Online spel sökes för 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meizter:

Eve online, mycket att lära sig, kan spela från 1-1000 tals personer, men som två personer är det otroligt roligt att pvpa exempelvis. Dock krävs de mycket tid (träna skills) o kundskap att lära sig.
Finns hur mycket som helst att göra, beroende på vad man vill. Rekommenderar att gå med stor allians i nullsec.
Lycka till

Skrivet av MeSaber:

Ang Eve Online om de nu tänktes spelas. Då ska du använda en referral link så du får 1 mille gratis skillpoints då du skapar char. Sådan länk kan du hitta på YT "eve online alpha to omega" i deras description.

Eve Online för övrigt är gratis då du kan tjäna ISK i spelet och köpa PLEX (speltid), vilket ger det en extra kick att kunna tjäna pengar för ett sådant fint ändamål. Gott om guider på YT om hur du skaffar ISK också.

Det är ett spel som jag funderat på att spela sen det först släpptes vilket var LÄNGESEN. Kanske dags att titta närmare på det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Det är kanske inget man spelar om men man måste spela minst 3 omgångar för att få alla utmärkelser.
Snackar nämligen om "triologin":
We were here
We were here too
We were here together

https://store.steampowered.com/curator/28339062

Mycket aktivt prat med varandra och man har nog minst 5-6 timmar per spel, och det blir inte många kr/h för sån bra underhållning.

Tack, det verkar inte dumt alls

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Ett spel som var skoj att se på stream, A way out, ett co op spel för ett gäng timmar där jag tror det räcker med att en köper spelet för att man ska kunna köra co op online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Tack, det där ser ut att vara värt att test.

Du säger att 2 spelare går utmärkt i de flesta fall, vad menas med det?

Att det går att spela, men det blir klart svårt att spela enbart två pers efter man kommit en bit på vägen. Däremot går det att spela med andra randoms. Kan varmt rekommendera detta spel!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

PUBG var också Beta under lång tid men det innhöll också fasligt många jobbiga buggar, mycket av det blev inte ens fixat när de gick ur beta. Det är egentligen inte förrens nu som de börjat få rätt på systemet men det är så dags när spelarna börjar svika.

På ytan såg Tarkov intressant ut men när man läste lite kommentarer så var det väldigt många som sågade det. Väldigt mycketbuggar, ex svårt att träffa med sina vapen, osynliga spelare o.s.v

Men vad du säger är att Tarkov är fullt spelbart idag utan avgörande problem? Isåfall blir det kanske till att testa det.

Alltså ja, jag har spelat varje vecka i ett år. Kollar man reddit och liknande så är det 90 % whine bara, det går inte att lägga nå vikt på det

Det är lite buggar ibland, lite desync, men är inte värre än något annat spel på något sätt IMO. Men det är brutalt, man kan dö och dö och dö Gäller att kötta vidare tills man lär sig banorna och förstår hur man ska spela. Inte run and gun som CoD och PUBG.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Att det går att spela, men det blir klart svårt att spela enbart två pers efter man kommit en bit på vägen. Däremot går det att spela med andra randoms. Kan varmt rekommendera detta spel!

Jag har spelat solo och duo alla mina raids. Ibland kan man sakna den 3e, men tycker mest det blir rörigt om det inte är personer som är väldigt bra på att kommunicera.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag har spelat solo och duo alla mina raids. Ibland kan man sakna den 3e, men tycker mest det blir rörigt om det inte är personer som är väldigt bra på att kommunicera.

När det är gigantiska kartor blir det rätt stökigt när man av misstag råkar ramla och falla till sin död och så får man vänta en halv evighet på sin vän, som också ramlar och dör när han kommer fram. Blir lite frustrerande när man tappat 30 min på en karta. Eller när man buggdör medans man gräver.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

När det är gigantiska kartor blir det rätt stökigt när man av misstag råkar ramla och falla till sin död och så får man vänta en halv evighet på sin vän, som också ramlar och dör när han kommer fram. Blir lite frustrerande när man tappat 30 min på en karta. Eller när man buggdör medans man gräver.

Haha okej, skulle inte påstå att det är nånting som någonsin har hänt mig dock

Däremot kan jag rekommendera en andra skärm för att ha en karta på tills man lärt sig dom.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Siege, extremt kul taktisk shooter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Alltså ja, jag har spelat varje vecka i ett år. Kollar man reddit och liknande så är det 90 % whine bara, det går inte att lägga nå vikt på det

Det är lite buggar ibland, lite desync, men är inte värre än något annat spel på något sätt IMO. Men det är brutalt, man kan dö och dö och dö Gäller att kötta vidare tills man lär sig banorna och förstår hur man ska spela. Inte run and gun som CoD och PUBG.

Hur fungerar det om man är 2 som spelar, kan man spawna på samma ställe?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

Hur fungerar det om man är 2 som spelar, kan man spawna på samma ställe?

Ja man spawnar alltid med de man spelar med.

Har hänt att det fuckar upp i loading så kanske nån dyker upp senare, och då kan man spawna random om ens teammates har lämnat området de spawnade. Men händer väldigt sällan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Age of Empires 2 (HD)

Grymt bra list överlag, just här skulle jag dock rekommendera AoE2DE över HD. https://store.steampowered.com/app/813780/Age_of_Empires_II_D...

Allting är bättre,spelet får konstant patchar, har en ganska aktiv esport scen och Microsoft är med och sponsrar turneringar för att hålla spelet vid liv

Spelar några gånger i veckan med min flickvän

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har spelat med samma polare i snart 10 år och tror nog aldrig vi haft mer roligt än:
Portal 2 (finns gott om extra kartor att hämta från steam workshop)
Left 4 Dead 2 (funkar utmärkt med 2 pers och 2 bottar)
Ghost Recon: Wildlands (Hade siktat på att köpa när det är rea som ubi har relativt ofta)
7 Days to Die (Kommer större uppdateringar nån gång år så är trevligt att komma tillbaka till ibland)
PayDay 2 (oftantlig mängd DLC, räcker dock att en av er äger extra kartorna om man vill spela dem)

Dem 5 förutom portal 2 har vi minst 100h i var.

Övriga honorable mentions går väll till
Farcry 5 (ubi rea inte värt det annars)
Trine 1, 2 och 4 (3an va rätt kass i min mening)
Magica (För när ni inte längre vill vara kompisar)
Sniper Elite 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Tack för informationen, kanske dags att ta en titt på WOW igen då, kanske delvis för lite nostalgi

Kan rekommendera WoW Classic för nybörjare, du behöver inte köpa spelet för att få tillgång till det det är bara att registrera sig på battle.net och starta en subscription där minsta är månadsvis.

WoW Classic är en modern återskapelse av hur WoW var vid lansering och vi är nu ungefär i 1+ år in i spelets "original" timeline, det är helt klart den bästa varianten om ni vill spela ihop eftersom WoW Retail är väldigt nerdummat och hela levelingsprocessen till max level är över på några dagar medans i WoW Classic tar det säkerligen er flera månader av pvp, dungeons och questande innan ni når 60

Jag har sen efter sommaren börjat om på en ny server för att spela med ett par gamla kompisar jag inte spelat ihop med på 10+ år vilket är helt underbart!

I Retail kan jag spela i dagarvis utan att ha kontakt med andra spelare, det är tyvärr så spelet är upplagt idag och gillar ni att samla på saker och grinda allt möjligt så är retail versionen att föredra.

I Retail trycker man på en liten knapp för att skapa en raid eller dungeon grupp och lite väntande så poppar ett team med helt okända personer upp som du helt plötsligt ska spela ihop med... inte det roligaste alltid.

I Classic gör man detta manuellt och bara med folk från din egen server därav får man kontakt med nytt folk man kan spela ihop med samtidigt som man inte kan leka clown utan att bli ihågkommen på servern som en byfåne.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Grymt bra list överlag, just här skulle jag dock rekommendera AoE2DE över HD. https://store.steampowered.com/app/813780/Age_of_Empires_II_D...

Allting är bättre,spelet får konstant patchar, har en ganska aktiv esport scen och Microsoft är med och sponsrar turneringar för att hålla spelet vid liv

Spelar några gånger i veckan med min flickvän

Jo jag menade "det som är inne". Med HD menade jag den nyaste som har alla QoL tex högre upplösning etc.

Följer TheViper (norsk) på Twitch. Bästa spelaren i AoE2, vet inte exakt vilken release han spelar men det är den han spelar där de finns mest och bäst folk. Alltid en fröjd att se han smiska

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Jo jag menade "det som är inne". Med HD menade jag den nyaste som har alla QoL tex högre upplösning etc.

Följer TheViper (norsk) på Twitch. Bästa spelaren i AoE2, vet inte exakt vilken release han spelar men det är den han spelar där de finns mest och bäst folk. Alltid en fröjd att se han smiska

Okay, Aoe2 HD är från 2013

AoE2 DE kom 2019 och har typ allt.

Viper kör främst DE tror jag, följer inte på twitch men hans youtube verkar bara vara DE klipp nu

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Tack, det där ser ut att vara värt att test.

Du säger att 2 spelare går utmärkt i de flesta fall, vad menas med det?

Jag har inte asbra koll på spelet eftersom jag inte lirat på länge, och tänkte mest att de allra svåraste banorna kanske blir knepiga om man är två snarare än fyra.

Svårighetsgraden ska dock skalas beroende på hur många man är, och efter lite googlande verkar de flesta vara överens om att det inte är några som helst problem att köra som två.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Som någon nämnde tidigare, Destiny 2 kanske kan vara något?
Finns både PvE och PvP.
Är även Free-to-play på steam.
Ny expansion kommer om 2 veckor också.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay, Aoe2 HD är från 2013

AoE2 DE kom 2019 och har typ allt.

Viper kör främst DE tror jag, följer inte på twitch men hans youtube verkar bara vara DE klipp nu

Även sett han lira AoE3 men tror inte han kommer konvertera. Finns fortfarande pengar att tjäna i AoE2

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha ett roligt spel till fredagsölen kan jag varmt rekommendera Speedrunners. Jag vet att det är några år gammalt nu och man bör ha en controller men som jag sa; till fredagsölen (går givetvis utmärkt att spela utan öl också ) är det perfekt. Sidscrollande högoktanig action där du kan sätta egen server och spela 1v1, 1v2 eller 1v3 eller ansuta till andra servrar och köra 1v3.

https://store.steampowered.com/app/207140/SpeedRunners/

Glhf!

Permalänk
Medlem

Spelar en del med min bror, vi bor på olika orter i Sverige. Och hade samma krav för spel. Förutom de som har redan nämndes - Division 2 och Deep Rock Galactic. Kan jag även nämna Divinity 2: The original sin och Tabelltopp simulator. De är inte direkt fps dock erbjuder väldigt trevligt och roligt upplevelse i många många timmar, båda finns på steam plattformen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless