Permalänk
Medlem

Enkel sleeving av kablar

Jag bygger en hel del datorer av äldre komponenter och stör mig något otroligt på alla PSU'er som kommer med helt osleevade kablar. Vad skulle jag behöva köpa för att göra väldigt enkla sleevings för kablarna till cpu, mobo och grafikkort? Jag är okej med att den sista biten närmast själva 24-pin eller 8-pin inte är sleevad, men står fan inte ut med att titta på en hel kabel i gul, röd och svart.

Prioritet för mig är att det ska vara, enkelt, ganska snabbt och inte kosta massa pengar. Datorerna de kommer sitta i kostar ofta runt 3k och således vill jag inte ödsla onödiga pengar på PSU-sleevings som isf kunde gått till mer lagring, en bättre PSU eller liknande, men samtidigt om det går att göra för under en femtiolapp per burk så kan det vara värt det

Permalänk
Medlem

Kan detta vara ett alternativ? Med lite träning går detta att göra väldigt prydligt.
https://www.youtube.com/watch?v=oBG30s3PUKw&feature=youtu.be&...

Permalänk
Medlem

Den budgeten och det ska förhållandevis snabbt att göra, varför inte något sådant här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Den budgeten och det ska förhållandevis snabbt att göra, varför inte något sådant här?

Tack, precis något sånt här jag letade efter. Ska testas