Permalänk
Medlem

Sleevade kablar/extensions

Hej!
Jag erbjuder individuellt sleevade extensions och modulära ersättningskablar till corsair type 4 nätaggregat.

Du väljer själv färg (utefter vad som finns i lager), längd och utförande.
Observera att jag har fler färger än vad färgschemat visar, samt att vissa som visas kan vara slut på lager.
Kabelkammar finns i svart och halvtransparent vit.
OBS! Vita kontakter finns tyvärr inte i lager.

Kablarna sleevas i Paracord 550 typ III (100% nylon).
Kabeln som används är 1mm² 17 AWG (300/500V) med PVC isolering.

För närvarande kan jag göra 24-pin, 6+2 pin PCIE, 4+4 EPS.
Alla kablar testas med multimeter innan leverans och är dragtestade för normalt slitage och hantering. Modulära kablar testas även i min egen maskin.

Extensions
Standardkit:
1x24-pin
1x4+4-pin EPS
2x6+2-pin PCI-E
30 cm långa
2 kabelkammar per kabel.
Pris för fullt kit: 300:-
+ eventuell frakt (ca 63:-)
Extra PCI-E eller EPS 65:-.
Extra kabelkammar 5:-/st
Leveranstid: 2-14 dagar

Fullt modulära kablar
Kan ENDAST göra till corsair type 4 för närvarande.

Pris bestäms baserat på kabellängd, men riktpris är 600:- för ”stock” längd och standardutförande.
Jag gör inte heller ”splittade” PCIE kablar som leverantörerna kör med, utan en PCIE kabel kommer med endast EN kontakt. Har du Platinum version, tillkommer även 50:- för sense wires som är obligatoriska på dessa nätagg. För Gold/Bronze, är det valbart men ej nödvändigt.

Standardkit:
1x24-pin 61cm
1x4+4-pin EPS 75cm
2x6+2-pin PCIE 65cm

-

Fler färger beställs hem löpande, har du önskemål är det bara slänga iväg ett PM. Dock kan leveranstiden komma att öka om du vill ha en färg som inte finns hemma.

Observera att detta bedrivs som hobbyverksamhet. Jag har ingen intention att gå med vinst, därav att jag också kan hålla låga priser. Jag har ett heltidsjobb 7-16 och gör det för att det är roligt samt att jag inte tycker att det ska behöva kosta en förmögenhet att pimpa sin dator lite.

Vid frågor, intresse eller andra funderingar släng iväg ett PM.
Finns även på instagram.com/sleevatse för fler bilder och uppdateringar.

(Priset har ökat lite sedan tidigare annons då jag valt att övergå till en kraftigare elkabel)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

PM

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

finns nå bild på 24 pin extensions när dom sitter i ett chassi? vill bara veta hur tjocka kablarna är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma0303:

finns nå bild på 24 pin extensions när dom sitter i ett chassi? vill bara veta hur tjocka kablarna är

Där är ett exempel 😊

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

ser strålanade ut, är det fastpris på 300? Om inte så buder jag 200kr på svart eller vit extensions

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma0303:

ser strålanade ut, är det fastpris på 300? Om inte så buder jag 200kr på svart eller vit extensions

Tjena,

Det är fast pris då de görs på beställning 😊
Skicka pm

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera @Enials extensions, otroligt välgjorda och mycket snygga!

Permalänk
Medlem

Det ser ut som ett bombnedslag med kablar i min dator så när sjukpenningen kommer in den 27e får det bli ett sådant kit!
Jag PMar då och hoppas på att du inte har fullt upp kring julen

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Kommer de att passa till corsair sf600 platinum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Kommer de att passa till corsair sf600 platinum?

Extensions är universala och passar alls nätagg, värt att notera är dock att de förlänger dina existerande kablar vilket medför mer kabel till ditt bygge.

Eftersom att du har ett sf nätagg, så är min gissning att du kör sfx låda. Isåfall är nog inte extensions att rekomendera, utan då är det bättre med modulära kablar i den längd du önskar för att snarare minska på mängden kablar i ditt bygge.
Extensions är mer för atx byggen där utrymmet för lite extra kabel oftast finns.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

Har en corsair sf600 liggande som jag tänkte stoppa i atx bygge så länge för att inte behöva köpa nytt. Så tanken är att förlänga sladdar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Har en corsair sf600 liggande som jag tänkte stoppa i atx bygge så länge för att inte behöva köpa nytt. Så tanken är att förlänga sladdar.

Ja då går det utmärkt ☺

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än o rekommendera dessa!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Enials kablar rekommenderas starkt,
Grym att bolla idéer med, trevlig och levererar supersnabbt!

Finns inga tvivel om vem jag kontaktar först inför nästa bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:
Skrivet av Richardtng:

Enials kablar rekommenderas starkt,
Grym att bolla idéer med, trevlig och levererar supersnabbt!

Finns inga tvivel om vem jag kontaktar först inför nästa bygge!

Tack för en god affär och gott samarbete! 👌

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem

pm

Visa signatur

Intel i9-13900KS EK direct die | ASUS Strix Z790 H-Gaming | ASUS TUF 4070 TI 12gb
Fractal Meshify s2 | Corsair shift Rm1200x | Trident z5 7800 c34
Kingston Fury Renegade 1Tb System + 3x2TB kingston fury NVMe
Samsung Odyssey Neo G7 4K 144hz 43" | Corsair Virtuoso XT RGB
EK FL240+D5 pump, 360x2 45mm rads | Logitech- G915 TKL , G502 X

Permalänk
Medlem

Tjena! Mycket snygga kablar! Får man fråga var du har får tag i dina kabelkammar?