Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Automat kommer såklart aldrig ens i närheten av en manuell i stadskörning iaf

Automater drar i dagsläget mindre bränsle. Att automater drog mer soppa är en sanning från 70-80 tal.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd

Bliv en till bil, denna gång bliv det en Saab 9-5 Aero 06

Håller på att fixa i ordning bilen.

RIP Saab 2012.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Bliv en till bil, denna gång bliv det en Saab 9-5 Aero 06

https://i.imgur.com/BnQxQba.jpg
https://i.imgur.com/Jbq1Dl4.jpg

Håller på att fixa i ordning bilen.

RIP Saab 2012.

Ahh, saknar min SAAB Dock bara en 2.3t biopower. Kommer garanterat bli en SAAB till sommar igen..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av adfactory:

Automater drar i dagsläget mindre bränsle. Att automater drog mer soppa är en sanning från 70-80 tal.

Att ha olika växlar är gammaldags och det slöar ofta bara ner bilen och ökar energiförbrukningen, elmotorer gör att man inte behöver det och även en del hybrider har ju också bara fram-back men även en bra automatlåda är överlägsen en manuell, det var det som gjorde att de förbjöds i F1, gick för bra och minskade skillnaden mellan förare så det blev "tråkigare" dessutom minskade slitaget avsevärt då "rycken" i transmissionen reducerades och det ledde till ökat grepp, som sagt blev det för bra och förarnas roll minskade så det blev tråkigare racing så det förbjöds.

Skrivet av superegg:

Bliv en till bil, denna gång bliv det en Saab 9-5 Aero 06

https://i.imgur.com/BnQxQba.jpg
https://i.imgur.com/Jbq1Dl4.jpg

Håller på att fixa i ordning bilen.

RIP Saab 2012.

Så den rullar än, jag har garanterat gjort nått med den bilen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyRus:

Ahh, saknar min SAAB Dock bara en 2.3t biopower. Kommer garanterat bli en SAAB till sommar igen..

Har en till Saab som bara är en 2.0t biopower Linear, men Aero ligger nästan över 10 år i framtiden, auto avbländning, backtill, fälla in sidospegeln med el, GPS, backsensor, säker något mer. Och den har 260Hk.

Skrivet av mrqaffe:

Så den rullar än, jag har garanterat gjort nått med den bilen

Japp rullar gör den, men det är mycket som inte funkar på den, men ska försöka fixa allt.

Börja nästan små gråta över hur bra ljudet var, tror det är AS3.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Har en till Saab som bara är en 2.0t biopower Linear, men Aero ligger nästan över 10 år i framtiden, auto avbländning, backtill, fälla in sidospegeln med el, GPS, backsensor, säker något mer. Och den har 260Hk.

Japp rullar gör den, men det är mycket som inte funkar på den, men ska försöka fixa allt.

Börja nästan små gråta över hur bra ljudet var, tror det är AS3.

Jag känner de som jobbade med det och har varit med och lyssningstestat en del olika saker, kan säga att det var prisvärt och man kom inte i närheten av det om man skulle eftermontera nått i samma prisklass, marknadsföringsfolket ville däremot oftast bara ha mer bas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ahh, saknar min SAAB Dock bara en 2.3t biopower. Kommer garanterat bli en SAAB till sommar igen..

Saknar också min lilla zombie-killer En 9-3 SC 1,9 ttid. Helt klart en av de roligaste bilarna jag haft. Gillar att ha en bil som är helt unik och helt normal på samma gång. Bilder på den finns om man klickar på länken Plåtlådan nedan och klickar på "Mina bilar"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Automater drar i dagsläget mindre bränsle. Att automater drog mer soppa är en sanning från 70-80 tal.

Det är fortfarande lika sant, men beroende på vilken typ av automatväxellåda det gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Bliv en till bil, denna gång bliv det en Saab 9-5 Aero 06

https://i.imgur.com/BnQxQba.jpg
https://i.imgur.com/Jbq1Dl4.jpg

Håller på att fixa i ordning bilen.

RIP Saab 2012.

Ahh, saknar mina Saab:ar.
Haft några st.
Senast en 9-3:a.
Synd att dom gått ur tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

oj en sån vill jag ha! var får man tag på en?

Roten till allt skräp, Wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Roten till allt skräp, Wish

Trist, men så lågt vill jag inte sjunka

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Trist, men så lågt vill jag inte sjunka

Du kan ju alltid beställa härifrån:
https://www.maxgaming.se/sv/usb-kabel/laddkabel-lightning-1m-...

Fortfarande tillverkat i asien, men svensk webshop...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Det är fortfarande lika sant, men beroende på vilken typ av automatväxellåda det gäller.

En modern premiumbil med automatlåda drar mindre bränsle än en manuellväxlad *punkt*, tyvärr är datorer bättre på att köra bil än alla människor, visst kan man få en automat att dra mer, man kan få vilken manuell som helst att suga 2 liter milen också. Men tekniskt så är en automat idag mer bränslesnål än en manuell. (räknar inte dåliga 90-tals automater från Indien/bulgarien eller andra låg-budget bilbyggarländer)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag känner de som jobbade med det och har varit med och lyssningstestat en del olika saker, kan säga att det var prisvärt och man kom inte i närheten av det om man skulle eftermontera nått i samma prisklass, marknadsföringsfolket ville däremot oftast bara ha mer bas.

Ah vad skoj.

Hela motor under är fult med olja eller annat skit.

Här läcker hon olja.

Skrivet av Bowman99:

Ahh, saknar mina Saab:ar.
Haft några st.
Senast en 9-3:a.
Synd att dom gått ur tiden.

Bara ha tålamod GM har mycket rättigheter till Saab är väl 10 år kvar innan Nevs kan bygga 9-5 06 igen och några år senare 9-5 10.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som vill diskutera era bilar kan göra det privat eller skapa egen tråd men vi låter den här tråden gå tillbaks till sitt ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Efter många, många, många.......år, så fann jag en äntligen CRT som ville bli Såld och skickad. Tradera fynd av allt.

IBM G74 100hz i 800x600, 120Hz i 640x480.
https://i.imgur.com/XpuhKnH.jpg

Hade exakt samma skärm till min första PC en trött ibm aptiva som var sprängfylld med bloatware, men blir rysligt nostalgisk av bilden, den där cigarettrök-nyansen av grå plast och minns exakt hur strömknappen kändes när man tryckte in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

https://i.imgur.com/W0Ut15t.jpg
Vart en ny bräda, ett Varmilo VA69 Special Edition med Silent Reds, då jag inte var nöjd med mitt Ducky One2 Mini. Tycker Varmilo känns så mycket mer kvalitet än Ducky. Haft två från Ducky och två Från Varmilo... Varmilo vinner varje gång haha! Tills jag bygger mitt eget
https://i.imgur.com/8hPDICp.jpg
Även en ny fläkt till fronten!

https://i.imgur.com/uvtXJde.jpg
Köpte även denna, för att ge min burk ett litet facelift. Men som den jävla smooth brain man är så glömmer man bort hur stor en NH-D15 är så den får nog vänta tills man införskaffar en mindre kylare eller en liten sluten loop

En fråga angående tangentbordet, följer det med några extra keycaps i lådan?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

En fråga angående tangentbordet, följer det med några extra keycaps i lådan?

Det följer endast med en knapp och det tror jag är en ESC-knapp 🤔 Hurså?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Lite mer böcker för att råda bot på tristessen under Corona

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Det följer endast med en knapp och det tror jag är en ESC-knapp 🤔 Hurså?

Är lite småsugen på det tangentbordet men gillar inte de mörkröda tangenterna, till vissa tangentbord skickar Varmilo med en hög med andra färger.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Är lite småsugen på det tangentbordet men gillar inte de mörkröda tangenterna, till vissa tangentbord skickar Varmilo med en hög med andra färger.

Du kan beställa ifrån varmilo.com och välja själv vilka keycaps etc du vill ha eller bara ta ett "färdigt" tema om du tycker om något av dem de har.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Du kan beställa ifrån varmilo.com och välja själv vilka keycaps etc du vill ha eller bara ta ett "färdigt" tema om du tycker om något av dem de har.

Jo jag har kikat på deras sida, men tycker att frakten var lite väl dyr.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Efter en ofantligt lång leveranstid kom så äntligen mina billiga arctic p12 pwm fläktar. 456:- för 10 fläktar sooooom hittat

Permalänk
Medlem

Efter lång väntan är den äntligen här.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Det blev äntligen ett Ducky Mecha Mini 2020 Mx Blue! Grymt nöjd. Var så exalterad så jag brickade det med fel firmware först men som tur va kunde man flasha om till rätt haha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Äntligen, såå nöjd

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Vilka fläktar är det där?

Permalänk
Skrivet av Borked:

Snyggt!
Vilka fläktar är det där?

Tack, det är dessa: https://www.inet.se/produkt/5323132/lian-li-bora-digital-silv...

Hade Noctua innan och det är ju inte samma kvalitet på dessa men jag bytte eftersom de passar så bra i chassit. Sen är de väldigt billiga med.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Fick mitt gamingtangentbord idag! Riktig budgetsetup här. Billigaste prylarna, tangentbordet är billigaste jag kunde hitta (men såg ändå helt ok ut) och musen fick jag från jobbet

Lite skönare med separat tangentbord, det lilla jag kunde prova nu var att det verkar fungera bra. "Voxicon GR8 Professional Gaming Keyboard". Den stora knappen där är "space", används oftast till att hoppa eller liknande. Väldigt bra att ha den där. Det går att mappa om M-knappen men har inte provat det. Nuså kan spelsäsongen börja

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, igen.*

Vi förstår självklart att bilintresset är stort bland vissa men för denna tråd är sedan diskussioner kring t.ex. växellådor utöver era inköpsbilder inte relevant.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.