vad gör ni när ni har riktigt tråkigt?

Permalänk

vad gör ni när ni har riktigt tråkigt?

Hej swec, är inne i en riktigt seg och tråkig period just nu. jag är 19 år och jobbar hemifrån och får verkligen noll stimulans, och har tagit paus från att renovera min bil då jag rullat in den i garage inför vintern. tränar gör jag mån-tors på ett ungefär. inte har man kvar tjejen heller. verkligen klättrar på väggarna. mina närmsta vänner har flyttat iväg för studier/ till brasilien som telefonförsäljare. dem vännerna jag har kvar här i trakterna, ja de dricker jag mest med på helgerna.
vad gör ni när ni har riktigt riktigt tråkigt? är trött på att spela dataspel...

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Tittar på filmer eller serier.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Viking

Filmer, serier, Youtube och Sweclockers är vad som gäller för mig. När det blir tråkigt så får jag ha tråkigt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Tittar på filmer eller serier.

tror jag tagit igenom större delen av kategorierna action, thriller och drama på netflix vid det här laget. uttjatat

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Spelar WoW, finns 15 år av content och kanske bara en promilles promille av alla spelare har lyckats göra "allt" i spelet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan hitta någon intressant kurs på t.e.x. edx.org eller udacity.com kanske?

Permalänk
Medlem

Jag går ut och springer minst 6km.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Kolla om du kan hitta någon intressant kurs på t.e.x. edx.org eller udacity.com kanske?

hmm, ja kanske det. helt klart värt att kolla upp lite närmare

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag går ut och springer minst 6km.

har sprungit en del i mina dar, men just nu känner jag att det krockar en del med mitt gymmande. försöker lägga på mig vikt och är upp 8.1kg på 7 månader. det är jag ändå rätt nöjd med. är även anmäld till vasaloppet

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Oh jisses, tänk att vara 19 idag och ha det tråkigt, jag skulle ge allt för att vara 19 igen, (är 50+), så det jag gör för att inte ha det tråktigt är SÅ annorlunda än då jag var 19.

Då jag var 19, så kodade jag demos i demoscen miljöet på Amiga datorer, grafik o musik även. Byggde radioer med nu "gammal" teknik och drog in hela världen på hemmabygget, fan va coola tider det var.

Idag har jag allt (bortsätt från det j....3090 kortet som aldrig kommer), så nu har jag det likaså tråkigt som dig, går o tittar på forums, skriver inlägg som detta i ren tråksamhet (Är Norsk i grunden så ni får förlåta min scandi-svenska)....

Så jag kan "erbjuda" lite hobby tips från min egen kollektion av grejor (som du kan skaffa, inte har eller har, eller få interesse av):

1) 3D printing. Var hur kul som hellst, spenderade minst 3 år på detta, köpte på mig en 4 printrar till slut, och tröttnade lite på det...hade jag varit 19 - så hadde detta blivit min nya karriär nu, men åldern ...så har man lite....tried it, done that, been there syndrom). Desingar egna modeller, målar dom etc.

2) 3D modellering, kul det med. Göra lite fuskspel i Unity etc... titta på några tutorial videos på youtube, och snikra samman några spel ihop.

3) Köpte en retro bygge dator här några mån sen, det är en "Colour Maximite 2" (google it sonny boy), den är världens snabbaste BASIC dator, 27K linjar basic kod på 1 sekund, du kan göra nintendo / snes / megadrive spel i BASIC med den bara att koppla på et PC tagentbord (USB), ingen opertativsystem, plugga in monitoren - tuta o köra...

4) Arduino. Dessa är små minidatorer du lätt kan lära att programmera på, styra hydrofoniska plantager, robottar, fönster, bil-tuning etc. bara att leka - och via kina kostar dom frå 20 spänn och uppåt...

5) Musik, älskar retro synthar och även moderna synthar, spelar en del på dessa, gör lite musik här o där när inspirationen kommer över mig.

6) Lirar spel tillsammans med kompisarna på nätet (ja det gör även vi gubbar), Ark (har hur många 1000 tals timmar som helst i detta spel), Satisfactory (vart du kan bygga en...fotorealistisk fungerande fabrik sammans med vännor o dyl). Empyrion...som Ark, fast ingen tama djur, men obegränsat bygge, på planeter, i naturen, i världsrummet etc.

7) Hydroponisk odling (nej inte sådanna olagliga grejer), men kryddor, sallad, planter som kan gro hela året i dom hydrofoniska lådorna, jättekul - ger nästan intill 100 procent resultat med minimalt effort.

8) Lira live streamers (nej inte gaming streams, ush tråkigt), men galna folk som live-streamer deras usla liv, kolla BjörnTV2, OnlyUseMeBlade, Rv6-trip, Captain content etc....dit liv tycks må bättre av att se dessa degenererade individer forsöka att bli tv stjärnor....garanterat gapskratt.

9) Jaga antika retro prylar, gamla tv spel, själlsynta retrodatorer, fickdatorer från "the past"....alltid skoj att gå o titta på samlingen, på eBay stiger värdet varje år.

10) Bygde egen arkadmaskin, fann nån arkad spel joysticks, några IKEA plåt och några gamla pc delar, vupti...fun right there.

Finns hur mycket skoj som helst man kan hitta på...

Permalänk
Medlem

Tja jag har ju det ganska tråkigt just nu, Bahnhof håller på och krånglar fram och tillbaka och har för närvarande ingen GPU i min stationära så min idé om att spela battlefield 1 hela helgen på min bärbara gick i kras. Brukar läsa annars, gärna historia för det finns nästan alltid något intressant att läsa om som man inte hört talas om tidigare och det känns mer produktivt än att ligga och slöa framför Netflix.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

19 bast, ingen tjej? premiumkonto på p0rnhub kanske =)?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Ganska mycket:

- Kollar på Netflix
- Går på gymmet med sambon
- Försöker ordna ett party eller partykväll (gick inte så bra igår, mera packad än roligt)
- Testat spela nya finans med sambon och det gick inte så bra men var riktigt roligt iallafall för mig
- Tar en cykeltur på mtb'n eller med racercykeln (funkar inte nu när det är minus på kvällarna)

Försöker hitta på något roligt med sambon, vi ska på restaurang ikväll eftersom vi båda är rejält uttråkade speciellt när jag drack för många öl igår och fick baksmällan från h-e

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Går ut och springer, kollar på film/serier

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

det bästa med att ha tråkigt är att man antagligen är fri från kerringafan hemma så jag passar på o vila

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Inaktiv

Försök inte att börja må bättre av saker som mer spel eller film/serier det fungerar inte alls imo. Försök istället kom igång med mer träning/motion eller någon annan aktiv hobby.

Permalänk
Medlem

Inga andra hobbys att dra igång, eller fixa hemma?

Själv har det blivit sånt som jag inte riktigt haft tid med tidigare, eller råd att göra.
Pengar som tidigare gick till utgångar, restauranger har sparats så jag har fått råd till andra saker.

Beställde nya skrivbord och och ordnade till allt "perfekt" med kabeldragningar, skärmstativ, borrat hål i borden för trådlös laddning osv.
Började med en ny hobby, modellbygge, men det är pausat för tillfället då jag satt lite för mycket med det i början
Datornnörd som man är har jag hunnit sätta upp en ny NAS av en gammal burk, Raspberry Pis för övervakning, backup. Dvs lärt mig om virtualisering och linux en hel del.

Mycket filmer och serier har det blivit också.. och jag börjar närma mig en punkt där jag inte har något att göra igen, suck

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

När jag har tråkigt så bakar jag eller lagar mat. Olika typer av bröd. Bemästra bearnaise, en perfekt medium rare entrecôte, en mustig gryta. Att bli duktig på att laga mat kommer spara dig en hel del pengar i framtiden, samtidigt som du får möjlighet att göra andra människor glada genom din matlagning.

Permalänk
Skrivet av Kin_80:

När jag har tråkigt så bakar jag eller lagar mat. Olika typer av bröd. Bemästra bearnaise, en perfekt medium rare entrecôte, en mustig gryta. Att bli duktig på att laga mat kommer spara dig en hel del pengar i framtiden, samtidigt som du får möjlighet att göra andra människor glada genom din matlagning.

no offence, men att laga mat kan nog vara det tråkigaste jag vet flyttar till studentboende till nästa läsår så då har man väl inget annat val än att lära sig göra billig mat dock

naej, idag är jag rätt otagg på livet. var på fest och sov hos mitt ex efteråt. jag tror vi stannar där

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

19 bast, ingen tjej? premiumkonto på p0rnhub kanske =)?

sånt finns att få tag i gratis om man googlar lite (sssch)

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Inga andra hobbys att dra igång, eller fixa hemma?

Själv har det blivit sånt som jag inte riktigt haft tid med tidigare, eller råd att göra.
Pengar som tidigare gick till utgångar, restauranger har sparats så jag har fått råd till andra saker.

Beställde nya skrivbord och och ordnade till allt "perfekt" med kabeldragningar, skärmstativ, borrat hål i borden för trådlös laddning osv.
Började med en ny hobby, modellbygge, men det är pausat för tillfället då jag satt lite för mycket med det i början
Datornnörd som man är har jag hunnit sätta upp en ny NAS av en gammal burk, Raspberry Pis för övervakning, backup. Dvs lärt mig om virtualisering och linux en hel del.

Mycket filmer och serier har det blivit också.. och jag börjar närma mig en punkt där jag inte har något att göra igen, suck

har hållit på en del med warhammer gubbar och byggt och målat. men det har jag tröttnad på nu, sen är det ju så satans dyrt också. en liten gubbe kan ju för tusan gå på 300 spänn + färg och penslar...

även jag håller på att spara, till universitet. så man förhoppningsvis slipper leva som en riktig snåljåp

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Oh jisses, tänk att vara 19 idag och ha det tråkigt, jag skulle ge allt för att vara 19 igen, (är 50+), så det jag gör för att inte ha det tråktigt är SÅ annorlunda än då jag var 19.

Då jag var 19, så kodade jag demos i demoscen miljöet på Amiga datorer, grafik o musik även. Byggde radioer med nu "gammal" teknik och drog in hela världen på hemmabygget, fan va coola tider det var.

Idag har jag allt (bortsätt från det j....3090 kortet som aldrig kommer), så nu har jag det likaså tråkigt som dig, går o tittar på forums, skriver inlägg som detta i ren tråksamhet (Är Norsk i grunden så ni får förlåta min scandi-svenska)....

Så jag kan "erbjuda" lite hobby tips från min egen kollektion av grejor (som du kan skaffa, inte har eller har, eller få interesse av):

1) 3D printing. Var hur kul som hellst, spenderade minst 3 år på detta, köpte på mig en 4 printrar till slut, och tröttnade lite på det...hade jag varit 19 - så hadde detta blivit min nya karriär nu, men åldern ...så har man lite....tried it, done that, been there syndrom). Desingar egna modeller, målar dom etc.

2) 3D modellering, kul det med. Göra lite fuskspel i Unity etc... titta på några tutorial videos på youtube, och snikra samman några spel ihop.

3) Köpte en retro bygge dator här några mån sen, det är en "Colour Maximite 2" (google it sonny boy), den är världens snabbaste BASIC dator, 27K linjar basic kod på 1 sekund, du kan göra nintendo / snes / megadrive spel i BASIC med den bara att koppla på et PC tagentbord (USB), ingen opertativsystem, plugga in monitoren - tuta o köra...

4) Arduino. Dessa är små minidatorer du lätt kan lära att programmera på, styra hydrofoniska plantager, robottar, fönster, bil-tuning etc. bara att leka - och via kina kostar dom frå 20 spänn och uppåt...

5) Musik, älskar retro synthar och även moderna synthar, spelar en del på dessa, gör lite musik här o där när inspirationen kommer över mig.

6) Lirar spel tillsammans med kompisarna på nätet (ja det gör även vi gubbar), Ark (har hur många 1000 tals timmar som helst i detta spel), Satisfactory (vart du kan bygga en...fotorealistisk fungerande fabrik sammans med vännor o dyl). Empyrion...som Ark, fast ingen tama djur, men obegränsat bygge, på planeter, i naturen, i världsrummet etc.

7) Hydroponisk odling (nej inte sådanna olagliga grejer), men kryddor, sallad, planter som kan gro hela året i dom hydrofoniska lådorna, jättekul - ger nästan intill 100 procent resultat med minimalt effort.

8) Lira live streamers (nej inte gaming streams, ush tråkigt), men galna folk som live-streamer deras usla liv, kolla BjörnTV2, OnlyUseMeBlade, Rv6-trip, Captain content etc....dit liv tycks må bättre av att se dessa degenererade individer forsöka att bli tv stjärnor....garanterat gapskratt.

9) Jaga antika retro prylar, gamla tv spel, själlsynta retrodatorer, fickdatorer från "the past"....alltid skoj att gå o titta på samlingen, på eBay stiger värdet varje år.

10) Bygde egen arkadmaskin, fann nån arkad spel joysticks, några IKEA plåt och några gamla pc delar, vupti...fun right there.

Finns hur mycket skoj som helst man kan hitta på...

De där streamarna alltså. Har de ingen självkänsla?

OT: Köp en RPI och gå in på nån sida med en massa projekt. Det brukar nästan alltid vara nåt som kickar igång intresset. En paj kostar mindre än att gå ut och dricka öl en kväll och man spar både hjärnceller och mår bättre dagen efter.

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Tja jag har ju det ganska tråkigt just nu, Bahnhof håller på och krånglar fram och tillbaka och har för närvarande ingen GPU i min stationära så min idé om att spela battlefield 1 hela helgen på min bärbara gick i kras. Brukar läsa annars, gärna historia för det finns nästan alltid något intressant att läsa om som man inte hört talas om tidigare och det känns mer produktivt än att ligga och slöa framför Netflix.

lät trist med datorn det där. ska nog dra igång lite bf1 igen nu när du nämner det. böcker, ja det har jag faktiskt tänkt på.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Drar täcket över mig och sover bort dagen (ibland önskar man att man inte vaknade upp igen)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Man får lära sig att ha tråkigt, det är inte alltid kul eller stimulerande. Det är mest som livet är, man har en hobby man gör ibland, sen pysslar man hemma, städar äter mat, tar en promenad, ser en film, spelar dator. Själv fokuserar jag all min vakna tid på att spela Path of exile just nu.

https://youtu.be/92Wd5GPioJQ?t=134 Rekommenderar alla att se på den där. 2 minuter livskunskap.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Läsa något spännande kan jag varmt rekommendera, utmärkt sätt att döda en eftermiddag.

Såg att du inte gillar matlagning men ska bli student snart, bra tips är att lära dig baka bröd och/eller göra snabba och enkla måltider. Går att få mycket pengar över genom smart matlagning och det är aldrig för tidigt att börja träna. Du kommer laga mycket mat genom livet och att försöka få det att ta mindre tid om det är något du ogillar känns kanske värt att lägga lite tid på?

Har jag riktigt dundertråkigt brukar jag ta tag i att rensa ur ett skåp eller städa bland verktygen eller dylikt för det är, i min värld, också tråkigt så det kan jag lika gärna göra när allt annat känns lika tråkigt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

tråkigt? Ja du vintern är här fram till juni nästa år = youtube, filmer och plocka ner cykeln i bitar och göra den redo inför nästa år. Spel tröttnar jag på, då jag spelade sjukt mycket när jag var i din ålder =). Nu är man gubbe och underhåller mig mestadels med filmer och youtube under vintern =).

Tips på youtube:
Linus tech Tips
DDE
Samcrac
Goonzquad
Royalty Exotics
Savage Garage
Emelia Hartford för att hon är duktig och sjukt kunnig inom sportbilar.
Legit Street Cars
Mondi Intressant då dessa 3 är släkt med varandra på något vis och så olika på youtube.
Royalty Exotic Cars Intressant då dessa 3 är släkt med varandra på något vis och så olika på youtube.
Gigi papasavvas Intressant då dessa 3 är släkt med varandra på något vis och så olika på youtube.
Car Wizzard
Vtuned garage
Alex rebuilds
Hoovies Garage
Rich Rebuilds
Fabio Wibmer
Gmbn Tech
danny macaskill
Redbull TV
plus en massa annat man kan underhålla sig med på just youtube

Permalänk
Medlem

Är verkligen sjukt avundsjuk på någon som ens kan ha tråkigt.

Har personligen alldeles för många hobbies och alldeles för lite tid för att detta någonsin ska hända.

Några exempel:
- Bygga på /reasearcha nästa dator/modda nuvarande/maintaina vattenkylningen/fixa med ljusen/fläktarna etc...
- Gör egna projekt inom 3dgrafik/design och kör tutorials för att lära mig nya program/tekniker.
- Skapa content till min egen youtube kanal inom ovanstående.
- Fippla med hemautomation/homeassistant/arduino.
- Lär mig programmering.
- Sortera/bearbeta foton.
- Alltid minst ett dussin spel jag skulle vilja hinna spela.
- Såg förut mycket på film, ofta 1/dag, särskilt internationella draman (har nästan gett upp detta men har en gedigen backloglista.
- Säkert minst 5 tv serier på kö.
- Säkert 50 böcker på kö.
- Beta av alla youtube subscriptions inom tech och 3d-grafik/skapande.
- Poddar.
- Lära mig språk/bli bättre på de jag kan.

Skulle kunna fortsätta men ni fattar ju att det inte går ihop. Kunde väl liksom cherrypicka vilket man skulle pyssla med för dagen - innan jag fick barn. Nu är de stunderna för egna intressen extremt få så har aldrig problemet att ha tråkigt... När barnen blir större och får egna intressen kanske pendeln svänger tillbaka något.

Permalänk
Medlem

Öhm.,.. skaffa en unge - du kommer aldrig någonsin ha tråkigt igen.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Brukar passa på städa vilket är riktigt tråkigt. När man är färdig så blev det roligt att ha vanligt tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU