3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Intressant att du tycker det om ett spel som hyllats ganska rejält för dess grafik. Vill du vara lite mer utförlig?

DLSS 1.0 var ju inte vackert, men 2.0 gjorde ju under.

Har inte läst många som hyllar det för grafiken överhuvudtaget. Var extremt gråbetonat och fyrkantigt med bra partikeleffekter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det här måste väl vara en bugg med Elgigantens hemsida eller? Såg att de hade massa 3080 i saldo, bl.a. denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp... .
Verkar helt omöjligt, men jag beställde en på faktura iaf, får drömma lite en stund

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Skrivet av TM:

Det här måste väl vara en bugg med Elgigantens hemsida eller? Såg att de hade massa 3080 i saldo, bl.a. denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp... .
Verkar helt omöjligt, men jag beställde en på faktura iaf, får drömma lite en stund

R.I.P. Läs runt lite i tråden så får du se vad folk tycker om Elgigantens 3080 lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

R.I.P. Läs runt lite i tråden så får du se vad folk tycker om Elgigantens 3080 lager

Hahaha jo jag visste det var omöjligt, men jag var lite glad i 10 minuter iaf, att man bara kunde köpa en 3080 utan att göra bättre detektivjobb än Sherlock Holmes

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Viking
Skrivet av TM:

Det här måste väl vara en bugg med Elgigantens hemsida eller? Såg att de hade massa 3080 i saldo, bl.a. denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp... .
Verkar helt omöjligt, men jag beställde en på faktura iaf, får drömma lite en stund

Så har det stått sedan launchen av 3080, alltså i 1,5 månader.
Elgiganten har knappt skickat ut ett enda kort, så det är nog det sista stället du ska beställa ifrån.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Så har det stått sedan launchen av 3080, alltså i 1,5 månader.
Elgiganten har knappt skickat ut ett enda kort, så det är nog det sista stället du ska beställa ifrån.

Jo jag tog det säkra före osäkra och valde faktura som betalning, som inte skickas ut förrän varan skickats. Ja ja låter det ligga nån vecka så kan man ju avbeställa om inget händer

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Jo jag tog det säkra före osäkra och valde faktura som betalning, som inte skickas ut förrän varan skickats. Ja ja låter det ligga nån vecka så kan man ju avbeställa om inget händer

Det är tyvärr nästa RIP. Tydligen har de varit krångliga och inkonsekventa m avbeställningarna också som krävt handpåläggning av kundservice i många (alla?) fall rapporterade här.

Uselt skött från mitt åskådarperspektiv. Ska försöka undvika Elgiganten allmänt i mitt liv framöver.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Inet har haft kvar två GeForce RTX 3090 24GB VISION OC ända tills nu. Konstigt. Det är ju jättedyrt men det har inte hindrat i många andra fall.

https://www.inet.se/produkt/5411846/gigabyte-geforce-rtx-3090...

Inet tar 20 000 kr, Webhallen 18 800 kr för samma produkt (lång, obekräftad leveranstid). Fin vinst Inet gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

jag fick inte heller några koder från Inet. De påstår att de är slut... Webhallen o Komplett spottar ur sig koder, så att det är slut nja..

Vad fult av de. Har de inte tänkt lösa det åt dig? Det var ju en del av det man faktiskt beställde.

Permalänk
Medlem

Kul. Hamnade precis mellan Inets kampanjer på Watch Dogs och nu Call of Duty. :/ Får inget av dem nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Verkar som att AMD 6000 knäcker Ampere mer än vad som har synts hitills, tom mellanmodellen 6800XT verkar slå RTX3090(nästan tre gånger dyrare) i hälften av populära moderna spel

https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6900-xt-rx-6800-xt-rx-6800...

Är det inget drag i Radeon-sektionen här eller?

Permalänk
Skrivet av korda:

Är det inget drag i Radeon-sektionen här eller?

Denna tråd handlar inte om AMDs utbud.

Ingen som fått sitt TUF icke OC i veckan från någon ÅF?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av koofoot:

Står 14.000:- för mig, uff.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Jo jag tog det säkra före osäkra och valde faktura som betalning, som inte skickas ut förrän varan skickats. Ja ja låter det ligga nån vecka så kan man ju avbeställa om inget händer

Tänker samma. Det är ju fortfarande intropris och lyckas man inte få på annat sätt till rimliga priser så är jag helt nöjd med att få i januari om det kommer då t.ex. I värsta fall så får man ju bara lämna tillbaka på öppet köp när det väl kommer och pausa fakturan, då har man ju inte betalat en krona.

Permalänk
Skrivet av koofoot:

efter att för första gången nånsin haft ett kort med extrem coilwhine blir de inga mer MSI för mig ... 3090 gaming trio , skickades tillbaka

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

efter att för första gången nånsin haft ett kort med extrem coilwhine blir de inga mer MSI för mig ... 3090 gaming trio , skickades tillbaka

Verkar som att majoriteten av folk som upplevt coil whine har haft 3090s. Kanske har det med effektförbrukningen att göra.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Det här måste väl vara en bugg med Elgigantens hemsida eller? Såg att de hade massa 3080 i saldo, bl.a. denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp... .
Verkar helt omöjligt, men jag beställde en på faktura iaf, får drömma lite en stund

Elgiganten = No-go zone!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

o när kommer vi börja få mail från alla ställen där vi handlat från där det står något i stil med:

"Då efterfrågan var så stor vid lansering av 3080 korten och det nu gått XXX månader sen lansering så kan vi inte längre acceptera introduktionspris för produkten. Du är välkommen att behålla din plats i kön för det nya priset XXX+2000kr, tack för att du väljer Nvidia"

Jag gissar i början av 2021

// LZ

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Verkar som att majoriteten av folk som upplevt coil whine har haft 3090s. Kanske har det med effektförbrukningen att göra.

ja kanske.. lite hade man ju accepterat men i mitt fall extrem, överröstade 5 fläktar och hördes tydligt trots djuddämpat chassi

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad fult av de. Har de inte tänkt lösa det åt dig? Det var ju en del av det man faktiskt beställde.

Nej, det har bara svarat mig med att " de är slut". Vilket jag som sagt inte tror på.

Permalänk
Skrivet av westrandy:

ja kanske.. lite hade man ju accepterat men i mitt fall extrem, överröstade 5 fläktar och hördes tydligt trots djuddämpat chassi

Håller med till 100%, betalar man över 10K för något skall det inte ha coilwhine, bör skickas tillbaka omgående, jag själv bytte 4 st 2080ti kort, då det begav sig

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Någon som fått sin 3070 från wehallen än? Beställde när det var 15 I lager kvar och inte hört något än.

Mitt 3070 TUF OC skickades igår från webbhallen

Permalänk
Skrivet av westrandy:

efter att för första gången nånsin haft ett kort med extrem coilwhine blir de inga mer MSI för mig ... 3090 gaming trio , skickades tillbaka

Är och har alltid varit Asus fanboy, vilket ska vara at the top of there game när det kommer till gedigna komponenter och kvalité (enligt mig). Har dock haft 2 kort med coil whine från Asus. senaste är tjejens 2060 super som skriker som ett svin, handlar nog mer om otur mellan exemplar till exemplar från alla part-tillverkare. Skulle inte peta MSI i naveln för just denna typ av defekt.

Visa signatur

Moderkort.Asus z390-i || CPU. Intel Core i7 9700K "OC 5,0 Ghz" || Minne:32gb 3200Mhz. ||Nätagg: Phanteks Revolt Pro 1000W || OS w10pro || GPU: Nvidia RTX 3080 MSI GAMING X TRIO Monitor:Asus ROG Swift PG348Q #3440x1440@100htz

Permalänk

Har beställt ett 3080 TUF OC från Elgiganten.
Överväger seriöst att sälja hela min uppsättning för att jag inte orkar vänta...

Alternativet är Xbox - räknar på att jag kommer tjäna 16' om jag gör det.
Samtidigt blir man kvitt alla fuskare på diverse spel

Hmm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Kul. Hamnade precis mellan Inets kampanjer på Watch Dogs och nu Call of Duty. :/ Får inget av dem nu.

Du vet att du princip betalar full pris extra för dom där spelkupongerna? Inet höjde ju priserna så vill du ha COD förlorar du inget genom att bara köpa det separat.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheChigg:

Mitt 3070 TUF OC skickades igår från webbhallen

Mitt skickades redan på kvällen och anlände 1300 till utlämningsställe igår. Snabbare leverans har jag aaaldrig upplevt

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_Hood:

Mitt skickades redan på kvällen och anlände 1300 till utlämningsställe igår. Snabbare leverans har jag aaaldrig upplevt

Oh jävlar, då var jag ändå snabb o min order las in 14.01 😂 Har dock inte brådska med o få grejerna då jag köper resten av dator delarna för bygget på BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheChigg:

Oh jävlar, då var jag ändå snabb o min order las in 14.01 😂 Har dock inte brådska med o få grejerna då jag köper resten av dator delarna för bygget på BF

Jag var nog däromkring också 😂😂😂

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk

är det någon som har fått hem ett MSI gaming X trio 3080 efter att Patrik på webhallen skrev ut att alla som bokat fram till kl 15:11 bör få sina kort innan den 31a?

produktsidan har ju inte uppdaterats sedan den 20e och står ju fortfarande "40st påväg".

Visa signatur

Moderkort.Asus z390-i || CPU. Intel Core i7 9700K "OC 5,0 Ghz" || Minne:32gb 3200Mhz. ||Nätagg: Phanteks Revolt Pro 1000W || OS w10pro || GPU: Nvidia RTX 3080 MSI GAMING X TRIO Monitor:Asus ROG Swift PG348Q #3440x1440@100htz