Ni som fått era 3080, fyll i vilken tid och butik ni beställde ifrån (så vi övriga vet var vi befinner oss i kön)

Permalänk
Medlem

Butik: Komplett
Model: ASUS 3080 STRIX OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 15:11
Hämtad: 2020-10-29

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Spawnbadboy:

Ni kan se här

Ordernr 37897338

https://i.imgur.com/4igMya7.jpg

Toppen, då behöver jag ordernummer från @Promod så kan vi jämföra.

Skrivet av Valetudo_swe:

Fast om ni uppgav hur många bokningar det finns speciellt på de mest populära korten så kan man själv ändå få ett hum om hur lång tid det kommer ta. Vi har ju andra källor på forumet som Asus David och Webhallen som uppger ungefär hur många kort som kommer in från Asus och hur många som tex Webhallen får och där kan man skapa sig en ungefärlig bild av tiden det kommer ta och kan då välja att behålla sin bokning eller inte.

Att leveransdatum hoppar fram och tillbaka ger egentligen inte mer info än att låta bli och uppdatera överhuvudtaget

Det riskerar att ge en skev och osäker bild av situationen eftersom antal levererad kort och datum fluktuerar. Därför jobbar vi med att visa preliminärt leveransdatum istället eftersom vi sitter på den mest korrekta helhetsbilden för vår butik när det kommer till backlog, antal beställda kort, leveranser på väg, datum etc.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det riskerar att ge en skev och osäker bild av situationen eftersom antal levererad kort och datum fluktuerar. Därför jobbar vi med att visa preliminärt leveransdatum istället eftersom vi sitter på den mest korrekta helhetsbilden för vår butik när det kommer till backlog, antal beställda kort, leveranser på väg, datum etc.

//Erik

Jag kan förstå med den information du har framför dig så tycker du att ert nuvarande system är det bästa. Men som kund håller jag inte med. Och om du läser på forumet så kommer du inte hitta många som tycker att ert bokningssystem är bra. Jag ser ju inte helhetsbilden men mitt kort blir framskjutet hela tiden, nu senast idag med 1 månad. Mitt förslag var enbart för att ni inte vill lr kan göra likadant som Webhallen, då hade det varit schysst att veta antal bokningar och ungefär hur mycket kort som kommer in. Men nu vet jag inte om jag får ett kort i år eller första kvartalet 2021. Webhallens kan jag åtminstone räkna ut 1000 bokningar och ungefär 50 kort per leverans. Även om det blir mer lr mindre i leverans och folk avbokar så vet jag på ett ungefär. Med ert system famlar man i mörkret

Permalänk
Medlem

Butik: INET
Model: EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA
Tid ordern gjordes: 2020-10-09 17:00
Skickad: 2020-10-30

Permalänk
Medlem

Butik: INET
Model: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB EAGLE OC
Tid ordern gjordes: 2020-10-02 19:00
Skickad: 2020-10-27

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem

Butik: Komplett
Model: ZOTAC RTX 3080 Trinity OC
Tid ordern gjordes: 2020-10-23
Skickad: 2020-10-24

Ibland ska man ha tur

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Äntligen är dagen här! Hämtade mitt paket idag efter en vad som har känts som en evighets väntan!

Butik: Komplett
Model: ASUS 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 15:10
Skickad: 2020-10-28

Permalänk
Medlem

Jag beställde ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING från komplett några minuter innan 15:00 men fick det bekräftat 17/09/2020 15:12.
Skulle verkligen vilja att @Promod skickar en bild på hans orderdetaljer.

Komplett support har varit helt värdelösa med info. Man trodde man fick igenom ordern i tid och det var många kort kvar i lager en bra tid efter jag lagt min order så jag beställde inte från någon annan sida. Problemet var ju att deras system var så belastat att det uppdateras långt efter.

Nu står det 2 januari så man är väldigt besviken. Blir inget Cyberpunk på release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjorb:

Jag beställde ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING från komplett några minuter innan 15:00 men fick det bekräftat 17/09/2020 15:12.
Skulle verkligen vilja att @Promod skickar en bild på hans orderdetaljer.

Komplett support har varit helt värdelösa med info. Man trodde man fick igenom ordern i tid och det var många kort kvar i lager en bra tid efter jag lagt min order så jag beställde inte från någon annan sida. Problemet var ju att deras system var så belastat att det uppdateras långt efter.

Nu står det 2 januari så man är väldigt besviken. Blir inget Cyberpunk på release.

Hamnade i exakt samma situation hos komplett. Avbokade ordern, så sjukt besviken på komplett och ASUS. Har fått ett EVGA nu som tursamt är. Lycka till !

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Hamnade i exakt samma situation hos komplett. Avbokade ordern, så sjukt besviken på komplett och ASUS. Har fått ett EVGA nu som tursamt är. Lycka till !

Hur fick du tag på ett annat kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjorb:

Hur fick du tag på ett annat kort?

Beställde via faktura på 3 andra ställen då komplett är komplett hopplösa. Fokuserade på de lite dyrare korten då jag tänker att kön möjligen är kortare då.
Beställde 2020-10-09 ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA på INET.

OBS har avbokat alla andra kort, ingen scalper här:)

Permalänk

Butik: Webhallen
Modell: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 15:08
Skickad: 2020-10-30 08:53

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Inaktiv

Måste haft förbannad tur. Beställde ett Gigabyte OC ifrån Inet 28/10. Detta då jag såg att de hade förväntat leveransdatum redan 17/11 till skillnad från typ alla andra kort som var i början av Januari.

Igår fick jag ett sms om att de plockade min order och sjukt nog kom kortet hemkört nu ikväll.

Så för er som inte fått era kort ännu och har möjligheten så kanske det är lönt att beställa från Inet.

Permalänk
Skrivet av tjorb:

Jag beställde ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING från komplett några minuter innan 15:00 men fick det bekräftat 17/09/2020 15:12.
Skulle verkligen vilja att @Promod skickar en bild på hans orderdetaljer.

Komplett support har varit helt värdelösa med info. Man trodde man fick igenom ordern i tid och det var många kort kvar i lager en bra tid efter jag lagt min order så jag beställde inte från någon annan sida. Problemet var ju att deras system var så belastat att det uppdateras långt efter.

Nu står det 2 januari så man är väldigt besviken. Blir inget Cyberpunk på release.

Beställde någon minut innan 15.00 och bekräftad 15.00 enligt orderdetaljerna. (37897403 är mitt ordernummer, 15.04 fick jag bekräftelse på mail).
Hoppas att Promod återkommer med sitt ordernummer.
Har försökt fått information flera gånger från supporten som bestämt står fast vid att de inte kan se deras kösystem och jämföra.

Permalänk
Medlem

Butik: Komplett
Modell: ASUS 3090 Strix OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-24 15:04
Skickad: 2020-10-28

Permalänk
Medlem

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 16:35
Skickad: 2020-10-30 15:27

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 16:35
Skickad: 2020-10-30 15:27

Hur? Jag och vissa andra här har ju innan 16.35 och det står 17e november för mig?????

@Komplett Vill ni ta en titt på det?

Edit: Vad har du för ordernummer? Mitt är *****5853.
Står beställt "17/09/20 16:27"

Inlägg redigerat /Mod
Permalänk
Medlem

Butik: Webhallen
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-17 15:06
Skickad: 2020-10-29

Permalänk
Medlem

Butik: Komplett
Modell: Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME
Tid ordern gjordes: 2020-10-28 12:10
Skickad: 2020-10-30

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Hur? Jag och vissa andra här har ju innan 16.35 och det står 17e november för mig?????

@Komplett Vill ni ta en titt på det?

Edit: Vad har du för ordernummer? Mitt är 37905853.
Står beställt "17/09/20 16:27"

Jag har nästan 2000 lägre i ordernummer än dig. Vet inte riktigt varför ordernummer och beställningstid inte är synkroniserat hos komplett, men jag beställde ca 15:20 och ordern gick genom 16:35.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag har nästan 2000 lägre i ordernummer än dig. Vet inte riktigt varför ordernummer och beställningstid inte är synkroniserat hos komplett, men jag beställde ca 15:20 och ordern gick genom 16:35.

Åh

Kan det vara helt kört för oss som faktiskt beställde vid 16 istället....

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Toppen, då behöver jag ordernummer från @Promod så kan vi jämföra.

Det riskerar att ge en skev och osäker bild av situationen eftersom antal levererad kort och datum fluktuerar. Därför jobbar vi med att visa preliminärt leveransdatum istället eftersom vi sitter på den mest korrekta helhetsbilden för vår butik när det kommer till backlog, antal beställda kort, leveranser på väg, datum etc.

//Erik

Fast nej. Ert nuvarande system resulterar i endast en undran i vad som tusan pågår.

Jag lade min beställning den 17e kl 19.05. Jag visste att det var kaos innan och det är Corona-tider. Jag räknade med att jag inte skulle få det alltför tidigt och så länge jag skulle får det innan cyberpunk/julledighet. Tills igår/förrgår hade jag beräknad leveransdatum den 7e november. Vilket är ok. Jag hade gått med på att det flyttas fram en månad till.

Men nu idag när jag kollade ser jag att det står 2 januari, dagen innan jag går tillbaka till arbetet. Irriterad går jag in här på Sweclockers och ser vad andra skriver och ser nedanstående. Jag har 3000 högre i ordernr än den precis under å då typ 5 000 högre än den under det. Jag också beställt ett TUF och det verkar vara populärt, så hur många kan det vara före mig i kön? 1000? 1500? Om det en annan talare skrev att det är ungefär 50 kr per leverans, 1-2 ggr i veckan, så är det en väldigt lång väntan. Vilket då innebär att jag har 40 - 60 veckor till leverans?

Det är inte särskilt svårt för er att meddela ungefärlig förväntad tid till leverans. Ni vet ungefär flödet och vart i kön man är. "Enligt förväntade inkomna kort och din kötid förväntas du kunna få kortet vecka 48-50. Störningar i leveranskedjan kan skjuta upp detta."

Men det är ingenting som ni vill göra. För folk glömmer bort, folk tänker att man har väntat så länge att snart kommer det o s v. Och de få som faktiskt kommer ihåg, det är en sådan liten andel ändå. Om 1 000 pers får samma förväntad leveransdatum gör ju inget, för de kommunicerar ändå inte med varandra.

Skrivet av vIKz3080:

Hur? Jag och vissa andra här har ju innan 16.35 och det står 17e november för mig?????

@Komplett Vill ni ta en titt på det?

Edit: Vad har du för ordernummer? Mitt är 37905853.
Står beställt "17/09/20 16:27"

Skrivet av adzer:

Jag har nästan 2000 lägre i ordernummer än dig. Vet inte riktigt varför ordernummer och beställningstid inte är synkroniserat hos komplett, men jag beställde ca 15:20 och ordern gick genom 16:35.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beengalas:

Fast nej. Ert nuvarande system resulterar i endast en undran i vad som tusan pågår.

Jag lade min beställning den 17e kl 19.05. Jag visste att det var kaos innan och det är Corona-tider. Jag räknade med att jag inte skulle få det alltför tidigt och så länge jag skulle får det innan cyberpunk/julledighet. Tills igår/förrgår hade jag beräknad leveransdatum den 7e november. Vilket är ok. Jag hade gått med på att det flyttas fram en månad till.

Men nu idag när jag kollade ser jag att det står 2 januari, dagen innan jag går tillbaka till arbetet. Irriterad går jag in här på Sweclockers och ser vad andra skriver och ser nedanstående. Jag har 3000 högre i ordernr än den precis under å då typ 5 000 högre än den under det. Jag också beställt ett TUF och det verkar vara populärt, så hur många kan det vara före mig i kön? 1000? 1500? Om det en annan talare skrev att det är ungefär 50 kr per leverans, 1-2 ggr i veckan, så är det en väldigt lång väntan. Vilket då innebär att jag har 40 - 60 veckor till leverans?

Det är inte särskilt svårt för er att meddela ungefärlig förväntad tid till leverans. Ni vet ungefär flödet och vart i kön man är. "Enligt förväntade inkomna kort och din kötid förväntas du kunna få kortet vecka 48-50. Störningar i leveranskedjan kan skjuta upp detta."

Men det är ingenting som ni vill göra. För folk glömmer bort, folk tänker att man har väntat så länge att snart kommer det o s v. Och de få som faktiskt kommer ihåg, det är en sådan liten andel ändå. Om 1 000 pers får samma förväntad leveransdatum gör ju inget, för de kommunicerar ändå inte med varandra.

Jag antar att processen gick så här vid lansering:

Många beställde --> order processen blev överbelastad --> Inget ordentligt kösystem vid bearbetning av beställning --> Ordernummer blir tilldelade i en helt orimlig kösystem.

Komplett sätter bara datum på när nästkommande leverans kommer men estimerar väldigt dåligt med datumen som finns i orderlistan, vilket leder till att datumen bara blir framflyttade. Komplett inser att ASUS inte skickar tillräckligt med kort och lägger 99 % av beställningarna till 2 jan för att minska trycket på kundtjänsten när folk kontaktar ang framflyttningarna.

Vore det inte simplare @Komplett att ni bara går ut med riktiga öppna kort och berättar hur det är likt Webhallen? Är det kanske för att ni klassificerar antalet orderar som företagshemligheter? Eller är ni rädda för att folk ska avbeställa sina kort när de inser att det är 5k personer över en?

Jag vill bara påpeka om det inte framgått @Komplett att vad ni än gjort så har det inte varit med "Öppna kort" som ni tidigare sagt. Det enda ni har gått ut med är att det är hög belastning på 3000 serien (Vilket är självklart) och ett par bilder på era leveranser på div sociala medier.

Permalänk

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-19 22:00
Skickad: 2020-10-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-19 22:00
Skickad: 2020-10-30

Alltså nä men wtf det är ju två dagar efter release?????

Det här makes no sense

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-19 22:00
Skickad: 2020-10-30

Sweclokers egen turgubbe.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-19 22:00
Skickad: 2020-10-30

@Komplett är detta vad ni menar är det bäst fungerande systemet? Vi andra som bokat tidigare får samma kort uppskjutna veckor lr månad framåt och andra som hade bokat senare får sina kort?

Inget illa ment till dig terrakowski. Glad att nån fått sitt kort! Men detta är inte transparens

Permalänk

Blir bara mer klart att jag aldrig kommer beställa från komplett igen. Om inte dessa människor som påstår sig beställt långt efter en annan och fått sina kort nu sitter och ljuger, så är det tydligt att komplett verkligen inte har någon koll.

Kan ni som beställt efter release återkomma med era ordernummer så att komplett kan kolla detta för oss andra?
@terrakowski , @adzer .

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Butik: Komplett
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid ordern gjordes: 2020-09-19 22:00
Skickad: 2020-10-30

Hur fan är detta möjligt, beställde 2 dar innan och har 2:a december som leverans datum vilket säkert kommer skjutas fram igen.
Kan Komplett ge ett svar på detta?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Butik: Inet
Modell: Asus 3080 TUF OC
Tid orderbekräftelse: 2020-09-17 15:43
Skickad: 2020-10-29