Fler 3DMark-resultat visar AMD "Big Navi" i överläge mot Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Lutar mot att det blir ett nvidia kort eller ett intel om de presterar hyfsat å får en bra implementering av ray tracing börjar bli lite för mycket amd nu processorer e de ikapp intel å troligtvis förbi med ryzen3 båda av de stora konsollerna har amd å om rykterna stämmer bra grafikkort på gång,förut stödköpte man via för småprojekt nu har rasperry pi tagit den rollen via e för långt efter i nuläget .Risken e att amd håller på att bli en alltför stor gigant i långa loppet, men vi får väl se

Ingen fara på bra länge, intel är fortfarande runt 10ggr större än AMD. Visst AMD har lyckats ta sig in på entusiastmarknaden och börjat producera bra produkter både inom bärbart och datacenter men som sagt, intel ligger nog på mer än 90% av den totala marknaden. Mao du behöver inte vara rädd

Permalänk
Medlem

Får väll uppgrade till en freesync skärm, istället för en 3080

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Ljus ligger på en så otroligt mycket högre nivå redan än geometrin. Fokus är på helt fel sak, varför lägga krut på ray tracing när man har träd och gräs som ser ut som platta pappkulisser?

Global ljussättning, eller Global Illumination är en grej där RT gör en enorm skillnad för hur trovärdig en renderad scen blir. Så du har delvis rätt och delvis fel. Reflektioner och skuggor finns det ok/bra fejkmetoder för som funkar, men SSAO och HBAO och allt vad teknikerna heter kan på inget sätt mäta sig med resultaten som ljussättning med RT ger.

Demot på UE5 som visade Unreal Engines "lumen" såg intressant ut och även Cryteks "SVOGI" ser bra ut. Men jag är inte säker på vilka tekniker de använder.

Permalänk
Medlem

Vilka av de tre mjukavaror test simulera närmaste spelandet?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Vi har alla olika uppfattningar om hur viktigt DLSS är, och det spelar också en väldigt stor roll vilka spel du spelar. Det är helt okej att se DLSS som något som man inte kommer ha nytta av i de flesta spel man spelar, men det finns också många som kommer ha väldigt stor nytta av det.

DLSS finns inte i de flesta spelen, men alla framtida COD och Battlefield kommer ha det, Cyberpunk har det, och helt ärligt är det redan en stor deal för mig enbart på grund av det. Sen kommer förmodligen i stort sett alla AAA spel framöver att stödja det.

Det är inte någon gimmick, och det kommer bli standard för alla spel med tiden. Det är därför AMD har ett svar på det, återstår bara att se hur bra svaret är.

Minns du Physx? samma snackade man om det då. att det skulle blir standard. Allt som nvidia gör och sen låser ner kommer aldrig blir "standard". det kommer bara finnas med sålänge nvidia har råd att betala för det. om pengerna försvinner så kommer DLSS också försvinna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jämförelsevis, snudd på. Allmänt lägre priser, många olika store fronts, Game Pass och Humble Bundle för att välja några.

Många som säger att de ska köpa PS5 verkar välja den utan läsare och är då helt låst i Sonys walled garden med höga priser i deras butik och ingen möjlighet att sälja sina spel eller byta/låna av andra.

AAA spel brukar kosta ca 700 på pc vid release (699:-). 800 kr på konsol är inte jättestor skillnad på lanseringspris. För du är medveten att pris på spel på konsolerna också går ned med tiden. De har också reor. Och allt är inte AAA spel.

Permalänk
Medlem

Vi får nog chilla lite med att dra för stora växlar på RT-biten. Det kan helt enkelt vara optimerat för Nvidia eftersom de är de enda som har RT just nu. Vänta på release och uppdatering av 3Dmark.

Permalänk
Medlem

Jag har lärt mig att inte ha några förhoppningar baserat på alla rykten innan release. När de släpps får man se hur det ligger till, hoppas det blir bra :]

Permalänk
Medlem

Jag har inte förstått när dessa släpps? eller vet vi ens det?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Kommer dessvärre inte röra ett AMD-kort efter min förra upplevelse av Fury X. Det vore om AMD nu börjat göra mer deg och faktiskt kan säkerställa bra drivrutiner för nya spel, då ger jag mig. Konkurrens är dock alltid bra och håller tummarna att det bara blir bättre från AMDs sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

AAA spel brukar kosta ca 700 på pc vid release (699:-). 800 kr på konsol är inte jättestor skillnad på lanseringspris. För du är medveten att pris på spel på konsolerna också går ned med tiden. De har också reor. Och allt är inte AAA spel.

Har haft Zelda på prisbevakning sen Nintendo switch lanserades. Det har inte rört sig många kronor ner innan det går tillbaka igen. Max en femtiolapp. Och då är det på någon av de storas "monsterreor".
Inte ens nu när en uppföljare är här så blir det billigare.

På onsdag får vi svaret. Men jag tror nog tyvärr att AMD lägger sig för nära nVidia i pris, för min plånbok. Helst hade jag sett att dom är 100 $ billigare än kortet dom tävlar mot.
Min övre gräns är ~ 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag har inte förstått när dessa släpps? eller vet vi ens det?

På onsdag presenteras dem. När de kommer ut i butiker får vi reda på då, men antagligen 2-4 veckor efteråt. Är de ruskigt snabba så veckan efter när de släpper 5000-seriens CPUer. Men tycker det låter lite väl snabbt.

Permalänk
Skrivet av Thorvald:

Kommer dessvärre inte röra ett AMD-kort efter min förra upplevelse av Fury X. Det vore om AMD nu börjat göra mer deg och faktiskt kan säkerställa bra drivrutiner för nya spel, då ger jag mig. Konkurrens är dock alltid bra och håller tummarna att det bara blir bättre från AMDs sida.

Jag har både typen av kort i olika datorer o tycker att AMDs drivrutin fungerar jättebra. Särskilt gränssnittet är bättre tom (om än delvis rörigt) eftersom den erbjuder mer än Nvidias angående tweaking utan att behöver installera ytterligare ett 3dje parts verktyg.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hoppas att detta stämmer och att RX 6800 XT mäter sig med 3080:n!

Absolut, likvärdigt + nån femhundring billigare + lagervara skulle vara mycket imponerande!

Nära nog RTX3080 till bättre pris och i lager vore en vinst bara det efter all år av Nvidia dominans, visst är det kul med alla läckor men jag håller min entusiasm tillbaka lite tills vi ser riktiga tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Absolut, likvärdigt + nån femhundring billigare + lagervara skulle vara mycket imponerande!

Nära nog RTX3080 till bättre pris och i lager vore en vinst bara det efter all år av Nvidia dominans, visst är det kul med alla läckor men jag håller min entusiasm tillbaka lite tills vi ser riktiga tester.

Japp! Det är så bisarrt att det enda AMD behöver göra numera är att faktiskt ha kort till salu så kommer de få över många från det gröna laget.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Japp! Det är så bisarrt att det enda AMD behöver göra numera är att faktiskt ha kort till salu så kommer de få över många från det gröna laget.

Jo så blir det väl. Inom 5% prestanda, +-500kr i pris så är det nog många som väljer bort shadowplay och annat som Nvidia har haft till sin fördel.

Men, man ska fortfarande komma ihåg att det är kort för 8000kr plus vi pratar om så det är förmodligen en del som inte handlar ändå. Jag tycker det är lite för mycket med tanke på hur lite FPS jag spelar nu för tiden, men det är roligt för marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har haft Zelda på prisbevakning sen Nintendo switch lanserades. Det har inte rört sig många kronor ner innan det går tillbaka igen. Max en femtiolapp. Och då är det på någon av de storas "monsterreor".
Inte ens nu när en uppföljare är här så blir det billigare.

På onsdag får vi svaret. Men jag tror nog tyvärr att AMD lägger sig för nära nVidia i pris, för min plånbok. Helst hade jag sett att dom är 100 $ billigare än kortet dom tävlar mot.
Min övre gräns är ~ 6000kr.

dåligt exempel att just använda nintendo för att demonstrera detta. det är rätt så känd att nintendo i princip aldrig/sällan sänker pris på spelen. bättre att tar upp Sony/MS istället. men det passer säkert inte in i det du vill folk att tror.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

På onsdag presenteras dem. När de kommer ut i butiker får vi reda på då, men antagligen 2-4 veckor efteråt. Är de ruskigt snabba så veckan efter när de släpper 5000-seriens CPUer. Men tycker det låter lite väl snabbt.

Okej, tack!
Wargreymon låter precis som något jag skulle kunna heta i counterstrike. Jag hette nyss Slimshadymon och nu heter jag Grey, så en blandning av dom haha..

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har haft Zelda på prisbevakning sen Nintendo switch lanserades. Det har inte rört sig många kronor ner innan det går tillbaka igen. Max en femtiolapp. Och då är det på någon av de storas "monsterreor".
Inte ens nu när en uppföljare är här så blir det billigare.

På onsdag får vi svaret. Men jag tror nog tyvärr att AMD lägger sig för nära nVidia i pris, för min plånbok. Helst hade jag sett att dom är 100 $ billigare än kortet dom tävlar mot.
Min övre gräns är ~ 6000kr.

https://www.dekudeals.com/items/the-legend-of-zelda-breath-of...

Det har definitivt gått ner mer än någon femtiolapp... Men ja som någon nämnde är Nintendo de absolut värsta på detta så är lite cherry picking.

Vill du att de ska ta ut 1000kr mindre än ett kort i vid samma prestanda eller är det med antagandet att det presterar sämre? Either way så är du väl med en övre gräns på 6000 utprisad ur flaggskepsklassen de senaste typ 7 åren, iallafall om du vill köpa vid release, men du får ju mycket bättre fps/krona under 6000 så allt ser väl bra ut på den fronten vad det verkar som? Jämfört med Turing så är den prisklassen kraftfullare än någonsin.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Global ljussättning, eller Global Illumination är en grej där RT gör en enorm skillnad för hur trovärdig en renderad scen blir. Så du har delvis rätt och delvis fel. Reflektioner och skuggor finns det ok/bra fejkmetoder för som funkar, men SSAO och HBAO och allt vad teknikerna heter kan på inget sätt mäta sig med resultaten som ljussättning med RT ger.

Demot på UE5 som visade Unreal Engines "lumen" såg intressant ut och även Cryteks "SVOGI" ser bra ut. Men jag är inte säker på vilka tekniker de använder.

Det är en åsikt så det finns inget rätt eller fel. Jag anser att man eldar för kråkorna när det råder en så oerhörd obalans i teknikfokuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Det är en åsikt så det finns inget rätt eller fel. Jag anser att man eldar för kråkorna när det råder en så oerhörd obalans i teknikfokuset.

Fokuset borde väl vara bättre återskapande av verkligheten (ie återskapande av det grafiska man vill ha fram) All förbättring är en förbättring sänker gärna fps för att få bättre grafik Ray tracing är ett sätt) Det handlar ju bara om att för grafikkortmakarna stödja teknik till olika spelmotorer & tekniker. (det den andra nämnde om unreal legends lumens eller deras grafikmotor som konstigt nog många blev så impade av använde förrenderad raytracing (software) själv var jag inte ett dugg imponerad har sett liknande varje gång det kommer reklam för ny motor. (då kontra nuvarande status av software -hardware)
Ser varje ny teknik som ett steg närmare bra grafik sitter på en 60fps skärm bara & ser ingen anledning till att byta ut den heller. men blir så småningom.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Minns du Physx? samma snackade man om det då. att det skulle blir standard. Allt som nvidia gör och sen låser ner kommer aldrig blir "standard". det kommer bara finnas med sålänge nvidia har råd att betala för det. om pengerna försvinner så kommer DLSS också försvinna.

Skulle varit mer tydlig. Jag menar inte att just DLSS kommer vara standard om några år, utan att AI upscaling kommer vara.

Någon form av upscaling kommer bli framtiden, för det kommer bli mindre och mindre negativa effekter och bara positiva.

AMD kan lyckas med det också, förmodligen med hjälp av Microsoft eller något, men min poäng var att upscaling är viktigt för många, och det kan avgöra om RDNA 2 är värt att köpa för de personerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Skulle varit mer tydlig. Jag menar inte att just DLSS kommer vara standard om några år, utan att AI upscaling kommer vara.

Någon form av upscaling kommer bli framtiden, för det kommer bli mindre och mindre negativa effekter och bara positiva.

AMD kan lyckas med det också, förmodligen med hjälp av Microsoft eller något, men min poäng var att upscaling är viktigt för många, och det kan avgöra om RDNA 2 är värt att köpa för de personerna.

Om några år så finns nya kort och man har hunnit kränga sitt gamla för länge sen. Nä jag tror jag satsar på AMDs RDNA2 nu (förutsatt de presterar bra o inte kostar skjortan o kalsongerna.) Brukar väl sitta max 2 år på ett kort. (Nä köper inte det allra dyraste o fetaste. Kortet under det gärna om priset inte är Nvidia 20serie klass.. då skiter jag helt i det ). Bra om AMD bygger upp lite kassa, konkurrerar rejält med Nvidia (inte springer ifrån lr nåt sånt) så att vi får snabbare teknikutveckling och vettiga priser för det.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Om du bara spelar CSGO, vad är då poängen. Jobbigt att ha pengar på banken?

Ibland kommer det ett spel jag vill lägga ut onödigt mycket pengar på och spela i en vecka eller två som är mer krävande än mitt härliga CS

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunde:

För min del är prestandan om inte sekundär så idag mindre intressant.
Drivrutinsschabblet med mitt 5700XT som AMD fortfarande inte fullt ut tagit åt sig gör att AMD går bort för mig.

Håller helt med, de MÅSTE få ordning på drivrutinerna och deras software

Permalänk
Medlem
Skrivet av opA:

Vad spelar detta för roll.. om 2v har NVIDIA något nytt på gång som överrumplar AMD.. 2v senare har AMD samma sak på gång.. att folk aldrig lär sig.

Köp märket du vill ha som du alltid köpt så blir de bra.
Intel och Nvidia för en annan, så enkelt

Menar du att det släpps nya grafikkort varannan vecka? Som dessutom är snabbare än den förra?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Man blir ju sugen på att sälja sitt 5700 xt.. Samtidigt som det presterar tillräckligt bra i 1440p för mig

CS och Dead by daylight är ju inte jättekrävande (=

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av tjofritz:

Ljus ligger på en så otroligt mycket högre nivå redan än geometrin. Fokus är på helt fel sak, varför lägga krut på ray tracing när man har träd och gräs som ser ut som platta pappkulisser?

I de fall träd och gräs ser ut som pappkulisser håller jag med om att utvecklarna borde lägga tid på detta, men min åsikt är att det finns spel som är på pass snygga att det är ray tracing som är den lägst hängande frukten för att få det ännu snyggare. Control och Metro Exodus tycker jag är ett bra exempel på detta, och det jag sett hittills av CP2077 pekar på att det kommer vara ett sjukt snyggt spel där RT faktiskt gör det underbart vackert.

Som tur är måste inte alla tycka lika, men när vissa kallar de personer som uppskattar ray tracing för blinda eller lättlurade bidrar man inte till ett trevligt debattklimat imo. Jag gillar ljus, jag gillar realistiska reflektioner, jag gillar att realistiska skuggor faller där de ska, och jag är inte ensam om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

dåligt exempel att just använda nintendo för att demonstrera detta. det är rätt så känd att nintendo i princip aldrig/sällan sänker pris på spelen. bättre att tar upp Sony/MS istället. men det passer säkert inte in i det du vill folk att tror.

Nintendo är väl den enda konsolen värd att ha om man redan har en dator? 95% av spelen på Xbox och PS kommer redan till PC dessutom är spelen billigare och snyggare på datorn. Så rent upplevelsemässigt så finns det ingen anledning att ska PS/Xbox då du får samma på datorn? Nintendo har ju nästan åt andra hållet mängder av exklusiva titlar på sin plattform och dom är i regel mycket bra spel och inte någon halvdålig portning som ska fungera på tre plattformar PC/PS/Xbox.

Skrivet av Shiprat:

https://www.dekudeals.com/items/the-legend-of-zelda-breath-of...

Det har definitivt gått ner mer än någon femtiolapp... Men ja som någon nämnde är Nintendo de absolut värsta på detta så är lite cherry picking.

Vill du att de ska ta ut 1000kr mindre än ett kort i vid samma prestanda eller är det med antagandet att det presterar sämre? Either way så är du väl med en övre gräns på 6000 utprisad ur flaggskepsklassen de senaste typ 7 åren, iallafall om du vill köpa vid release, men du får ju mycket bättre fps/krona under 6000 så allt ser väl bra ut på den fronten vad det verkar som? Jämfört med Turing så är den prisklassen kraftfullare än någonsin.

Nu har jag bara kollat fysiska spel, då det är det jag vill ha till mitt Nintendo. Kollar min prisjakt så ligger det stadigt runt 560kr. Black Friday förra året var det rea och prisänkt till 539kr!

Jag har aldrig köpt någon komponent i flaggskepp-klassen. Har alltid siktat på den mycket mer plånboksvänliga klassen under. I AMD-termer utan X, kan man säga. Detta är första gången som jag är pumpad och redo att slänga lite kontanter. Jag har satt min övre gräns till 6000kr, det är vad jag har sparat till under snart två år. Vad det sen räcker till det får vi se. Får vi ett 6900XT för 5000 kr som många hoppas på här så blir jag glad. Men det lär ju inte hända.
Jag tror att AMD hade siktet inställt på att lägga sig under nVidia prismässigt och vara strax bakom i prestanda. Men som någon skrev så pratar youtubers (har inte sett videorna själv ännu) om att AMD nu tvekar på prissättningen då dom har en produkt som presterar bättre än vad dom och nVidia har trott.
Nu ser kanske AMD möjligheterna att ge nVidia ett rejält tjuvnyp men sen så kanske inte aktieägarna ser så positivt på att dom "slumpar bort" sina grafikkort. Jag hoppas på 100 $ bakom. Men tror mer på 30-50 $. Om dom inte till och med lägger sig på samma prispunkt. Att dom kommer lägga sig över tror jag inte.
Men man kan nästan vara säker på att nVidia kommer prisjustera i november, om nu AMD presterar över.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Nintendo är väl den enda konsolen värd att ha om man redan har en dator? 95% av spelen på Xbox och PS kommer redan till PC dessutom är spelen billigare och snyggare på datorn. Så rent upplevelsemässigt så finns det ingen anledning att ska PS/Xbox då du får samma på datorn? Nintendo har ju nästan åt andra hållet mängder av exklusiva titlar på sin plattform och dom är i regel mycket bra spel och inte någon halvdålig portning som ska fungera på tre plattformar PC/PS/Xbox.

Nu har jag bara kollat fysiska spel, då det är det jag vill ha till mitt Nintendo. Kollar min prisjakt så ligger det stadigt runt 560kr. Black Friday förra året var det rea och prisänkt till 539kr!

Jag har aldrig köpt någon komponent i flaggskepp-klassen. Har alltid siktat på den mycket mer plånboksvänliga klassen under. I AMD-termer utan X, kan man säga. Detta är första gången som jag är pumpad och redo att slänga lite kontanter. Jag har satt min övre gräns till 6000kr, det är vad jag har sparat till under snart två år. Vad det sen räcker till det får vi se. Får vi ett 6900XT för 5000 kr som många hoppas på här så blir jag glad. Men det lär ju inte hända.
Jag tror att AMD hade siktet inställt på att lägga sig under nVidia prismässigt och vara strax bakom i prestanda. Men som någon skrev så pratar youtubers (har inte sett videorna själv ännu) om att AMD nu tvekar på prissättningen då dom har en produkt som presterar bättre än vad dom och nVidia har trott.
Nu ser kanske AMD möjligheterna att ge nVidia ett rejält tjuvnyp men sen så kanske inte aktieägarna ser så positivt på att dom "slumpar bort" sina grafikkort. Jag hoppas på 100 $ bakom. Men tror mer på 30-50 $. Om dom inte till och med lägger sig på samma prispunkt. Att dom kommer lägga sig över tror jag inte.
Men man kan nästan vara säker på att nVidia kommer prisjustera i november, om nu AMD presterar över.

Jag tror AMD kommer ha ett fantastiskt Q4 bakom sig. Att Radeon Group nu också får ut en produkt som kan stå emot Nvidia visar att AMD iallafall kommer få in mycket kapital tack vare både efterfrågan både på cpu och gpu sidan.