett av de sämsta prestandamässigt, men priset och garantin gör det som sagt lockande Eftersom det kör referens borde man kunna flasha nytt BIOS för högre power limit som jag fattat också. Men det är ju bara någon FPS hit eller dit i flesta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Ja, det är helt klart ett av de sämsta prestandamässigt, men priset och garantin gör det som sagt lockande Eftersom det kör referens borde man kunna flasha nytt BIOS för högre power limit som jag fattat också. Men det är ju bara någon FPS hit eller dit i flesta fall.

Bokstavligt talat 0-3 fps gäntemot FE vad jag har läst.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Bokstavligt talat 0-3 fps gäntemot FE vad jag har läst.

Ja, korten är väl så vältestade idag så det handlar om några fps hit eller dit. Ska man klocka kan det kanske vara relevant att leta en specifik modell men för gaming kan det knappast vara relevant annat än om man föredrar en specifik design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingsman:

Även om det är rätt tyst från Inet så verkar det röra på sig. Fick en notis om att de har skickat mitt 3080 Strix OC igår strax efter 17:00, Förhoppningsvis har jag det på måndag :). För de som är intresserade fick jag orderbekräftelsen vid 15:28 på releasedagen, tror jag tryckte på köp vid ungefär 15:22.

Nice, Jag fick igenon min 15,55 pga att jag inte kunde välja hur jag skulle få den dom färsta 55 min.

Permalänk
Medlem

Kortet jag fick från Inet, gigabyte gaming oC var Serienunmer: SN2035xxxx vilket indikerar på vecka 35 tillverkningsdatum enligt folk på sweclockers.
Enligt inet är mitt kort helt nytt från fabrik.

Varför har jag ett helt nytt kort med vecka 35... när andra som fick sitt innan mig har vecka 38,39..?

Har nvidia tvingat företagen att inte skicka ut kort för att skapa ”brist”?

The plot thickens...

Permalänk
Avstängd

Alltså fan va tröttsamma ni är med era teorier xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

"...enligt folk på sweclockers."

Om jag hade varit en legitimerad läkare hade jag skrivit ut en näve havssalt åt dig.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

För er som tänker köpa Gigabyte Vision OC och är fundersamma på PCI-E kontakten: En Gigabyte rep i UK bekräftade att de inte har problemen som Gaming och Eaglekort producerade innan v 39 har:

3080 / 3090 Gigabyte Eagle & Gaming OC Power Connector Concerns

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Avstängd

Jag lyckades ju få tag på ett 3090 Trinity, men vettefan alltså om man verkligen ska behålla det

Visa signatur

Mr. Scriptman