Kommande Mac Pro kan bli betydligt mindre än dagens modell

Permalänk
Melding Plague

Kommande Mac Pro kan bli betydligt mindre än dagens modell

Apples övergång till ARM-processorer väntas nå arbetsstationer år 2021 eller 2022 – och bjuda på nättare format för Mac Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Japp, farsan har erhållit exklusiv prototyp för den kommande mindre Mac Pro-modellen:

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Japp, farsan har erhållit exklusiv prototyp för den kommande mindre Mac Pro-modellen:
https://i.imgur.com/BLfy16I.jpeg

Ser ut att vara riv i den maskinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Japp, farsan har erhållit exklusiv prototyp för den kommande mindre Mac Pro-modellen:
https://i.imgur.com/BLfy16I.jpeg

Grate picture.

Permalänk
Medlem

Finns det någon teknologi som DirectStorage på ARM eller kommer det vara exklusivt till x86? Jag vet inte om det är något på hårdvarusidan som måste finnas hos ARM? Räcker det med stöd för NVME?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hade det inte kunnat finnas en komponent som heter LEG så att man hade kunnat säga "it cost me and ARM and a LEG" to build this system. Det hade jag gillat.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Japp, farsan har erhållit exklusiv prototyp för den kommande mindre Mac Pro-modellen:
https://i.imgur.com/BLfy16I.jpeg

Mac Pro Air.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Apple, Mac & Cheese

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Fanns det ens något användningsområde för Radeon VIIx2 i crossfire, det vill säga 4st gpuer? Inte hittat en ända bench där jag sett större fördelar.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om Mac pro användarna är intresserade av storleken på datorn. Hoppas inte apple gör en soptunna till som de professionella användarna inte vill ha.
Som proffsanvändare i en filmstudio etc så är en fullstor dator inget problem så vitt jag kan se.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Eftersom de nya Macarna i princip är upphypade iPads med inbyggt tangentbord á la notebook blir de troligtvis mindre än dagens modeller.

Permalänk

Jag har sedan Mac IIfx haft åtminstone en ”PRO” Mac på skrivbordet. Men sedan soptunnan är det slut på det. Den står kvar och gör email och lättare grafik och kan aldrig bli uppgraderad. Men nya cheese gratern är alldeles för dyr och saknaden av CUDA på grafiken gör den värdelös för mig. Gamla Mac Pro kunde ju hänga med ganska länge och när de blev för slöa installerade jag Windows och slängde in i render farmen. Jag pensionerade just de sista 2 2x12 proc burkarna från 2004. Men nya Mac blir det inte. Hur små de än är... Jag ser liksom inte liten storlek som en feature på jobb burkar. Snarare expansions möjlighet och bra grafik.

Visa signatur

Pixel Pusher

Permalänk
Sötast

Åh Nej......

Så nu när Apple äntligen skapat en Mac Pro..... så ska de omedelbart börja slimma den.... precis som Macbook "Pro"
Ja... varför lämna professionellt till professionellt....

Gör nu den extra tunn och ha 1 usb port totalt bara, gör inget att man måste dra strömmen för att sätta i en usb-enhet.