Permalänk
Medlem

Söker luftrenare + luftfuktare

Hej!

Har tröttnat på torr luft, damm och liknande problem, och nu funderar vi på att införskaffa oss en luftrenare / luftfuktare. Är det någon här som har tips på en schysst luftrenare + luftfuktare?

Permalänk
Medlem

Har två separata maskiner för detta.
Luftrenare är riktigt bra, tror de var Electrolux, men vilken som helst med hepa filter borde går bra.
Luftfukaren passar bra som leksak, men har man en fru som måste ha en då har man inget val.
Så länge du har luftcirkulation i lägenheten/huset så måste du fukta all inkommande luft. Så köp något kraftigt, kanske flera.

Permalänk
Medlem

Följer denna tråd, mycket intresserad av detta! Hepa-filter, vad innebär det?
Jag är utomordentligt less på damm i lägenheten och luftrenare verkar vara den magiska prylen,

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Hepa filter står för något, men kortfattat så fungerar det väldigt små partiklar.
Bra vid allergier.
Jag hade damm i luften som man såg i solljuset förut, de försvann nästan helt med en luftrenare. De försvinner dock inte från golvet och dammsugning behövs fortfarande.

Wiki om hepa
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HEPA-filter

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Funderar på en luftrenare till sonens rum. Funderar på "Xiaomi Mi Air Purifier 2H", vad tror ni om den, och är det Hepa 13 som följer med?

Antar att luftrenare med Hepa 14 är sällsynt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Lånar tråden lite. Funderar på en luftrenare till sonens rum. Funderar på "Xiaomi Mi Air Purifier 2H", vad tror ni om den, och är det Hepa 13 som följer med?

Antar att luftrenare med Hepa 14 är sällsynt?

Tycker de låter för mycket för reningen de ger så har slängt ut mina luftrenare från Xiaomi till förmån för Electrolux Pure A9 maskiner. De har högre luftflöde för ljudvolymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tycker de låter för mycket för reningen de ger så har slängt ut mina luftrenare från Xiaomi till förmån för Electrolux Pure A9 maskiner. De har högre luftflöde för ljudvolymen.

Förstår nästan det. Hade en tanke om att ha en liten i hans rum och en större i vardagsrummet. Däremot så står det inget om Hepaklass på Pure A9. Bara att den renar till 99.5% i en specifik partikelstorlek medans Xiaomi Mi Air Purifier 2H renar 99.97%.

Jag skulle tolka det som att Pure A9 har typ Hepa 12 medans Xiaomi har Hepa 13. Men svårt att tolka och alla hittar på sina egna siffor. Just hur den renar är ju det mest intressanta då det är exakt det den ska göra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Förstår nästan det. Hade en tanke om att ha en liten i hans rum och en större i vardagsrummet. Däremot så står det inget om Hepaklass på Pure A9. Bara att den renar till 99.5% i en specifik partikelstorlek medans Xiaomi Mi Air Purifier 2H renar 99.97%.

Jag skulle tolka det som att Pure A9 har typ Hepa 12 medans Xiaomi har Hepa 13. Men svårt att tolka och alla hittar på sina egna siffor. Just hur den renar är ju det mest intressanta då det är exakt det den ska göra.

Ja men om du kan omsätta luften fler gånger per timme i Electroluxen än Xiaomin innan du störs av ljudet så kommer luften ändå kunna vara renare. Luften innehåller enligt de mätare jag har (ingen proffsmätare direkt) mindre partiklar med Electroluxmaskinerna jämfört med när jag hade Xiaomi, gissningsvis för de omsätter mer luft per timme.

Xiaomi har fått en del kritik i tester angående att deras autoläge inte drar upp fläkthastigheten förens det är rätt mycket partiklar i luften så man måste styra den manuellt (alternativt skriva egen styrning till den som jag gjorde). Detta kommer ju också påverka hur mycket partiklar som finns i luften.

Jag är mycket allergisk och tycker att båda maskinerna fungerar bra iaf men att Electroluxerna är tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja men om du kan omsätta luften fler gånger per timme i Electroluxen än Xiaomin innan du störs av ljudet så kommer luften ändå kunna vara renare. Luften innehåller enligt de mätare jag har (ingen proffsmätare direkt) mindre partiklar med Electroluxmaskinerna jämfört med när jag hade Xiaomi, gissningsvis för de omsätter mer luft per timme.

Xiaomi har fått en del kritik i tester angående att deras autoläge inte drar upp fläkthastigheten förens det är rätt mycket partiklar i luften så man måste styra den manuellt (alternativt skriva egen styrning till den som jag gjorde). Detta kommer ju också påverka hur mycket partiklar som finns i luften.

Jag är mycket allergisk och tycker att båda maskinerna fungerar bra iaf men att Electroluxerna är tystare.

Intressant. Ja, skiljer ju rätt mycket i prisklass också så man får anta att A9 presterar bättre.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag lever i ett hem på 55KVM med en del elektronik (2x tv, 2x datorer m.m.) och inväntar en unge nu i November. Inför detta vill jag givetvis ge dom bästa förutsättningarna gällande luftkvalitet och luftfuktighet och var ute på lite letande i somras.

Luftrenare (Hepa 12):

Coway AP-1008CH - Denna använder jag i sovrummet. Den har inget filter för dofter och därför har jag den uteslutande till sovrummet. Nivå 2 av 4 går dygnet runt, och white noice som den avger gör att man sover perfekt.

Luftenare 2 (Hepa 13):

Coway AP-1008DH - Denna är som den föregående luftrenaren med skillnad att denna även filtrerar doft. Denna använder jag i vardagsrummet som har anslutning till hall och kök vilket gör att hemmet känns rent generellt.

Att tänka på med luftrenare är att dom avger Ozon, vilket är det som i vanliga fall ger känslan av renlighet. Ju högre mängd ozon, ju högre påverkan har det på slemhinnor m.m. Det skapar irritation m.ao.

Dessa två avger väldig låga nivåer Ozon (Där 50 är maxgräns avger denna cirka 4).

Luftfuktare:

Det stora problemet är ofta att man inte har ett filter som filtrerar Kalk. Det medför att du får vita väggar, golv och fönster.

Jag använder Phillips HU4816 och har köpt 2 separata filter.
Vattnet räcker cirka 24-30h beroende på, den håller cirka 60% i sovrummet med dörren på glänt.

Jag Byter filter efter jag tömt den på vatten 2x. Sköljer av och låter den hängtorka, och byter då filter till ett av dom torra fräscha.

Detta kostar givetvis lite, men det ger bra förhållanden i hemmet!

Kan tillägga att Coway har fått bäst i test. Även Phillips har fått det i många tester.
Mina går 24/7 dygnet runt på 50% hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Lånar tråden lite. Funderar på en luftrenare till sonens rum. Funderar på "Xiaomi Mi Air Purifier 2H", vad tror ni om den, och är det Hepa 13 som följer med?

Antar att luftrenare med Hepa 14 är sällsynt?

Har en 2H i sovrummet som är på 13kvm, mina symptom efter att jag skaffade den är betydligt lindrigare. Är överkänslig mot damm och har ordentliga problem med pollenallergi (mars-oktober). Vaknade alltid tidigare med täppt näsa, rödsprängda ögon och tjock hals, det är nu nästan helt borta. Brukar köra maskinen på manuellt läge i några timmar innan läggdags, därefter automatiskt under natten. Stör inte alls på autoläget men är som skrivet tidigare i tråden ganska ljudlig på manuellt läge.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Förstår nästan det. Hade en tanke om att ha en liten i hans rum och en större i vardagsrummet. Däremot så står det inget om Hepaklass på Pure A9. Bara att den renar till 99.5% i en specifik partikelstorlek medans Xiaomi Mi Air Purifier 2H renar 99.97%.

Jag skulle tolka det som att Pure A9 har typ Hepa 12 medans Xiaomi har Hepa 13. Men svårt att tolka och alla hittar på sina egna siffor. Just hur den renar är ju det mest intressanta då det är exakt det den ska göra.

Har en Pure A9 och jag antog att Electrolux inte har HEPA klass på sina filter alls.

Har en Pure A9 och är väldigt nöjd. Hade tidigare Electrolux oxygen som också var bra imo.

På lägsta är den helt tyst, på högsta kan man vara runt den utan hörselskydd och den flyttar fortfarande bra med luft.
Rensar ut damm, pollen och stekos ur lägenheten väldigt bra. För mig verkar ett filter hålla ett år (maskinen rapporterar själv).

Skrivet av jamalya:

Att tänka på med luftrenare är att dom avger Ozon, vilket är det som i vanliga fall ger känslan av renlighet. Ju högre mängd ozon, ju högre påverkan har det på slemhinnor m.m. Det skapar irritation m.ao.

Bara vissa avger ozon och knappt några av de stora modellerna i Sverige.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Lånar tråden lite. Funderar på en luftrenare till sonens rum. Funderar på "Xiaomi Mi Air Purifier 2H", vad tror ni om den, och är det Hepa 13 som följer med?

Antar att luftrenare med Hepa 14 är sällsynt?

Det var ett tag sedan jag sålde dessa maskiner, men minns jag rätt är ...
HEPA 12 =99.5% rensning
HEPA 13 = 99.95%
HEPA 14 = 99.995%

Så om du inte har en VÄLDIGT speciell anledning, typ laboratorium, så spelar nog det egentligen inte någon särskilt roll vilket HEPA filter du köper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Har en Pure A9 och jag antog att Electrolux inte har HEPA klass på sina filter alls.

Har en Pure A9 och är väldigt nöjd. Hade tidigare Electrolux oxygen som också var bra imo.

På lägsta är den helt tyst, på högsta kan man vara runt den utan hörselskydd och den flyttar fortfarande bra med luft.
Rensar ut damm, pollen och stekos ur lägenheten väldigt bra. För mig verkar ett filter hålla ett år (maskinen rapporterar själv).

Bara vissa avger ozon och knappt några av de stora modellerna i Sverige.

I testerna jag kollade skapade alla Luftrenare Ozon, om än i låg dos. Det fanns några individuella som stack ut lite. Köper man en renare med bra recensioner och som är med i best i test generellt så bör man klara sig med väldigt låga ozon-nivåer.

Skrivet av Chrisism8:

Det var ett tag sedan jag sålde dessa maskiner, men minns jag rätt är ...
HEPA 12 =99.5% rensning
HEPA 13 = 99.95%
HEPA 14 = 99.995%

Så om du inte har en VÄLDIGT speciell anledning, typ laboratorium, så spelar nog det egentligen inte någon särskilt roll vilket HEPA filter du köper.

MERV rating Dust Efficiency Particle size
15 ≥ 95% 0.3 – 1 micron
14 90 – 95% 0.3 – 1 micron
13 89 – 90% 0.3 – 1 micron
12 70 – 75% 1 – 3 microns

Atmospheric Dust 0.001 – 40
Bacteria 0.3 – 60
Beach Sand 100 – 10000
Burning Wood 0.2 – 3
Cement Dust 3 – 100
Clay, fine 0.5 – 1
Coal Dust 1 – 100
Combustion 0.01 – 0.1
Dust Mites 100 – 300
Fly Ash 1 – 1000
Grain Dusts 5 – 1000
Household dust 0.05 – 100
Human Hair 40 – 300
Insecticide Dusts 0.5 – 10
Lead Dust 0.1 – 0.7
Mold Spores 10 – 30
Pet Dander 0.5 – 100
Pollen 10 – 1000
Smoke 0.01 – 0.1
Tobacco Smoke 0.01 – 4
Viruses 0.005 – 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

I testerna jag kollade skapade alla Luftrenare Ozon, om än i låg dos. Det fanns några individuella som stack ut lite. Köper man en renare med bra recensioner och som är med i best i test generellt så bör man klara sig med väldigt låga ozon-nivåer.

Från vilket land kollar du tester? Gissar på USA?

Kanske har missat något men hur skapar en vanlig fläkt ozon?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Från vilket land kollar du tester? Gissar på USA?

Kanske har missat något men hur skapar en vanlig fläkt ozon?

Ett exempel på Coway Ap-1008CH

https://www.testfakta.se/sv/product/kinnan-coway-1008ch

4,8/4,6 Inlopp/utlopp (ppb).

Edit: Nu när jag tänker efter så bör inlopp och utlopp alltså indikera på att den släpper ut Noll. Tillochmed reducerar mängden. Kan mycket väl vara så alltså!

https://www.coway.se/bast-test-1008ch/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Ett exempel på Coway Ap-1008CH

https://www.testfakta.se/sv/product/kinnan-coway-1008ch

4,8/4,6 Inlopp/utlopp (ppb).

Edit: Nu när jag tänker efter så bör inlopp och utlopp alltså indikera på att den släpper ut Noll. Tillochmed reducerar mängden. Kan mycket väl vara så alltså!

https://www.coway.se/bast-test-1008ch/

Ja den borde inte släppa ut någon ozon alls. Finns modeller som gör det, t.ex pure a9 som jag har men det kräver att man själv slår på den funktionen. Så man kan enkelt köra utan att få någon ozon om man är orolig för det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vilken luftrenare rekommenderar ni annars till ett mindre rum, med en budget på max runt 1500-2000kr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte en Coway AP-1008CH, funkar riktigt bra. Tyst, enkel, gör sitt jobb, men är inte så snygg. Passar inte riktigt in med en luftrenare som ser ut som ett mindre kylskåp i min inredning, är lite onödigt kinkig kanske men form får gärna gå före funktion. Finns det någon med erfarenhet av denna?
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/klimat-varme/luftrena...

Den är dyrare, men har även kolfilter så ska även eliminera dofter. Det jag tänker på i synnerhet är om den rensar damm lika bra som Coway AP-1008CH. Electrolux-apparaten ska tydligen ha en dålig app, men det struntar jag i, jag knappar gärna på den fysiskt. Coway-luftrenaren har ju ingen app alls.

Såg att andra i tråden hade denna Pure A9 som jag är nyfiken på. Funkar den bra mot damm för er?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Jag köpte en Coway AP-1008CH, funkar riktigt bra. Tyst, enkel, gör sitt jobb, men är inte så snygg. Passar inte riktigt in med en luftrenare som ser ut som ett mindre kylskåp i min inredning, är lite onödigt kinkig kanske men form får gärna gå före funktion. Finns det någon med erfarenhet av denna?
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/klimat-varme/luftrena...

Den är dyrare, men har även kolfilter så ska även eliminera dofter. Det jag tänker på i synnerhet är om den rensar damm lika bra som Coway AP-1008CH. Electrolux-apparaten ska tydligen ha en dålig app, men det struntar jag i, jag knappar gärna på den fysiskt. Coway-luftrenaren har ju ingen app alls.

Som sagt tidigare i tråden så har jag en sån där.

Grymt nöjd, även med tidigare electrolux modeller. Har aldrig varit i samma rum som en Coway so kan inte jämföra mot den.
Den rensar damm, pollen och dofter väldigt bra.

Appen är också bra, den dåliga appen togs bort för länge sen och nu är det en helt ny app. Jag använder appen för att ändra fläkten hellre än att gå till maskinen.

Har gjort program så den kör extra när jag är på jobbet. Sen tyst när jag sover och auto på tider jag bara är hemma. Fungerar klockrent

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Som sagt tidigare i tråden så har jag en sån där.

Grymt nöjd, även med tidigare electrolux modeller. Har aldrig varit i samma rum som en Coway so kan inte jämföra mot den.
Den rensar damm, pollen och dofter väldigt bra.

Appen är också bra, den dåliga appen togs bort för länge sen och nu är det en helt ny app. Jag använder appen för att ändra fläkten hellre än att gå till maskinen.

Har gjort program så den kör extra när jag är på jobbet. Sen tyst när jag sover och auto på tider jag bara är hemma. Fungerar klockrent

Perfekt! Redigerade mitt inlägg när jag läste att du hade en sån, ville inte framstå som en som inte läser tråden jag svarar i 😶 Men tack för svaret, då kilar jag med denna under armen och utnyttjar öppet köp och byter den till en Pure A9. Den Coway jag har rensar ju inte bort dofter alls och jag är särskilt doftkänslig så endast i den aspekten är Pure A9 ett givet fördelaktigt val. Det enda som jag hakade upp mig på var att den eventuellt inte rensade damm lika bra, eller alls, men det verkar den alltså göra.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Som sagt tidigare i tråden så har jag en sån där.

Grymt nöjd, även med tidigare electrolux modeller. Har aldrig varit i samma rum som en Coway so kan inte jämföra mot den.
Den rensar damm, pollen och dofter väldigt bra.

Appen är också bra, den dåliga appen togs bort för länge sen och nu är det en helt ny app. Jag använder appen för att ändra fläkten hellre än att gå till maskinen.

Har gjort program så den kör extra när jag är på jobbet. Sen tyst när jag sover och auto på tider jag bara är hemma. Fungerar klockrent

Har din A9 ett lite "skrapigt" ljud från fläkten även när den kör på lägsta inställningen (valt med manual alt. smart)? Lite puttrande eller hackande typ.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Har din A9 ett lite "skrapigt" ljud från fläkten även när den kör på lägsta inställningen (valt med manual alt. smart)? Lite puttrande eller hackande typ.

Händer ibland i hastighet 2 men inte på lägsta. Men verkar främst vara pga obalans. Har aldrig haft ett riktigt plant golv att ställa den på. Så typ tar jag i den så slutar den och sen kan det vara lugnt i flera dagar. Om den hamnar för nära väggar och möbler verkar samma problem hända.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Händer ibland i hastighet 2 men inte på lägsta. Men verkar främst vara pga obalans. Har aldrig haft ett riktigt plant golv att ställa den på. Så typ tar jag i den så slutar den och sen kan det vara lugnt i flera dagar. Om den hamnar för nära väggar och möbler verkar samma problem hända.

Ljudet jag pratar om hörs allra bäst i slutet av videon jag fångade här: https://www.youtube.com/watch?v=kDS5w9eLbxg
Det låter ganska lågt i videon men jag kan höra det ett par meter bort här vid datorn, det var faktiskt enormt irriterande. Skumt att recensionerna menar att den här är tyst. Men det är så på din också alltså?

Edit: Något bättre video. https://www.youtube.com/watch?v=nTedhqqpCHg
Kör fläkten på högsta hastighet ett tag och ser om det hjälper, annars får jag med all säkerhet reklamera denna.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ljudet jag pratar om hörs allra bäst i slutet av videon jag fångade här: https://www.youtube.com/watch?v=kDS5w9eLbxg
Det låter ganska lågt i videon men jag kan höra det ett par meter bort här vid datorn, det var faktiskt enormt irriterande. Skumt att recensionerna menar att den här är tyst. Men det är så på din också alltså?

Edit: Något bättre video. https://www.youtube.com/watch?v=nTedhqqpCHg
Kör fläkten på högsta hastighet ett tag och ser om det hjälper, annars får jag med all säkerhet reklamera denna.

https://www.youtube.com/watch?v=wNjx_lWFcLw&feature=youtu.be

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tack för videon! Din lät snarlik när du drog på max på manual, men min hackar väldigt högt även på lägsta inställningen vilket får mig att tro att mitt exemplar är defekt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Tack för videon! Din lät snarlik när du drog på max på manual, men min hackar väldigt högt även på lägsta inställningen vilket får mig att tro att mitt exemplar är defekt.

Om du lyssnar igen så hör du att ljudet försvinner när jag flyttar tvättpåsen som tog i den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Om du lyssnar igen så hör du att ljudet försvinner när jag flyttar tvättpåsen som tog i den.

Ja, se där! Din verkar således lika tystgående som recensionerna menar. Hoppas att min antingen tystnar efter att fläkten gått ett tag alternativt att jag får den utbytt.

Får jag ordning på ljudet skulle jag annars ha varit helt nöjd. På alla andra sätt en trevlig produkt som känns lyxig. Appen var trevlig med intressant info om TVOC, PM2.5, luftfuktighet och annan info som gör att man har lite koll på sin omgivning. Riktigt trevligt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Ja, se där! Din verkar således lika tystgående som recensionerna menar. Hoppas att min antingen tystnar efter att fläkten gått ett tag alternativt att jag får den utbytt.

Får jag ordning på ljudet skulle jag annars ha varit helt nöjd. På alla andra sätt en trevlig produkt som känns lyxig. Appen var trevlig med intressant info om TVOC, PM2.5, luftfuktighet och annan info som gör att man har lite koll på sin omgivning. Riktigt trevligt.

Mmm, riktigt nöjd som sagt.

Hoppas det löser sig med din!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.