Permalänk

USB-A till USB-B Höger Vinkel

Letar efter en USB 3.0 med USB-A till USB-B Höger vinkel 5m eller längre, tycker mig letat överallt men får inte fram något alternativ.
Är det någon här som möjligtvis vet vart man kan vända sig för att hitta kabeln?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av lAvliden:

Det stämmer, precis den fast längre

Permalänk
Medlem

Fast får du ens USB3-hastigheter över den där kontakttypen? Tror den bara är för USB2. USB3 har väl alltid en liten extra-kontakt ovantill?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Varför inte köra med den som listade ovan samt https://www.webhallen.com/se/product/166792-Deltaco-aktiv-USB...

Det borde väl funka?

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Fast får du ens USB3-hastigheter över den där kontakttypen? Tror den bara är för USB2. USB3 har väl alltid en liten extra-kontakt ovantill?
https://www.pricerunner.se/product/260x260/1856261815/Deltaco-USB-A-USB-B-3.0-3m.jpg

Jo precis med extra kontaktdel, som den ser ut i länken som var högre upp. Som jag fått fram heter de samma men är olika beroende på om det är 2.0 eller 3.0, fast jag kanske har fel?

Skrivet av slusk:

Varför inte köra med den som listade ovan samt https://www.webhallen.com/se/product/166792-Deltaco-aktiv-USB...

Det borde väl funka?

Funderade på det men kabeln rör på sig så vill försöka undvika förlängning, fast kanske kan bli en nödlösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mediahuset:

Jo precis med extra kontaktdel, som den ser ut i länken som var högre upp. Som jag fått fram heter de samma men är olika beroende på om det är 2.0 eller 3.0, fast jag kanske har fel?

Funderade på det men kabeln rör på sig så vill försöka undvika förlängning, fast kanske kan bli en nödlösning.

Bara tejpa skiten rejält med eltejp så håller det nog 😊

Permalänk
Skrivet av slusk:

Bara tejpa skiten rejält med eltejp så håller det nog 😊

Hehe tyvärr inget alternativ, strävar efter att det skall se så bra ut som möjligt. Kanske att man får bygga en adapterplatta att sätta fast förlängning på men hade föredragit att hitta "rätt" kabellängd

Permalänk
Medlem
Skrivet av mediahuset:

Jo precis med extra kontaktdel, som den ser ut i länken som var högre upp.

Ah, förstås. Förlåt. Söndagströttheten gjorde sitt.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Fast får du ens USB3-hastigheter över den där kontakttypen? Tror den bara är för USB2. USB3 har väl alltid en liten extra-kontakt ovantill?

Tycker kabeln i Amazon-länken i allra högsta grad ser ut att ha ett USB B 3.0-kontaktdon

Skrivet av mediahuset:

Hehe tyvärr inget alternativ, strävar efter att det skall se så bra ut som möjligt. Kanske att man får bygga en adapterplatta att sätta fast förlängning på men hade föredragit att hitta "rätt" kabellängd

En stump krympslang över kontaktdonen lär hålla ihop dem, och kanske ser prydligt nog ut?

Annars är det ju inte jättebökigt att klippa av kontaktdonen och skarva medelst lödning. Ledarna brukar vara standardfärgade i rött, vitt, grönt och svart, man behöver inte ens ringa upp kablarna. Med lite smältlim och krympslang går det att få skarven väldigt diskret

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Tycker kabeln i Amazon-länken i allra högsta grad ser ut att ha ett USB B 3.0-kontaktdon

En stump krympslang över kontaktdonen lär hålla ihop dem, och kanske ser prydligt nog ut?

Annars är det ju inte jättebökigt att klippa av kontaktdonen och skarva medelst lödning. Ledarna brukar vara standardfärgade i rött, vitt, grönt och svart, man behöver inte ens ringa upp kablarna. Med lite smältlim och krympslang går det att få skarven väldigt diskret

Ja kanske att det kan vara en möjlig lösning, dock aldrig försökt mig på att skarva en usb-kabel, tack för förslaget.

Permalänk
Medlem

USB 3.0 har typiskt en maxlängd på 3 m, varför det behövs en aktiv förlängningskabel likt den som länkades ovan för att nå upp i 5 m.

Klippa och skarva kommer aldrig fungera och upprätthålla USB 3.0, det kanske hade fungerat med äldre standard eller en väldigt kort sladd, men du kommer aldrig lyckas tillverka din egen passiva 5 m långa USB 3.0 kablel.