Uppdateringar på SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Meny: "Logga ut" har tagits bort – återfinns i medlemsprofilen
Vilka jävla dumheter.
Sen är det fortfarande cancer att allt runtom är helt vitt.

Snacka om att sabotera en hemsida...

Hur ofta loggar man ut menar du?

I början låg det ju framme på bannern brevid övriga knappar som forum och marknad, könns inte lika viktigt om du frågar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur ofta loggar man ut menar du?

I början låg det ju framme på bannern brevid övriga knappar som forum och marknad, könns inte lika viktigt om du frågar mig

Håller med där. Loggar aldrig ut. Men en del loggar nog in och ut rätt ofta. T.ex. när de går in på datorer som andra använder också.

Men de skulle kunna lägga en dropdown-meny på profilen där. där finns "Profil", "inställningar", "logga ut". Då kommer man till inställningar direkt som jag skulle tycka är bra.
(Jag tycker inte om dropdown, men i detta fall skulle fungera tror jag)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av abki:

På framsidans "senaste nyheterna" går det knappat att se vad det står.

Menar du för att texten är för liten eller för att rubrikerna klipps av? (Eller något annat?)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att efter denna uppdatering så saknar jag inte längre något akut. Visst är vissa små moment inte helt perfekta eller enligt alla detaljer precis som jag hade valt dem, men FAAN alltså vad bra jobbat.

Första betan var lite ’hej-kom-och-hjälp-mig’ och man förstod inte riktigt vad ni ville och varför. Men nu märks det verkligen att ni har lyssnat och tagit till er, och resultatet talar för sig självt.

Nu menar jag absolut inte att ni ska slappna av eller sluta fokusera, det finns fortfarande saker att göra, men ni gör ett bra jobb, det var bara det!

@UndaC, @Gurt, @jreklund, och alla andra

Permalänk
Medlem

Jag har ett önskemål på ny funktionalitet på sidan. När man tittar på de olika trådarna som finns så ser man namnet på trådskaparen under trådens rubrik. Jag skulle vilja lägga till datum/tidpunkt när tråden skapades också till höger om trådskaparens namn. Det finns ju redan en kolumn till höger när senaste inlägget skrevs men jag tycker det kan vara intressant att se när tråden skapades också, speciellt för att se om en tråd har blivit "återupplivad från de döda".

Se bild nedan för hur jag tänker. Sedan ska ju texten såklart inte vara röd som jag har gjort i mitt exempel, den bör ju vara samma stil och storlek som trådskaparens namn, kanske inom parentes för att skilja den från namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag har ett önskemål på ny funktionalitet på sidan. När man tittar på de olika trådarna som finns så ser man namnet på trådskaparen under trådens rubrik. Jag skulle vilja lägga till datum/tidpunkt när tråden skapades också till höger om trådskaparens namn. Det finns ju redan en kolumn till höger när senaste inlägget skrevs men jag tycker det kan vara intressant att se när tråden skapades också, speciellt för att se om en tråd har blivit "återupplivad från de döda".

Se bild nedan för hur jag tänker. Sedan ska ju texten såklart inte vara röd som jag har gjort i mitt exempel, den bör ju vara samma stil och storlek som trådskaparens namn, kanske inom parentes för att skilja den från namnet.
https://i.imgur.com/RuG4pTi.png

Mycket bra förslag! Gärna i aktiva trådar och vanliga forum-listan, men även ALT-texten på framsidan i "Nytt i forumet". Eftersom många trådar har börjat vakna till liv fast de är rätt gamla skulle det underlätta något oerhört.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Menar du för att texten är för liten eller för att rubrikerna klipps av? (Eller något annat?)

Nä det är något liten text men framför allt vit text på svart bakgrund. Det är helt omvända mot normalt. Tar ett tag för ögat att ställa om sig.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Hur ofta loggar man ut menar du?

I början låg det ju framme på bannern brevid övriga knappar som forum och marknad, könns inte lika viktigt om du frågar mig

Såg inte "stänga av symbol" knappen först... Är det här en tv dosa
Ja det fungerar väl men det blir ju ett extra klick för att komma åt den.
Är väl snarare så att man är inne någon gång i veckan, annars är man utloggad.

Märkte det att när Amazon kom igång var det upp emot 200 kommentarer de 2 första timmarna, många som saknar jobb verkar det som. Och då kanske man har tid att skriva av sig. För annars vet jag inte varför man måste kommentera att Amazon får en svensk sida...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@UndaC m fl

När man är i profilinställningarna och redigerar signaturen, så är förhandsgranskningens text inte signaturtexten utan den klassiska placeholdern:

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac."

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av cyklonen:

@UndaC m fl

När man är i profilinställningarna och redigerar signaturen, så är förhandsgranskningens text inte signaturtexten utan den klassiska placeholdern:

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac."

Om du tänker att Lipsum är själva inlägget. Kollat precis under?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Om du tänker att Lipsum är själva inlägget. Kollat precis under?

Hmm, så långt kom jag inte med ögonen, faktiskt. Jag förväntade mig signaturtexten högst upp, men när jag såg den "latinska" texten utgick jag från att det var fel och läste inte vidare. Ok, ja, signaturförhandsgranskningen syns ju där under, men varför placeholdern innan då...?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

När man trycker på sin profil så kommer det en lista som heter Aktivitetslogg, har den funnits där förut? Har det inte bara visats det man själv har skrivit?

Tycker att den listan är helt meningslöst och skulle verkligen vilja ha alla inlägg man själv har skrivit där. Jag vet att man kan trycka på X inlägg i forumet, men då får man upp hela sina inlägg, inte en lista på sina inlägg.

Vad tycker ni andra?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

När man trycker på sin profil så kommer det en lista som heter Aktivitetslogg, har den funnits där förut? Har det inte bara visats det man själv har skrivit?

Tycker att den listan är helt meningslöst och skulle verkligen vilja ha alla inlägg man själv har skrivit där. Jag vet att man kan trycka på X inlägg i forumet, men då får man upp hela sina inlägg, inte en lista på sina inlägg.

Vad tycker ni andra?

Jag skulle möjligen vilja ha en lista med egna inlägg, men också en annan med att man fått tummar eller blivit citerad, och kan finnas en poäng med en aktivitetslogg likt den nya, men inget jag använder (utan jag kör istället följda trådar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag skulle möjligen vilja ha en lista med egna inlägg, men också en annan med att man fått tummar eller blivit citerad, och kan finnas en poäng med en aktivitetslogg likt den nya, men inget jag använder (utan jag kör istället följda trådar)

Kan ju finnas flera listor, jag har iaf mer nytta av att se när jag skrev än allt som hänt i alla forumtrådar. Citat finns där uppe med men skadar ju inte att ha en knapp i profilen också. Tummar är ju roligt, men behöver inte mer fokus tycker jag.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@UndaC, @jreklund: stör mig fortfarande ganska mycket på att det inte går att se skillnad på vilka artiklar man har läst vis inte på framsidan (mobil ios)

Förr när man hade läst en artikel blev rubriken ljust grå (lite känslan av ’disabled’), numer är det bara någon enstaka nyans ljusare och jag har därför ofta missat artiklar i flödet för att jag trott att de var lästa.

När man dessutom blandar in alla dessa bumpningar av artiklar på framsidan (ibland många samtidigt) så blir det väldigt svårt att se för oss som faktiskt vill och försöker läsa allt innehåll.

Ibland hamnar senaste olästa 4-5 platser ner bakom innehåll man redan läst sedan flera dagar, då scrollar man några inlägg till men ser inget nytt och missar då till exempel huaweis stämning eller Intels deltagande på live... (exempel från idag)

1. Ändra den gråa tonen mycket mer än det som görs idag
2. Markera bumpade inlägg för inloggade användare åtminstone
3. Fundera igen på en separat sektion eller plats där den (notera singular) nuvarande bumpade artikeln ska vara så att det inte finns obegränsat antal och alltid är på samma ställe

Väldigt ofta man missar några timmar att inte refresha framsidan, då ska det vara tydligt vad man har att läsa när man återkommer!