Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag har ingen aning om hur speccsen kan flaskhalsa men det är klart att man läser ju ofta att 8gb ram är lite idag.

Sen skriver du det inte rakt ut men du bör ha kabel mellan router och pc, ha questen kopplat till 5GHz-wifi (gärna wifi6 om din router stödjer det) och vara ensam på nätverket när du lirar alyx.

Jag har datorn trådad och 5gh wifi och routern (Google Wifi) i samma rum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Kort och gott blir det supersampling.

ah ja självklart
Blir det skillnad även när man kör steamvr via virtual desktop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ställde in alyx på ultra settings. Spelbart men stutters så sänkte till high och då flöt det på finfint igen.

Vilket jäkla spel alltså. Har alldeles för mycket fantasi för sånt här. Tur man kan pausa och byta kalsonger.

Om du vill byta ännu en uppsättning kallingar ska du prova Alien Isolation i VR med MotherVR modden (gratis). Riktigt hårigt och stämningsfullt.

Permalänk
Medlem

Vad har för tips på (helst gratis) spel eller demos att ladda hem från Oculus store direkt Quest 2 ?

Tänkte ta med och visa kollegorna på jobbet, men kommer inte ha möjlighet att koppla upp via dator och det är tveksamt om ens wifi fungerar.

Tittade på Echo Arena, men det kräver ju uppkoppling och har ganska lång startsträcka.

Vill ju gärna ha någonting som "imponerar" lite också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whizky:

Om du vill byta ännu en uppsättning kallingar ska du prova Alien Isolation i VR med MotherVR modden (gratis). Riktigt hårigt och stämningsfullt.

Bara en sadist skulle spela det hemska spelet i VR! Jag skulle dö skrämseldöden! 😅😅😅😢😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Vad har för tips på (helst gratis) spel eller demos att ladda hem från Oculus store direkt Quest 2 ?

Tänkte ta med och visa kollegorna på jobbet, men kommer inte ha möjlighet att koppla upp via dator och det är tveksamt om ens wifi fungerar.

Tittade på Echo Arena, men det kräver ju uppkoppling och har ganska lång startsträcka.

First Steps ingår ju, rätt lämpligt eftersom man lär sig använda kontrollerna och göra enkla saker efter instruktioner också. Annars finns ju Beat Saber som demo (och kan köras offline om du äger hela).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Rec room är gratis och innehåller massor av kul. Paintball, laserdoom, sociala ytor och annat!
Ett riktigt bra spel!
Kräver dock Wi-Fi...

Sen finns det en drös med demos. Flera som är förinstallerade med vill jag minnas?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Det är förövrigt mycket möjligt att jag missat förinstallerade demos, har ju redan missat en hel del annat

Permalänk
Medlem

Försenad leverans på Elite strap med batteri från Inet. Inget datum listat ännu, supporten sa att den bör dyka upp senare i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

First Contact https://www.oculus.com/experiences/quest/2188021891257542/
är liknande first steps och är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

First Contact https://www.oculus.com/experiences/quest/2188021891257542/
är liknande first steps och är gratis.

Tackar

Tar hem det och lägger in

Testade Beat Saber lite snabbt och kommer nog börja med att visa dem det, var ju på en perfekt nivå för att komma igång snabbt. demon verkar inte kräva någon internetuppkoppling heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

ah ja självklart
Blir det skillnad även när man kör steamvr via virtual desktop?

Jag har inte kommit så långt ännu då jag kör slut på allt Questet har att erbjuda innan jag går på VD. Men där kan man väl redan styra upplösning i SteamVR så då gör det ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Kan nån bekräfta att Population: One har cross buy? Alltså att man köper spelet en gång och har det på Quest och PC? I Oculus store ser jag bara Rift och Quest separat?

Enligt denna sidan ska det vara crossbuy.
https://vrdb.app/quest/index_eu.html?minscore=0&minratings=29...

Om någon köpt de så kan de kanske checka om de även har de i rift store eller tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Försenad leverans på Elite strap med batteri från Inet. Inget datum listat ännu, supporten sa att den bör dyka upp senare i veckan.

På komplett stod det 17 dec. Beställde en utan batteti men undrar hur mycket tyngden med batteriet hjälper.