Permalänk

Elli 83 försvunnen

Jag hatar att säga detta men Elin 97 försvunnen i Piteå, inga rubriker i någon nationell media alls. Ok Örebro är jävligt långt söderut. Ingen aning var Örebro ens ligger men säkert jävligt långt söderut, och det är ju en gammal kvinna.

Jag börjar nästan tro att Norrland är ett eget land, det är som eljest.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd

Va?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Stefanp67 Hej Stefan, kan du beskriva lite mer utförligt? Förstår inte riktigt vad Piteå och Örebro har med varandra att göra? Som du säger så är Örebro i södra delen av Sverige och Piteå är vid norra delen, mellan Skellefteå och Luleå.

Var försvann denna Elin 97? Om du har facebook så skulle jag även gå ut med det där. Tror du kommer få bättre resultat. Men absolut att skriva överallt du kan. Men vi behöver mer information för att kunna göra något. Var sågs hon senast? Var bor hon? Har du någon bild på personen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag hatar att säga detta men Elin 97 försvunnen i Piteå, inga rubriker i någon nationell media alls. Ok Örebro är jävligt långt söderut. Ingen aning var Örebro ens ligger men säkert jävligt långt söderut, och det är ju en gammal kvinna.

Jag börjar nästan tro att Norrland är ett eget land, det är som eljest.

För det första, detta är väldigt otydligt.
För det andra, nationell media https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dllM4j/elli-83-fast-i-bi...
För det tredje, är inte detta mer för facebook än sweclockers?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

För det första, detta är väldigt otydligt.
För det andra, nationell media https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dllM4j/elli-83-fast-i-bi...
För det tredje, är inte detta mer för facebook än sweclockers?

Tror han menar att det är orättvist att nationell media inte rapporterat om Elin 97 som tydligen är borta runt Piteå.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Tror han menar att det är orättvist att nationell media inte rapporterat om Elin 97 som tydligen är borta runt Piteå.

Det första han skriver är Elin 83 försvunnen, Elin 97 nämns sedan och Örebro pratas om i slutet på första stycket. Detta är oklart men bör ju hänvisa till den Elin Aftonbladet skriver om?

Om det är två olika Elin är detta oklart och luddigt samt ingen källa eller hänvisning vilket gör det väldigt svårt att besvara

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag hatar att säga detta men Elin 97 försvunnen i Piteå, inga rubriker i någon nationell media alls. Ok Örebro är jävligt långt söderut. Ingen aning var Örebro ens ligger men säkert jävligt långt söderut, och det är ju en gammal kvinna.

Jag börjar nästan tro att Norrland är ett eget land, det är som eljest.

Har sannolikt FRÄMST att göra med vilka uppgifter som finns och framförallt hur POLISEN valt att göra med vad det gäller efterlysning i media. Har världsbladet skrivit om detta? Om de inte heller gjort detta så kan du i stort sett vara säker med att Elin söks efter på annat sätt och kanske med integritetshänsyn kanske?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag hatar att säga detta men Elin 97 försvunnen i Piteå, inga rubriker i någon nationell media alls. Ok Örebro är jävligt långt söderut. Ingen aning var Örebro ens ligger men säkert jävligt långt söderut, och det är ju en gammal kvinna.

Jag börjar nästan tro att Norrland är ett eget land, det är som eljest.

Örebro är ett logistikcentrum för att det ligger nästan mitt i Sverige i Svealand 20 mil väster om Stockholm 25 mil öster om Oslo.

Hur har du fått reda på att Elin 97 är försvunnen i Piteå? Finns ingen info om det som jag kan hitta vare sig i media hos Missing people eller ens på Flashback forum. Så var har du fått den informationen?

Hur sånt här rapporteras i media brukar ofta bero på anhöriga och om det finns någon omständighet som media tycker kan vara spännande. Ifall nån journalist gör bedömningen att nån kan hittas så ökar det nog chansen att det blir rapporterat. De vill ju ha ett lyckligt slut! Vad var omständigheterna kring Elin 97 i Piteå?

Tror inte detta har med Norrland att göra!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Folk försvinner hela tiden, om media rapporterar eller inte beror väl på omständigheterna och vad Polisen säger. Om media rapporterade om varenda försvunna person skulle de inte göra annat än det. Prova tipsa redaktionen?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Expertgissare

Vi kan ju bara hoppas någon hittar henne snart.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Oklar trådstart/syfte så låser den i enlighet med §3.4.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...