Permalänk
Medlem

Sharkgaming vs inet

Tjena, har konfigurerat 2st datorer på inet respektive sharkgaming.
Båda ligger på lite över 14 000kr.
Inet datorn har en ryzen 5 3600 och ett amd 5700xt, 1tb ssd, 750W bronze, B550 moderkort +windows Home och att dem bygger den.
Sharkgaming pcn är ju då ett ryzen 3700x med en dual Rtx 3070 oc, 1tb ssd, B450 moderkort, 700w bronze och dessutom vattenkylning till skillnad från inet som har orginalkylaren. Färdibyggd med windows pro såklart. Byggde denna från byggsattsen ”white shark” för 10k och la till 1tb 3070 och 3700x

Känns ju som att sharkgaming är ett uppenbart val men vad tycker ni?
Nackdelen är väl moderkortet, men när jag uppgraderar i framtiden behöver jag väl ändå ett annat moderkort.

Permalänk
Medlem

Ja det låter ju mycket bättre på Sharkgaming! Jag testade att bygga ihop en liknande dator på komponentkoll.se och det gick på 14 500 utan Windows eller ihopbyggnad. Se om du kan få RAM-minnen med 3600 Mhz.

Här är vad jag byggde ihop:

Permalänk
Medlem

Finns inte 3600 som tillval men 3200 räcker väl? Annars kan jag ju bara uppgradera senare.
Tackar för svaret!

Permalänk
Inaktiv

Aldrig hört talas om dessa Sharkgaming, men att utlova leverans på 2-4 vardagar med en dator bestyckad med ett 3080 och 3090 känns väl si sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Aldrig hört talas om dessa Sharkgaming, men att utlova leverans på 2-4 vardagar med en dator bestyckad med ett 3080 och 3090 känns väl si sådär.

3070 är det ju. Men eftersom att de bara säljer färdigbyggda tycker jag inte det är så värst märkligt att de skulle ha en hel del 3070 på lager.

Permalänk
Viking
Skrivet av anon25463:

Aldrig hört talas om dessa Sharkgaming, men att utlova leverans på 2-4 vardagar med en dator bestyckad med ett 3080 och 3090 känns väl si sådär.

Sharkgaming är legit.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleneo:

Finns inte 3600 som tillval men 3200 räcker väl? Annars kan jag ju bara uppgradera senare.
Tackar för svaret!

Jag tycker det låter som en bra idé Du kan ju dubbelkolla med deras kundtjänst innan du beställer om du är orolig över att behöva vänta på 3070, men själva företaget är legit.

Permalänk
Inaktiv

Jo jag vet att ditt inlägg handlar om 3070. Men känner man inte igen företaget så vill man gärna bilda sin egen uppfattning vilket jag just gjorde
Hade själv kört med Inet oavsett om de är dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleneo:

3070 är det ju. Men eftersom att de bara säljer färdigbyggda tycker jag inte det är så värst märkligt att de skulle ha en hel del 3070 på lager.

Sorry dem säljer tydligen komponenter också. Syntes inga Nvidia 3000 serie på sidan...

Permalänk
Medlem

Har handlat komponenter från Sharkgaming förut utan några problem. Det är ju en dansk återförsäljare så möjligtvis är leveranstiden en dag längre eller så men annars har jag aldrig hört något ont om dem. Låter ju som ett riktigt schysst bygge!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Sharkgaming är legit.

Inte i mina ögon, men som sagt så är det bara jag.

Permalänk
Medlem

Tror nog att jag chansar på sharkgaming. Verkar vara en legit sida.
Dubbla prestandan för 400kr mer känns ju rätt gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Inte i mina ögon, men som sagt så är det bara jag.

Intressant att ha så starka åsikter när du börjar med att säga att du aldrig hört talas om dem...
Sen brukar X-antal kort allokeras till prebuilds vilket kan leda till att de finns datorer att köpa med kort som är helt slutsålda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chimo:

Intressant att ha så starka åsikter när du börjar med att säga att du aldrig hört talas om dem...
Sen brukar X-antal kort allokeras till prebuilds vilket kan leda till att de finns datorer att köpa med kort som är helt slutsålda.

Absolut och det står jag för. Marknadsför man att man kan leverera en produkt inom 2-4 dagar när allt och alla vet att det är omöjligt så ser jag det som en skämt Det är ju inte en vecka sedan 3xxx serien släpptes så de bör veta bättre och kolla över deras lager, har de inte koll över lagret så är de ett ännu större skämt.

Vart ser du dessa X-antal kort till prebuilds? Mest intresserad då alla andra lyser från sin frånvaro. Eller tänker du att Sharkgaming "sharkbait" gömmer sina 3xxx kort bakom någon hylla för sina prebuilds?

Återgår till min tidigare svar. Jag köper från någon som står för sitt lagerantal Och gällande mina "starka åsikter" så är var det bara i mina ögon, inte något som jag försöker få varken dig eller Lilleneo att ändra åsyn om.

Permalänk
Medlem

Använd koden WERREN i kassan innan du betalar så får du 4% rabatt. Alltid något.