Facebook lanserar gratis strömmande speltjänst

Permalänk
Cyberman

Facebook lanserar gratis strömmande speltjänst

Utbudet av tjänster för strömmande spel får tillskott av Facebook, som dock fokuserar på enklare mobilspel.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Vem vill strömma mobilspel? Redan latens så det räcker lokalt.
Vem vill göra detta över facebook, hoppa av tåget istället!

Bara NEJ TACK!

Permalänk
Medlem

Räcker med att jag ser "Facebook" för att få mig att tappa intresset. F*ck Facebook.

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt. Ska man strömma exempelvis Asphalt 9 på mobilen när det även är gratis att ladda ner i AppStore? Vilket problem försöker man lösa här? Platsbrist på mobilen?

Permalänk
Medlem

Facebook? Lol. De kommer inte i närheten av mitt hem oavsett vad.

Permalänk
Medlem

Med craptastic games fulla med micro transactions... snälla döda det och bränn resterna.

Permalänk
Medlem

Gratis med Facebook innebär att de kommer samla in och sälja vidare all data som möjligen går att samla in om sina användare, vidrigt företag.

Permalänk
Medlem

Avslutade mitt facebook konto för 6-7 år sedan, känns skönt.

Permalänk
Medlem

När en tjänst är "gratis" är det oftast DU som är handelsvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guggen64:

Avslutade mitt facebook konto för 6-7 år sedan, känns skönt.

Intresseklubben antecknar

Permalänk
Medlem

Betalar du inget för produkten så är det du som är produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vem vill strömma mobilspel? Redan latens så det räcker lokalt.
Vem vill göra detta över facebook, hoppa av tåget istället!

Bara NEJ TACK!

Alla kan inte ha en top end mobil/platta som klarar alla mobilspel. Detta skulle varit relevant för mig och min gamla samsung platta om det var något annat företag än facebook. I nuläget används plattan bara till youtube i sängen/soffan då den är för svag för de spel jag lirar på mobilen. Känner inte att det är värt att köpa ny platta i dagsläget

Permalänk
Moderator, Testpilot

Vi som hänger här på SweClockers är garanterat inte demografin som detta riktar sig till.

Permalänk
Medlem

Gissar att Facebook börjar bli desperata och att det är därför dom hittar på så mycket knasiga saker för att för söka locka till sig nya medlemmar.