Tips på gamingsetup till en åttaring och en femåring?

Permalänk
Medlem

Tips på gamingsetup till en åttaring och en femåring?

På listan står två tangentbord, två möss och två trådlösa headset (annars ryker åtminstone en sladd efter max 15 minuter).
Just nu håller de sig till Roblox, men det lär nog bli annat med åldern.
Så jag tänker mig lite av en ok budgetlösning som helst håller ett tag tills man ser om de blir hooked på riktigt och har nytta av något bättre.
Tänker mig absolut inte billigaste skräpet utan något som ger bra "bang for the buck".
Har inga problem med att vänta till Black Friday om det är något man borde hålla ögonen på.

Permalänk
Medlem

Bra och prisvärd burk. Kan du vänta så skulle jag vänta på AMDs release som är snart och då ta deras nya ryzen 5 eller äldre om du hittar bra pris för den.

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

https://komponentkoll.se/bild/KWUMs.png

Bra och prisvärd burk. Kan du vänta så skulle jag vänta på AMDs release som är snart och då ta deras nya ryzen 5 eller äldre om du hittar bra pris för den.

Tack, fast just nu är jag bara ute efter det jag beskriver i tråden. Dator har jag redan. Blir väl dags att köpa en till vad det lider. Men inte just nu.

Permalänk
Medlem

EDIT:

Missade också att det bara var tillbehör.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingpaket/mission-sg-ggb...

Det där paketet är helt dugligt, går att hitta på ica mm för 300-350 ibland med.
Kör tills sladden går och köp trådlösa då

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av joa:

På listan står två tangentbord, två möss och två trådlösa headset (annars ryker åtminstone en sladd efter max 15 minuter).
Just nu håller de sig till Roblox, men det lär nog bli annat med åldern.
Så jag tänker mig lite av en ok budgetlösning som helst håller ett tag tills man ser om de blir hooked på riktigt och har nytta av något bättre.
Tänker mig absolut inte billigaste skräpet utan något som ger bra "bang for the buck".
Har inga problem med att vänta till Black Friday om det är något man borde hålla ögonen på.

Vad gäller datorn skulle jag om möligt vänta några veckor nu när det dels kommer nya grafikkort, men också ny processorer och man kan anta att förra generationens grejer kommer att pressas ner i pris. Dessvärre så är der främst grafikkort i toppsegmentet som har lanserats och inget i mid/low end segmentet mer eller mindre och jag skulle därför säga att det just nu är en rätt dålig tid att köpa en ny dator i den prisklassen och att om möjlighet finns att vänta någon eller ett par månader skulle jag definitivt göra det.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vad gäller datorn skulle jag om möligt vänta några veckor nu när det dels kommer nya grafikkort, men också ny processorer och man kan anta att förra generationens grejer kommer att pressas ner i pris. Dessvärre så är der främst grafikkort i toppsegmentet som har lanserats och inget i mid/low end segmentet mer eller mindre och jag skulle därför säga att det just nu är en rätt dålig tid att köpa en ny dator i den prisklassen och att om möjlighet finns att vänta någon eller ett par månader skulle jag definitivt göra det.

Dator har jag inte behov av förrän femåringen behöver en bättre dator. Så bara tangentbord, mus och headset just nu är det jag letar efter.