Torris/kolsyreis/dry-ice - Var i helskotta får man tag på detta?

Permalänk

Torris/kolsyreis/dry-ice - Var i helskotta får man tag på detta?

Som ämnet lyder, hur fan får jag tag på denna ISEN?

Jag har sett att man kan göra egen med en brandsläckare samt en tygpåse, dock tycker jag det bara är lättare att köpa skiten.
Men var kan man köpa denna? Hittar ingen info varken online i min hemstad(Karlskoga), heller ingen av polarna eller päronen som vet.

Någon här som har en susning på var jag kan få tag på detta??

Och ja, skall användas till en halloween fest

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det är enkelt att köpa i storstäder, och kanske att Örebro kan gå som "storstad" i sammanhanget? AGA säljer väl?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hör med linde, tidigare AGA, de butiker i karlskoga och nämner även om torris för halloween på deras hemsida

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Hör med linde, tidigare AGA, de butiker i karlskoga och nämner även om torris för halloween på deras hemsida
https://i.imgur.com/tGtK26I.png

Närmaste är 8 mil ifrån mig om vi pratar Linde vilket jag tycker är för långt för is hehe. Tack ändå

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Det är enkelt att köpa i storstäder, och kanske att Örebro kan gå som "storstad" i sammanhanget? AGA säljer väl?

Tyvärr inte, väldigt konstigt! Närmaste storstad jag har är Örebro, och där måste jag ändå åka 4 mil åt fel håll(Askersund) för att få tag i skiten.. jag mena komigen...

Permalänk
Medlem

Torris torr-is?? (spelling)
Kan mycket väl skickas..
Bara för lite info..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

När matvarubutiker får mat levererat i frysvagnar ligger det alltid några förpackningar torris i dem - Om du snackar med någon på lokala matbutiken kan de säkert berätta när de får leverans nästa gång så kanske du kan få ta påsarna när de packar upp frysvarorna. Brukar ligga en 3-4 påsar med isbitar stora som limpskivor ungefär - Eller tja, det gjorde det när jag jobbade på matvarubutik för 20 år sedan, så kanske inte stämmer längre.

Permalänk

Den i Askersund hade inget på lager....

På ett av mina tidigare jobb var vi grannar med AGA, och då brukade vi få varsin låda av dom vid Halloween. Så man har inte tänkt mer på det.

Permalänk
Avstängd

När jag var liten så köpte vi sånt på Triumfglass fabrik. Du kanske har någon glasstillverkare i närheten?