Importera nya Chromecast

Permalänk

Importera nya Chromecast

Hej!

Undrar lite om man kan importera nya chromecasten på något sätt? Mor min ska snart ha en övernattningslägenhet och tycker nog att den senaste versionen skulle passa henne bäst. Lite lättare att hantera något som är mer som en klassisk digitalbox för en mer mogen kvinna 😅

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk

Jag köpte en från fnac.com och de funkade kanon, lite Google translate löste de mesta 😛.
Svenska går välja i enheten och de är stickpropp som i alla andra EU länder. Enheten funkar bra och gillar multifjärrdelen som gör de möjligt att inte behöva vanliga fjärren på min gamla tv som inte stödjer hdmi-cec.

Permalänk

Inet har dem, tror dock de tog slut direkt när de kom in på deras lager, men de kommer in igen men du kanske inte kan vänta så länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av granshagen99:

Inet har dem, tror dock de tog slut direkt när de kom in på deras lager, men de kommer in igen men du kanske inte kan vänta så länge...

Var hittar du den på Inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Var hittar du den på Inet?

https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv

Gillar min

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Var hittar du den på Inet?

https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv

nu hade du ju redan fått länken men här är den, var lustigt jag kunde inte hitta den genom sök på inet, fick bläddra där jag skickat den innan...

Permalänk
Medlem

Tack sökte på Chromecast men fick inte fram något. Hur är den?

Permalänk
Medlem

Vad gör ström-knappen på fjärrkontrollen? Är det för att starta chromecasten på något sätt eller är det för att kunna starta TVn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Vad gör ström-knappen på fjärrkontrollen? Är det för att starta chromecasten på något sätt eller är det för att kunna starta TVn?

Borde vara för att starta TVn. Vet att min gamla vanliga chromecast kan starta min TV utan problem, och då är det en gammal dum-TV.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Precis som BrutalSwede sa så är det för att starta TV:n (och chromecast också då)

Det jag ville tillägga är att det finns volymknappar för TV:n på sidan av fjärrkontrollen också

De går även att koppla så att de fungerar med en förstärkare/receiver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Borde vara för att starta TVn. Vet att min gamla vanliga chromecast kan starta min TV utan problem, och då är det en gammal dum-TV.

Skrivet av Pulver:

Precis som BrutalSwede sa så är det för att starta TV:n (och chromecast också då)

Det jag ville tillägga är att det finns volymknappar för TV:n på sidan av fjärrkontrollen också

De går även att koppla så att de fungerar med en förstärkare/receiver.

Kom på att den kanske även är för att stänga av TVn lättare. Om man nu kan starta TVn genom chromecast med mobilen, men det går väl inte att stänga av TVn med mobilen?

Behöver strömkabeln vara kopplad till nätuttag eller kan man koppla till TVns USB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Behöver strömkabeln vara kopplad till nätuttag eller kan man koppla till TVns USB?

Det går tyvärr inte att ansluta till TVn:s USB, man måste koppla in med medföljande nätadapter.