RTX 3070 FE släpp tid och kan vi köpa det från Europa?

Permalänk
Medlem

RTX 3070 FE släpp tid och kan vi köpa det från Europa?

Finns det någon satt tid när kortet släpps imorgon? Undrar även om vi kan köpa direkt från nvidia. Kortet finns ju där med pris men alla andra fe kort sälja ju inte av nvidia just nu.

Permalänk
Medlem

Det är väl sagt 14:00 i morgon i alla onlinebutiker, men precis som med dem andra korten så kommer det troligtvis inte finnas några FE-kort tillgängliga, men jag kommer kolla i alla fall.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Instämmer med 14:00, sett den tiden från flera källor.

Jag kommer också att försöka köpa ett kort idag om möjligt. Men är osäker på vilket som är tystast. Jag har en dator som låter mindre än bakgrundsbruset i lägenheten vid låg belastning och när jag spelar varvar fläktarna upp en del, vilket är okej. Men jag vill hålla ljudnivån rätt låg även när jag drar igång ett spel.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

3090 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonarin:

Måste vara felskrivet!
Jag trodde Normgivaren hade bokat 3090 och fick det som en annons, men jag fick samma mail med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Instämmer med 14:00, sett den tiden från flera källor.

Jag kommer också att försöka köpa ett kort idag om möjligt. Men är osäker på vilket som är tystast. Jag har en dator som låter mindre än bakgrundsbruset i lägenheten vid låg belastning och när jag spelar varvar fläktarna upp en del, vilket är okej. Men jag vill hålla ljudnivån rätt låg även när jag drar igång ett spel.

Jag kommer köpa ett FE kort. Får jag inget idag får det vara tills det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Haha lyckat mail Nvidia, står ju både fel kort, fel månad och fel tid!

Permalänk
Medlem

Lite vilsen, just börjat fundera på att köpa en 3070 men brukar det inte som alltid skapas kösystem på Webhallen med flera innan release eller har Nividia ställt som krav denna gång att det inte får göras så att det finns chans för alla som hänger på köpknappen vid 14.00 har en chans att köpa ett?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Lite vilsen, just börjat fundera på att köpa en 3070 men brukar det inte som alltid skapas kösystem på Webhallen med flera innan release eller har Nividia ställt som krav denna gång att det inte får göras så att det finns chans för alla som hänger på köpknappen vid 14.00 har en chans att köpa ett?

Du formulerar det som om återförsäljare som Webhallen avsiktligen försvårar för potentiella kunder att få ett kort. Men ett kösystem är nödvändigt i och med att Nvidia inte har levererat tillräckligt många kort till återförsäljarna. Inte bara sett till efterfrågan, de har levererat väldigt få kort överhuvudtaget.

Det gäller att hänga på låset alternativt ha is i magen och vänta. Vänta på recensioner på AMD, vänta på mer släpp av och information om Nvidias kort. Den väntan kan bli ett par månader lång.

Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramloesa:

Du formulerar det som om återförsäljare som Webhallen avsiktligen försvårar för potentiella kunder att få ett kort. Men ett kösystem är nödvändigt i och med att Nvidia inte har levererat tillräckligt många kort till återförsäljarna. Inte bara sett till efterfrågan, de har levererat väldigt få kort överhuvudtaget.

Det gäller att hänga på låset alternativt ha is i magen och vänta. Vänta på recensioner på AMD, vänta på mer släpp av och information om Nvidias kort. Den väntan kan bli ett par månader lång.

Jo men som jag tycker det ser ut så har ingen leverantör haft något kösystem för detta kort, därav funderingen. Nåja vi ser hur det ser ut snart 14.00’ish

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Verkare inte bli nån 3070 FE i Sverige. Jag kan inte köpa direkt från nVidias hemsida i alla fall.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Man frågar sig starkt vad nvidia egentligen sysslar med, finns varken listor på andra köpställen eller någon köpknapp på deras hemsida just nu. Papperslansering har blivit till låtsaslansering eller något...

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Verkare inte bli nån 3070 FE i Sverige. Jag kan inte köpa direkt från nVidias hemsida i alla fall.

Jag är riktigt besviken. Så köpte ett gigabyte kort för 5400:- på inet istället men väntar att öppna ifall FE kort blir tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Vart det någon som fick en FE från nvidia i sverige? Vad jag kunde se (kollade 14:00 och 15:00) så kom de aldrig ens upp tillsalu.

Dock märkte jag att en del kort dykt upp på Ebay europe så antar att de såldes till kunder via nvidia.com om man befann sig i exempelvis tyskland. Stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Vart det någon som fick en FE från nvidia i sverige? Vad jag kunde se (kollade 14:00 och 15:00) så kom de aldrig ens upp tillsalu.

Dock märkte jag att en del kort dykt upp på Ebay europe så antar att de såldes till kunder via nvidia.com om man befann sig i exempelvis tyskland. Stämmer detta?

Ja det fanns Europeiska länder som fick möjlighet till att köpa ett FE kort, vad jag vet var det Tyskland och England.

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt trött på Nvidia faktiskt. Jag som ändå tänker byta ut kylarlösningen mot ett vattenblock har alltid föredragit FE kort för det är mycket lättare att hitta block också slipper man pynta en tusenlapp+ för partnertillverkaren kylarlösning.

Finns det inga FE kort tillgängliga i Sverige så blir det hellre ett rött kort i lådan om det visar sig vara lättare att få tag på. Någon gång räcker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Börjar bli riktigt trött på Nvidia faktiskt. Jag som ändå tänker byta ut kylarlösningen mot ett vattenblock har alltid föredragit FE kort för det är mycket lättare att hitta block också slipper man pynta en tusenlapp+ för partnertillverkaren kylarlösning.

Finns det inga FE kort tillgängliga i Sverige så blir det hellre ett rött kort i lådan om det visar sig vara lättare att få tag på. Någon gång räcker det.

Denna gången så är FE korten inte referenskort, så vill du ha vattenkylning så gör det inte saken enklare om du köper FE. Det kommer finnas block till FE korten dock, åtminstone så har ekwb annonserat block till 3080 och 3090.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Denna gången så är FE korten inte referenskort, så vill du ha vattenkylning så gör det inte saken enklare om du köper FE. Det kommer finnas block till FE korten dock, åtminstone så har ekwb annonserat block till 3080 och 3090.

Bitspower har redan, även om tillgången är sparsmakad

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda mailbox i antingen UK eller Tyskland för att få ett FE?
Korten tycks ju vara tillgängliga där mellan varven.