Permalänk
Medlem

Gaming dator för TV

Tänkte att jag skulle köpa mig en dator att mest spela på.
Budget mellan 10 till 15 tusen.

Vet att finns flera trådar i just denna kategori, och många råd att vänta på BF och att AMD kommer ut med sina nya cpu och gpu.

Det som kanske skiljer från andra trådar är att jag tänkte köra denna på en TV i vardagsrummet. Inte bestämt exakt vilken tv det blir men LG C9, Sony xh90 eller Samsung i liknande klass.

Så med en sådan skärm vad är en lämplig nivå att lägga sig på?
Vad är ett tillräckligt bra bygge?
Spelar mest singleplayer typ gta, rdr2, cyberpunk(om de släpper de någon gång 😜), AC, kanske något bilspel osv. Ganska casual gamer...

Permalänk
Medlem

@Taidokas, har du begränsat utrymme där datorn ska stå/ligga eller är det obegränsat? Påverkar val av chassi, moderkort, processorkylare, storlek av nätaggregat. Kommer i alla fall behövas processor och grafikkort för 4K (se kommande tester), rekommenderar 32 GB RAM.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Nej utrymme är inte några problem.

Ja får vänta in testerna. Känns dock osäkert om de nya som just kommit får plats i min budget eller?

Permalänk
Medlem

Är i samma sits här,bevakar tråd och hoppas fler kommer med förslag 🙂👍