red dead redemption 2

Permalänk

red dead redemption 2

skaffade nyss detta spelet och jag gillar spelet trotts at jag inte har spelat så länge.
men, varje gång jag startar spelet, så dyker det upp en ruta som säger att min dator inte ens klarar av minimum kraven utav spelet och att problem kommer att uppstå, trotts det att jag har spelat med fina FPS på ultra settings.
jag har ju iofs inte spelat så länge, så jag vet inte om spelet blir betydligt mer krävande längre fram, men då det flyter på så här bra nu, så har jag svårt att tro att något längre fram i spelet skulle vara tyngre krävande.
varför får jag upp denna rutan varje gång jag startar spelet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Prova att köra det inbyggda benchmarket. I början är kraven inte så höga men när man kommer in i stääderna börjar det lagga med för höga inställningar.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Skrivet av chksix:

Prova att köra det inbyggda benchmarket. I början är kraven inte så höga men när man kommer in i stääderna börjar det lagga med för höga inställningar.

kört benchmarken nu, inga problem oh har kommit till städer nu och spelet flyter på lika bra som i början, men får fortfarande upp detta eländige meddelandet varje gång jag startar spelet =/. iofs så fick jag meddelandet 3 gånger den första gången jag drog igång spelet och får bara 1 meddelande nu, så det är väl alltid nått positivt, antar jag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är spelet bra? Är sugen men förväntar mig att det ska vara GTA V klass på det. Älskar Elder Scrolls men Fallout klarar jag inte av och oroar mig för att det är samma sak här

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Är spelet bra? Är sugen men förväntar mig att det ska vara GTA V klass på det. Älskar Elder Scrolls men Fallout klarar jag inte av och oroar mig för att det är samma sak här

Spelet är grymt bra, om du köper det har du 100++ timmar med underhållning. Och detta bara i single player...:)
Jag köpte det när det kom till pc och funkade jätte bra, men veckan efter så patcha dem nåt och jag kunde inte spela det vad jag än gjorde, provade allt som stod i forum mm. Men nu dem två senaste månaderna så har patcharna kommit ikapp och det krashar aldrig för mig nu. Och det är så rolig, finns så mycket att göra.
Så rekommenderas varmt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.

Permalänk

man kan se direkt att RDR2 har skaffat sin inspiration från GTA V, hela layouten, typ när man laddar sitt spel och hur karaktären gör något helt slumpvist när man har kommit in i spelet, precis som i GTA V, där karaktären tex kan sitta på en bänk, läsa tidningen, göra något helt slumpvis när spelet är laddat. samma när man dör, samma slowmotion svart vita och "you died" meddelandet och det finns så mycket mer liknelser.

spelet är mycket bra, finns så mycket små uppdrag så att man nästan blir less, man kan vara på väg till ett uppdrag och sekunderna sedan så kan man vara involverad i ett helt annat uppdrag. sen älskar jag att man hela tiden har lagen efter sig när man har bounty på sig, de kan dyka upp här och där, när du har tid, men även när du inte har tid.

dock så måste jag nog säga detta, förvänta dig inte nån smidighet som det tex är i assassins creed spelen, där du kan rida smidigt och fort. jag höll på att spela assassins creed odyssey när jag fick RDR2, så direkt från det till RDR2 och RDR2 kändes som slowmotion i jämförelse, även karaktären rör sig klumpigt och osmidigt, men man vänjer sig.

har dock inte sett nån liknelse med fallout spelen, i över huvud taget. ja sand, öken och lite brända byggnader här och där, men thats it, men vad förväntar man sig egentligen i en western värld

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sist jag blev så pass emotionellt tagen av ett spel som detta var Maffia 2. Enligt mig top 3 singleplayer någonsin.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Är spelet bra? Är sugen men förväntar mig att det ska vara GTA V klass på det. Älskar Elder Scrolls men Fallout klarar jag inte av och oroar mig för att det är samma sak här

Älskar RDR2, storyn är underbar, har dock inte kört klart den för hoppade över och började köra Online (men ska köra klart den, snart..).

Nu har jag knappt spelat något på ett halvår eller något (bytte skärm, mitt nuvarande grafikkort pallar inte med skärmen + spelet ordentligt och spela i 30 fps gör mig åksjuk).

Är Rockstar som gjort detta med, så är GTA med hästar typ.

Finns otroligt mycket att göra och vill man ha ännu mer att göra så kör man igång Online.

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Är spelet bra? Är sugen men förväntar mig att det ska vara GTA V klass på det. Älskar Elder Scrolls men Fallout klarar jag inte av och oroar mig för att det är samma sak här

Jag tröttnade ungefär halvvägs igenom huvudstoryn, kändes väldigt repetitivt. Det är som GTA fast i westernmiljö

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Otroligt roligt spel, speciellt kul är det när man tar paus från storyn och bara härjar runt, som att råna tåg eller skjuta upp Valentine!

Permalänk
Skrivet av Göranzachrisson:

Otroligt roligt spel, speciellt kul är det när man tar paus från storyn och bara härjar runt, som att råna tåg eller skjuta upp Valentine!

tyckte jag med, ett tag, tills bountyn blev för hög. som jag skrev tidigare, det är kul att lagen alltid är efter en när man har en bounty på sig, men efter ett tag så blir det bara jobbigt och ju högre bounty desto mer kreativ och våldsammare blir de som jagar en, kan vara allt att de kör fram en vagn mitt i vägen och hoppar på dig från alla håll till att de spränger en vagn så att din häst blir rädd och kastar av dig och börjar skjuta från alla håll, visst, kul ett tag och det håller en på tårna, men i det långa loppet, mest störande.
sen när man har fått en sådan hög bounty på sig så svider det verkligen att behöva betala av den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

tyckte jag med, ett tag, tills bountyn blev för hög. som jag skrev tidigare, det är kul att lagen alltid är efter en när man har en bounty på sig, men efter ett tag så blir det bara jobbigt och ju högre bounty desto mer kreativ och våldsammare blir de som jagar en, kan vara allt att de kör fram en vagn mitt i vägen och hoppar på dig från alla håll till att de spränger en vagn så att din häst blir rädd och kastar av dig och börjar skjuta från alla håll, visst, kul ett tag och det håller en på tårna, men i det långa loppet, mest störande.
sen när man har fått en sådan hög bounty på sig så svider det verkligen att behöva betala av den.

Hahaha been there done that! Beror lite på vilket humör man är på, men spelet motiverar mig verkligen att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men jovisst det är klart att det ibland kan bli lite störande när man ska iväg på ett misson och det uppdraget inte går att köra när det är bounty hounters i närheten.. Men men är allt för skoj att rida upp för något berg med lawmen/bounty hounters efter en och man bara pangar en efter en med rolling block riflet!:)