Vet ej om min kylare är tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Vet ej om min kylare är tillräckligt bra.

Som rubriken säger, så vet jag inte om min be quiet! Pure Rock 2 fortfarande räcker efter jag bytt processor från en i5 6600k, till en i5 10600k.
Laddade ner NZXT cam, och såg att processorn låg på 50-60 grader idle, och låg på 95 när jag spelade vilket inte kan vara bra.

Kompisen rekommenderar NH-D15, men tänkte kolla med er om det är ett kylarproblem och isåfall vilken ska jag köpa.

Mvh.

Permalänk

Den ska vara tillräcklig. testat att byta pasta? har du bra luftflöde i övrigt i burken? Hur är det med fläktkurvurna på kylaren?

EDIT: Kolla av med HWMonitor och jämför temperaturen med den med, så det inte är programmet som felar.

Permalänk

Som Worthalles säger är det troligtvis något som är fel med monteringen (Eller mätmetoden). Pure Rock 2 är ingen monsterkylare men ska klara en oklockad 10600k utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worthalles:

Den ska vara tillräcklig. testat att byta pasta? har du bra luftflöde i övrigt i burken? Hur är det med fläktkurvurna på kylaren?

EDIT: Kolla av med HWMonitor och jämför temperaturen med den med, så det inte är programmet som felar.

Skrivet av siglolmic:

Som Worthalles säger är det troligtvis något som är fel med monteringen (Eller mätmetoden). Pure Rock 2 är ingen monsterkylare men ska klara en oklockad 10600k utan problem.

Max rpm, på fläkten är 1500, ligger stadigt på 1300-1400 även fast jag inte gör något. Använde någon cooler master kylpasta förra veckan när jag bytte processor. Den kanske är skit?

Tänker att jag får öppna datorn och se så att jag skruvat fast fläkten rejält.

Permalänk
Medlem

Löste det, hade ej skruvat åt tillräckligt. tack för hjälpen!

mvh zebbe

Permalänk

ingen fara alls. Det var du själv som löste problemet. Bra jobbat!