Permalänk
Medlem

Koppla mibox till skärm

Hej på er,
jag har 3 Mi boxar hemma som funkar kanon. Nu försökte jag ansluta en via hdmi till en datorskärm men det funkade inte. Nån som har någon teori eller det kanske inte ska funka?
Har även ställt frågan på eforum
//Danne

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns ingen anledning till att det inte ska fungera om prylarna är hela men du kan ju ha ställt in det fel på nått sätt så kolla över inställningarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert 📺

"Det fungerade inte" är en beskrivning som lämnar stora luckor till vilda gissningar. Likt vad där det för skärm du försöker få den att fungera med?

Den vanligaste orsaken till att man inte får bild är för att skärmen står inställd på fel anslutning. Skärmen kanske står och väntar på bild via Displayport tills du ändrar detta i skärmen.

En annan vanlig orsak är att skärmen är för gammal. Den kan inte visa den signal Mi-boxen försöker visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

"Det fungerade inte" är en beskrivning som lämnar stora luckor till vilda gissningar. Likt vad där det för skärm du försöker få den att fungera med?

Den vanligaste orsaken till att man inte får bild är för att skärmen står inställd på fel anslutning. Skärmen kanske står och väntar på bild via Displayport tills du ändrar detta i skärmen.

En annan vanlig orsak är att skärmen är för gammal. Den kan inte visa den signal Mi-boxen försöker visa.

Det är som jag skäms, otroligt luddig fråga.. Mitt enda försvar var att jag satt på jobbet med lite tid över men inga av grejorna med mig.
Nu har jag emellertid tagit tag i det hela! Skärmen är en Fujitsu THOR P23T-6.
Jag fick det inte att funka via HDMI-displayport men när jag bytte till HDMI-DVI rapade det igång. Kanske funkar inte DPporten kanske funkar inte HDMI-Dp kabeln jag köpte på Rusta...

Tack för ert tålamod.
Allt gott
//Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av walaro:

Det är som jag skäms, otroligt luddig fråga.. Mitt enda försvar var att jag satt på jobbet med lite tid över men inga av grejorna med mig.
Nu har jag emellertid tagit tag i det hela! Skärmen är en Fujitsu THOR P23T-6.
Jag fick det inte att funka via HDMI-displayport men när jag bytte till HDMI-DVI rapade det igång. Kanske funkar inte DPporten kanske funkar inte HDMI-Dp kabeln jag köpte på Rusta...

Tack för ert tålamod.
Allt gott
//Danne

HDMI till DisplayPort är inte något som kan göras med en passiv adapter. Din "HDMI till DP"-kabel är en DP till HDMI-kabel och kan inte användas åt andra hållet. Enda anledningen till att det över huvud taget fungerar åt ena hållet är att DP++ är en grej.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av walaro:

Det är som jag skäms, otroligt luddig fråga.. Mitt enda försvar var att jag satt på jobbet med lite tid över men inga av grejorna med mig.
Nu har jag emellertid tagit tag i det hela! Skärmen är en Fujitsu THOR P23T-6.
Jag fick det inte att funka via HDMI-displayport men när jag bytte till HDMI-DVI rapade det igång. Kanske funkar inte DPporten kanske funkar inte HDMI-Dp kabeln jag köpte på Rusta...

Det förklarar en hel! Som skrivet ovanför kan du inte bara ta en kabel och hoppas det fungerar. Nu var Fujitsu THOR P23T-6 så pass gammal att den hade DVI, så kör på det eftersom DVI och HDMI på den här nivån (Full HD, 60 Hz) är nästan samma sak. Displayport är en helt annan signaltyp.