Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

3% av innehållet i flaskan åkte ner i kaffet innen du börjar hutta?

Mängden alkohol i flaskan minskar inte, det som händer över tid är att vatten ifrån luften (till exempel utandningsluften från dig) absorberas av den rena alkoholen, så volymen kan faktiskt öka över vad som står på flaskan, men halten alkohol minskar ju eftersom det tillkommer vatten.

Sen så du dunstar såklart den rena alkoholen ganska snabbt, så det kanske övervinner absorberingstempot, men jag är ingen kemist så...

Bara så folk fattar lite mer vad det handlar om

Permalänk
Medlem

T-Röd med hushållspapper/toapapper beroende på vad som är närmast

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

T-Röd + Toarulle (T+T)

Permalänk
Medlem

Isopropanol, för jag köpte en flaska för många år sen.
Håller till 100-tals rengöringar av allt möjligt...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

Kemiskt ren aceton,
Dasspapper

Permalänk
Medlem

Aceton lösee ju plast, förstår inte hur ni vågar använda det?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en flaska Isopropyl kring 2008 tror jag då jag blev rekommenderad att använda det i en liten PC butik.
Jag vill minnas att de hänvisade mig till apoteket för att köpa det, men jag minns inte. Om det var billigare än t ex Kjell&Co vet jag inte heller.

Till det körde jag topsar och hushållspapper, vill minnas att jag fick arctic silver 5 på min Phenom II X4 940s pinnar och även lyckades böja dem, så jag satt och lirkade med nån form av plånbokskort för att räta ut dem och putsade med isopropyl.
Den funkar fortfarande!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Måste ju göra Irish coffee på nått sätt

Nu ska vi inte vara så petiga här

Permalänk
Medlem

Våtservetter från childrens house, tar choklad / glass ifrån nersmutsade bilsäten också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Mängden alkohol i flaskan minskar inte, det som händer över tid är att vatten ifrån luften (till exempel utandningsluften från dig) absorberas av den rena alkoholen, så volymen kan faktiskt öka över vad som står på flaskan, men halten alkohol minskar ju eftersom det tillkommer vatten.

Sen så du dunstar såklart den rena alkoholen ganska snabbt, så det kanske övervinner absorberingstempot, men jag är ingen kemist så...

Bara så folk fattar lite mer vad det handlar om

Ja, me pwned! (Note to self: Sluta försök vara rolig på internet )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, me pwned! (Note to self: Sluta försök vara rolig på internet )

Nej då, jag skrattade också! Men bra om man vet hur det ligger till också!

Permalänk
Medlem

uhm... inte alls kletar på kylpasta , sätter på kylaren och låter det vara så tills det är dags för att bygga en ny dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Melittafilter bara...

Permalänk
Medlem

Kemiskt ren bensin och kaffefilter

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Undviker starkt lösningsmedel som kan lösa upp och förstöra komponenter.

Har uppriktigt aldrig varit något problem, och förövrigt vad kan det ge för problem med matolja och lite diskmedel?

Allt är klart på under minuten.

Mer ekologiskt kan det knappast bli

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!