BT = Lagg, lagg, tappar kontakten, med mera.... Ge upp?

Permalänk

BT = Lagg, lagg, tappar kontakten, med mera.... Ge upp?

Tjo!

Hur är BT standarden idag egentligen? Provade att lira med min XBox one X kontroller och lyssna på ljudet från spelet samtidigt (man brukar ju det liksom..haha). Men himlar vad det styrningen INTE funkar som den ska med lagg och utebliven respons och allt däremellan. Har även haft detta när jag INTE har mina lurar igång. Fattar inte. ÄR det ASUS BT400 som är **** eller är det något annat? Ska man återgått till kontroll med sladd och lurar med sladd. 2020....hm... =p

Kan även trådlös mus och tangenbord (ingen höjdare heller) störa BT? Två helt olika system gissar jag - men frågan bör ställas. har ett MS Desktop 900 med sån där dongle med (utöver BT-400).

/Snart tillbaks till en sladdad värld?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

inte 100% relevant till tråden kanske men jag använder xbox wireless adapter för min xbox one-kontroll. funkar bra för mig i alla fall. då slipper du tråd om du inte får bluetooth att funka bra.

https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/adapters/wireless-adap...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Kan även trådlös mus och tangenbord (ingen höjdare heller) störa BT? Två helt olika system gissar jag - men frågan bör ställas. har ett MS Desktop 900 med sån där dongle med (utöver BT-400).

Absolut. De allra flesta av den där typen av trådlösa system (inklusive Bluetooth) använder samma spann av frekvenser runt 2.4GHz (som även är ett av de band som används av Wifi), så de kan allihopa störa varandra.
Anledningen till att enheter använder just de frekvenserna är att det är ett av de få frekvensområden som är fritt tillgängliga för alla att använda så länge vissa riktlinjer följs.

Permalänk

Känner att jag får ge mig ut på jakt efter ett annan lösning med tangentbord och mus - trådade. Tips på något paket som funkar både för arbete och spel? Inget klickande och gärna lite grundare "Apple like" tangenter vi samt någon bra mus. Kan naturligtvis köpa var för sig med, men vill inte lägga så mycket pengar. Ms Desktop 900 nu tangenter känns..klibbiga på något sätt. Funkar dåligt med spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma