G.Skill lanserar tangenter med transparent lager för RGB-bonanza

Permalänk
Melding Plague

G.Skill lanserar tangenter med transparent lager för RGB-bonanza

Den som är nöjd med sitt tangentbord kan vara missnöjd med tangenterna, användare G.Skill vill locka med Crystal Crown-tangenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är väl tangentbord vanligen gjorda av plast. Eller iaf tangenterna.
Men det där såg nog extra plastigt ut ändå va?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Moderator
Testpilot

ÄNTLIGEN!

Varför måste alltid RGB-funktionerna vara så måttfulla!? Varför ens har bokstäver på tangenterna, bara gör helt transparenta tangenter med bara färg. En riktig regnbågsspya i 2000 lumen.

För att vara lite seriös ett tag så finns det garanterat en marknad för detta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det kommer att bli oerhört fult efter ett tag om man inte väldigt regelbundet rengör tangentbordet. Dessutom ser det extremt plastigt ut?!

En mycket bättre produkt för att showcase:a RGB:n är pudding caps som har funnits ett bra tag:

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

<3 ordet "Bonanza"

Permalänk
Medlem

Less is more.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
99:e percentilen

Varför måste precis allt vara så överdrivet RGB nu för tiden?

Och detta säger jag som tycker att tangentbord kanske är den pryl där RGB gör sig allra bäst, eftersom det till exempel förhöjer UX för Achtung, die Kurve! markant.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på dessa och på "Pudding keycaps" som funnits ett tag?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Perfekt, lysande tangentbord ersätter julgranen för mig

Permalänk
Avstängd

Vi pratar hela tiden om att allt ska vara miljövänligt men helt plötsligt är det rätt att peta in ännu mera elektronik, ännu mera dioder och annan dynga som egentligen inte gör någon nytta alls.
RGB borde förbjudas helt för det är inte miljövänligt och absolut inte miljövänligt för personer som sitter bredvid då man ser saker som blinkar och lyser i jordens alla färger samtidigt. 😀

Gött att få vara gammal gnällgubbe ibland.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan köpa Metalliska keycaps? Följde med ett par stycken till mitt Corsairtangentbord för gaming-knapparna men jag skulle vilja ha alla tangenter i samma material.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Varför inte bara skippa den transparenta delen helt? Inte lika plastigt utseende och ännu bättre ljusutsläpp... som att de vill göra det tacky?

Permalänk
Medlem

199kr? Måste ju vara sketna ABS.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Skulle föredra en design åt andra hållet så att det istället läcker ut mindre ljus utanför varje tangent. Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att tangentbordet skall lysa upp hela skrivbordet.
Men det är ju snart Jul.

Permalänk
Medlem

Förutom just belysningen ser ju det här ut ungefär som Apples tangentbord anno 1997 eller däromkring:

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Keyboard#/media/File:Appl...

Jag tror att jag har ett kvar nånstans, det kanske är värt att gräva upp och sälja dyrt? Jag kan löda fast några dioder i det - 5V finns ju från USB, och jag vet att folk gjorde det på den tiden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

För mycket ljus läckage tenderar att dränka själva bokstäverna, för de som kanske behöver se bokstäverna alltså...

Sedan heter det genomskinligt, inte transparent.... svenska för böfvelen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus ska kosta 49,90:- inget mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Tangentbord och mus ska kosta 49,90:- inget mer

Lite överdrivet kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Tangentbord och mus ska kosta 49,90:- inget mer

Jo fast andra kanske vill ha lite klass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

För mycket ljus läckage tenderar att dränka själva bokstäverna, för de som kanske behöver se bokstäverna alltså...

Sedan heter det genomskinligt, inte transparent.... svenska för böfvelen..

Enligt SAOB så användes genomskinlig 1681 och transparent 1728. Du får nog helt enkelt acceptera att båda varianterna går att använda.

Sedan heter det böfuill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Sedan heter det genomskinligt, inte transparent.... svenska för böfvelen..

Ja hur var det nu med svenskan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Enligt SAOB så användes genomskinlig 1681 och transparent 1728. Du får nog helt enkelt acceptera att båda varianterna går att använda.

Ger jag icke ett vitten för.

Visa signatur
Permalänk
Lego Master
Skrivet av ZothOmmog:

Less is more.

MORE IS MORE!

But also, vilket vederstyggligt kräkbord.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig Ö och Ä tangenter med fullstora bokstäver...det kan jag betala för...slippa dansk/norska skräpet.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@JD Tror våra grannar i väster tänker samma...

Visa signatur