Permalänk
Medlem

Server extravaganza

SuperMicro ? (1U)
------------------------
Moderkort: SuperMicro X9SCI-LN4F
CPU: Intel Xeon E3-1220 V2 @ 3.1GHz
Minne: 16Gb ECC PC3-12800E (DDR3-1600)
HDD: Ingen

Pris: 2500kr

Citat:

Har används som router och kört pfSense.

Dell R210 II (1U)
------------------------
CPU: Intel Xeon E3-1220 @ 3.1GHz
Minne: 12Gb ECC PC3-12800 UDIMM (DDR3L-1600)
HDD: Ingen
LOM: iDRAC6

Pris: 1500kr

Citat:

Har används som VM Host.

Skickas inte utan hämtas på plats, maskinerna har testats och fabriksåterställt, inga andra tillbehör medkommer så köps som dem är.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur djup är SuperMicro servern och hur mycket låter den vid normal drift? Finns det plats att stoppa i ett PCIe kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredda11:

Hej,

Hur djup är SuperMicro servern och hur mycket låter den vid normal drift? Finns det plats att stoppa i ett PCIe kort?

Den är ~36cm djup, hur mycket den låter beror ju på vad man jämför den med, den låter aningen mer än en Cisco switch om nu det säger dig något. Men den låter ju betydligt mindre än en full-djups server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredda11:

Hej,

Hur djup är SuperMicro servern och hur mycket låter den vid normal drift? Finns det plats att stoppa i ett PCIe kort?

Glömde svara på PCI-E frågan, den har stöd för en PCI-E 3.0 (x16) och kommer med en riser, jag har själv kört en Intel Network Adapter X550-T2 (10GbE adapter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Glömde svara på PCI-E frågan, den har stöd för en PCI-E 3.0 (x16) och kommer med en riser, jag har själv kört en Intel Network Adapter X550-T2 (10GbE adapter).

Tackar 🙂 tänkte mest om den lät som ett jetplan som en del full-length servrar kan göra.

Lägger ett bud på 2000 och kan hämta i helgen om det är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredda11:

Tackar 🙂 tänkte mest om den lät som ett jetplan som en del full-length servrar kan göra.

Lägger ett bud på 2000 och kan hämta i helgen om det är intressant.

Hejsan, denna helg är fullt upp tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredda11:

Tackar 🙂 tänkte mest om den lät som ett jetplan som en del full-length servrar kan göra.

Lägger ett bud på 2000 och kan hämta i helgen om det är intressant.

Är du fortfarande intresserad kan du få den för 2000kr, hojta till via PM i så fall

Permalänk
Medlem

SuperMicro ? (1U) är nu såld! Tyvärr kan man inte redigera texten i annonsen efter 24h den skapades, annars hade jag markerat den som såld där också..

Permalänk

Hej,

Dell servern kvar?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Hej,

Dell servern kvar?

God morgon, yes Dell R210 II finns kvar

Permalänk
Medlem