Amazon öppnar dörrarna i Sverige

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant, får väl se om det blir att man köper något därifrån framöver. Beror ju helt på priserna på det jag är ute efter just då

Skrivet av Pettson88:

Finner det intressant att du förutsätter kön på individer som gör inlägg.

Vad är det för intressant med det menar du? Tycker tvärtom det är helt ointressant att han gör det, med tanke på sidan vi befinner oss på är det ju ett logiskt antagande eftersom datorer och hårdvara inte alls intresserar kvinnor i samma utsträckning som män.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, i så fall skulle det ju vara 399Kr eller 349Kr Men jag antar att dy menar om det "onstiga" priset är det billigaste? Jag vet inte faktiskt. Går kanske vänja sig men känns lite "Wish" över det hela.

Hur menar du? 3950X och 3900X säljs utan kylare oavsett var du köper dem ifrån.

3900x har alltid levererats med Wraith Prism om du köper boxed.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv

Äntligen!
Skulle in och göra ett köp jag ändå hade på gång på .de men slutade med att varan köptes från Tyskland. Erbjudande där och 50% billigare eller något. Men blir nog något köp från .se under dagen. Lagring blir det fortsatt från .de men 860 EVO 2TB var extremt lockande för 1849kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Intressant, får väl se om det blir att man köper något därifrån framöver. Beror ju helt på priserna på det jag är ute efter just då

Vad är det för intressant med det menar du? Tycker tvärtom det är helt ointressant att han gör det, med tanke på sidan vi befinner oss på är det ju ett logiskt antagande eftersom datorer och hårdvara inte alls intresserar kvinnor i samma utsträckning som män.

Oj. Jag tycker det är helt ok att adressera någon som Mr när de har King Arthur som sin profilbild, men vad är det för sjuk sexism du håller på med? Ska vi utgå från att alla på denna sidan är män bara för att "kvinnor inte gillar datorer"?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av robko:

Japp det gör politiker du röstar på varje dag

Två fel gör ett rätt enligt dig...?

Permalänk
Skrivet av Borked:

Jag har längtat efter denna dagen länge!.....

Men, det känns som en google-översatt Alibaba/wish-sida.

Det är egentligen inte så konstigt med tanke på produktnamnen, som åtminste jag tycker är urusla även på engelska. Vi kan ta ett exempel, som också visar på sidans märkliga funktionalitet. Jag sökte på "5600x" och fick då "mer än 3000 resultat". Ett av resultaten som kom väldigt högt upp var det här - "Beads4Crafts 1 meter grosgrain ribbong 10 mm 13 mm 16 mm 20 mm eller 25 mm x 41 färger * WEDDING DUMMY gratis porto inom Storbritannien (taupe - 5600, 25 mm)". Det går liksom inte att översätta, man blir ju helt seg i huvudet av att ens försöka eftersom produkternas så kallade titlar i själva verket är sökordsbombade beskrivningar. Det i sin tur beror på att kreti och pleti kan sälja sina alibaba-prylar genom FBA.

Sökmotorn är ju också ganska lös, vilket inte gör saken bättre. Men jag vet att det faktiskt är människor bakom översättningarna, då jag känner en som gör detta och dessutom hade chans att få göra det själv. Jag stod dock över på grund av otaliga exempel liknande det ovan. Är texten i grunden trasig så blir resultatet därefter.

edit: jag försökte också söka på "3600x" eftersom produkten finns sedan länge men får då istället resultat som batteripack, en bok, pappershanddukar och löstuttar...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Fattar helt ärligt inte hypen kring Amazon. Sidan ser otroligt B ut och man drar paralleller med wish, vilket inte är positivt.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiD:

Amazon kör lite ockerpriser ser jag

Amazon
https://i.imgur.com/lKMUrTc.jpg

Netonnet
https://i.imgur.com/wCGjs29.jpg

Ja, självklart. Hela grejen med Amazon i USA bland annat är att Du skall vara så lat att du bara "söker upp och köper det på Amazon" och sedan tackar för priset du fått. Kanske de använder "Honey"-pluginen som typ deras motsvarighet till Prisjakt/Pricerunner men ändå inte. De förlitar sig på att vi svenskar skall vara lika lata med prisjämförelser.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Vad fan e de för jävla wish.com utbud dom har på skärmar?

https://www.amazon.se/s?i=electronics&bbn=20637746031&rh=n%3A...

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpiritual:

Herregud vilken sida, datoröversättningarna är verkligen komiska. Be Quiet heter tydligen vara tyst! numera, datorchassi blir PC-hölje eller PC-fodral.

Wish framstår ju som rena rama premiumbutiken i jämförelse.

Jag lovar! Det är INTE jag som översatt! // icke-utbildad engelsk-svensk-översättare på heltid som internetfrilansare!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hur kan dom undvika såna regler?

Att ansluta sig till fack är frivilligt om det var det du menade, men kulturen i Sverige är sådan att man ofta inte (beroende på typ av jobb) söker anställning hos företag som inte är anslutna då svenskar överlag vill ha en lätt och riskfri anställning.

Med det sagt så finns det ett stort behov av jobb, så dom kommer nog fylla positionerna ändå, men dom riskerar strider med diverse fack, såsom strejkvakter etc utanför dörrarna om dom inte fogar sig, för en fackförening som vill ha in ditt företag har till synes en oändlig 'warchest' för att få sin vilja igenom.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cocosoft:

Två fel gör ett rätt enligt dig...?

Nej, men vissa saker är det bara att acceptera och gå vidare. Är det så svårt?

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Ja, självklart. Hela grejen med Amazon i USA bland annat är att Du skall vara så lat att du bara "söker upp och köper det på Amazon" och sedan tackar för priset du fått. Kanske de använder "Honey"-pluginen som typ deras motsvarighet till Prisjakt/Pricerunner men ändå inte. De förlitar sig på att vi svenskar skall vara lika lata med prisjämförelser.

Fast det finns ju, du måste skriva tydligare. Ex: Ryzen 3600 så kommer det upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Vad fan e de för jävla wish.com utbud dom har på skärmar?

https://www.amazon.se/s?i=electronics&bbn=20637746031&rh=n%3A...

Går bara att sortera på skärmstorlek och märke... Kom igen...

Permalänk
Medlem

Videotillbehör som ljus och stativ och sånt är ju sjukt billigt. VILTROX, Neewer, Aputure och allt det där blir nu enkelt att få tag på.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av robko:

Nej, men vissa saker är det bara att acceptera och gå vidare. Är det så svårt?

Så kritik för ett av världens största företag får inte framföras?
Nej, det är inte okej att Amazon håller lika låg standard som scamsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Vad fan e de för jävla wish.com utbud dom har på skärmar?

https://www.amazon.se/s?i=electronics&bbn=20637746031&rh=n%3A...

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cocosoft:

Så kritik för ett av världens största företag får inte framföras?
Nej, det är inte okej att Amazon håller lika låg standard som scamsidor.

Men du har inget emot att köpa varor gjorda av slavar och barn ? Bara de inte ljuger vem som tillverkat produkten.

Dubbelmoralen är stor i dig ....och andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Är ju ett kap, snart samlarvärde på den parollen.

Håller inte med ett dugg. Fanns ju en som var snabbare för 104 kr
Som en sa så är priserna skapligt konstiga

Det här tangentbordet köpte jag för flertalet år seda är ju nästan dubbelt så dyrt som jag köpte det för
https://www.amazon.se/dp/B01ATHY3S8/ref=sr_1_1?dchild=1&keywo...

Jag lär aldrig handla där om jag inte hittar nåt som är väldigt svårt att få tag på

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Antar att op menar varumärken som "Mhbfhg" och "Zhjmf".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Hen teor att det bara existetar märkerna han ser på Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Videotillbehör som ljus och stativ och sånt är ju sjukt billigt. VILTROX, Neewer, Aputure och allt det där blir nu enkelt att få tag på.

Länk till videotillbehörskategorin om det finns?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Jag provade på mitt företags webshop och tar jag dom filtren så får jag 57 sidor med skärm så nää inget unikt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Dustin har nog fler riktiga skärmar i de storlekarna. Amazon har ju samma skärm flera ggr, tex. skärm 1 och fortfarande skärm 1 fast igen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Jag förstår inte heller så sajten kan vara så fruktansvärt omodern. Söker man på något kommer det upp hundratalsprodukter men inte den man vill se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Länk till videotillbehörskategorin om det finns?

https://www.amazon.se/s/ref=lp_20637709031_nr_n_11?fst=as%3Ao...

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Nämn en butik i världen som sänder till sverige som har bättre? 25 sidor med skärmar i de storlekarna du har bockat i. 25 sidor!

Problemet är att de flesta sidor är fulla med skräp.

Så som denna:

https://www.amazon.se/Thinlerain-HD270-19-tum-spelmonitor/dp/...

https://www.amazon.se/Genius-KM-160-tangentbord-och-musmatta/...

https://www.amazon.se/Fujitsu-B-Line-B27-8-Pro-S26361-K1692-V...

Varför skulle kunder vilja veta saker så som upplösning, frekvens eller paneltyp? Eller varför inte lista ett tangentbord med mus bland skärmarna? Det är ju en bra grej att de har 25 sidor.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Håller inte med ett dugg. Fans ju en som var snabbare för 104 kr
Som en sa så är priserna skapligt konstiga

Det här tangentbordet köpte jag för flertalet år seda är ju nästan dubbelt så dyrt som jag köpte det för
https://www.amazon.se/dp/B01ATHY3S8/ref=sr_1_1?dchild=1&keywo...

Jag lär aldrig handla där om jag inte hittar nåt som är väldigt svårt att få tag på

Party pooper..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Dustin har nog fler riktiga skärmar i de storlekarna. Amazon har ju samma skärm flera ggr, tex. skärm 1 och fortfarande skärm 1 fast igen.

2 olika HW revisions på dom skärmarna tror jag.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz