Permalänk
Medlem

1440p med GTX 960?

Jag funderar gå ifrån 24' 1080p till 24-25' 1440p. Jag vet att grafikkortet är inte kraftfullt för 1440p men jag tänkte använda det för äldre spel som inte har speciellt så stora krav samt prova lite nyare spel men sänka ner inställningar som texturer, AA etc.
Kommer 2GB VRAM bli problem? Är just nu nöjd med 960 med tanke på hur lite värme detta utvecklar.

Permalänk
Inaktiv

Du bör nog uppgradera grafikkortet för att få en "spelbar" upplevelse.

Edit: För lite nyare spel fastän du sänker vissa inställningar så bör du nog ha något i stil med RTX 2060 eller kanske GTX 1660s för att få en framerate som är acceptabel. Då pratar vi ändå 60fps, tänkte du köpa dig en skärm med högre uppdateringsfrekvens krävs förståss mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Du bör nog uppgradera grafikkortet för att få en "spelbar" upplevelse.

Edit: För lite nyare spel fastän du sänker vissa inställningar så bör du nog ha något i stil med RTX 2060 eller kanske GTX 1660s för att få en framerate som är acceptabel. Då pratar vi ändå 60fps, tänkte du köpa dig en skärm med högre uppdateringsfrekvens krävs förståss mer.

Okej! Väntar ett tag till då betydligt nyare modeller. Antar att Nvidia släpper betydligt lägre prisklasser än RTX 3070. Får se hur den nyare RTX 3060 kommer prestera. Men om jag hittar "BLACK-Friday-"pris på 1440p så blir det troligtvis ett köp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

Okej! Väntar ett tag till då betydligt nyare modeller. Antar att Nvidia släpper betydligt lägre prisklasser än RTX 3070. Får se hur den nyare RTX 3060 kommer prestera. Men om jag hittar "BLACK-Friday-"pris på 1440p så blir det troligtvis ett köp.

Precis och du kan ju köpa en 1440p på black friday och köra 1080p i spel tills du skaffar nytt grafikkort.

Sen lite off topic men jag hade verkligen rekommenderat en 120hz/144hz skärm, det är som natt och dag inte bara i spel men även i windows (man ser skillnaden bara med att föra runt muspekaren). Sedan då du blivit van med 144hz vill man aldrig gå tillbaks till 60hz