Asus toppar Radeon RX 6000-serien med vattenkyld modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja! Har tyvärr inte detaljerad info om korten än, ska försöka återkomma om det när vi får mer info.

Vill gärna veta längden på LC 6800 XT kortet, såg betydligt kortare ut än vanliga strix så hoppfullt att få in den i ett Louqe Ghost, återkoppla gärna när du har informationen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

STRIX LC RX6800XT

Om jag har en 360 radiotor i toppen av Helios GX601-chassit, kommer jag kunna ha det grafikkortet i med dess 240 radiator framtill då? Eller får den inte plats med två?

Permalänk
Medlem

Hade jag haft ett chassi med fönster hade Asus strix gått bort enbart pga massa enligt mig löjlig text (Game on, join the rep) det borde i alla fall vara dekaler som går att pilla bort. Asus är inte ensamma om detta, en kompis köpte ett RTX 2070 super, där står det med ledbelysta bokstäver "whats your game?" på sidan av kortet. Enda texten jag tycker är okej att ha synlig är produktnamnet typ Radeon/Geforce.

Men samtidigt kör jag ett chassi utan fönster, men kort som dessa motiverar inte till att köpa chassin med fönster.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Varför envisas de med att ha däckmönster på backplaten. Vidrigt fult.

Hittar inte originalklippet, men kolla 21:30.
https://youtu.be/7puH-8aCfBY
Lite härlig självdistans från Asus om det stämmer!

Permalänk

Julgransbling från ASUS. I vanlig tappning är designen riktad åt den tradionella coola och och hårda stilen 🤣
Men när väl allt spektakel drar igång då kan man gott undra vilken tillgång vi kommer se. Kan bara hoppas att de inte blir en mardröm återignen! Inte minst för både röda och gröna sidan Delayed...Delayed...

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Om jag har en 360 radiotor i toppen av Helios GX601-chassit, kommer jag kunna ha det grafikkortet i med dess 240 radiator framtill då? Eller får den inte plats med två?

jodå det bör funka, man får ta bort dem förinstallerade chassifläktarna i fronten bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jodå det bör funka, man får ta bort dem förinstallerade chassifläktarna i fronten bara.

Ah, underbart! Gissar på att de är tre till antalet? Kan jag lämna kvar en överst t.ex. och ersätta de under med denna eller är det olika storlekar på fläktarna så det blir konstigt/opassande? Alltså: bör jag ta bort alla tre?

Ytterligare följdfråga: du vet ingenting om ASUS har en PCI.E4 riserkabel på g för denna? Tester visar ju visserligen att skillnaden mellan 3 och 4 är försumbara, men tänkar att om en vill kräma ur fördelen med att ha Ryzen 5000-processor och detta grafikkort så bör ju den nyaste tekniken nytjas? Och jag vill verkligen ha detta vackra kort ståendes för uppvisning i sidoläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

i nuläget ser det ut att bli:
STRIX LC RX6800XT
TUF 6800XT
STRIX 6800
TUF 6800

ang TUF, höljet/ovandelen e samma som 30xx men själva "thermal module'n" är ny för Big Navi.

Kommer dessa kort att släppas den 18'e? Finns ingen information om denna release känns det som. Är ju sugen på ett Strix LC.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkiii:

Kommer dessa kort att släppas den 18'e? Finns ingen information om denna release känns det som. Är ju sugen på ett Strix LC.

Tja! Det kan vi tyvärr inte gå in på innan dem släppts eller fått officiellt datum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Ah, underbart! Gissar på att de är tre till antalet? Kan jag lämna kvar en överst t.ex. och ersätta de under med denna eller är det olika storlekar på fläktarna så det blir konstigt/opassande? Alltså: bör jag ta bort alla tre?

Ytterligare följdfråga: du vet ingenting om ASUS har en PCI.E4 riserkabel på g för denna? Tester visar ju visserligen att skillnaden mellan 3 och 4 är försumbara, men tänkar att om en vill kräma ur fördelen med att ha Ryzen 5000-processor och detta grafikkort så bör ju den nyaste tekniken nytjas? Och jag vill verkligen ha detta vackra kort ståendes för uppvisning i sidoläge.

Jag har inte hört nåt om det men kan kolla. Återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja! Det kan vi tyvärr inte gå in på innan dem släppts eller fått officiellt datum

Tack för snabbt, men något kryptiskt svar. Men med tanke på att det är 3 dagar till release och vi inte har ett datum för era kort ännu. Så känns det som att dessa inte kommer släppas samtidigt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tack för snabbt, men något kryptiskt svar. Men med tanke på att det är 3 dagar till release och vi inte har ett datum för era kort ännu. Så känns det som att dessa inte kommer släppas samtidigt.

Det ryktas om att partnerkorten kommer ca 2 veckor efter AMDs egna släpp, och förhoppningsvis får vi det bekräftat när NDA släpps den 18e.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Vad hände egentligen med detta vattenkylda toppmodell? Skulle väl lanseras idag också? Men kan inte hitta någonstans?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Skulle väl lanseras idag också?

Imorgon, sas det i en annan tråd (25e dvs.) Eller, inte specifikt just det kortet du nämnde, utan tredjeparts i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Imorgon, sas det i en annan tråd (25e dvs.) Eller, inte specifikt just det kortet du nämnde, utan tredjeparts i allmänhet.

Ah! Får hoppas det ingår där då.