Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti Eagle till salu i mellanöstern

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti Eagle till salu i mellanöstern

Ännu olanserade RTX 3060 Ti-kort läcker ut både på bild och som fysiska produkter i Saudiarabien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant men uppriktigt sagt hoppas jag Amd:s olika kort gör att priserna sjunker en del. 5000kr för ett x060 kort känns ju lite sådär.

Permalänk
Hedersmedlem

اوبس...

oops...

Dold text
Permalänk
Medlem

Känns fejk? Med tanke på hur kartongen ser ut. Ser ut som en budgetkartong och inte alls som grafikkortslådor brukar se ut (inte ens mitt budget rx480 kom i en sådan där låda..)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Känns fejk? Med tanke på hur kartongen ser ut. Ser ut som en budgetkartong och inte alls som grafikkortslådor brukar se ut (inte ens mitt budget rx480 kom i en sådan där låda..)

Kände samma. Brukar inte gfx-lådor även ha ett "ytterskal" runt lådan (kanske bara asus)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Kände samma. Brukar inte gfx-lådor även ha ett "ytterskal" runt lådan (kanske bara asus)?

Mitt asus rog strix har det inte, men det har en tunn kant så det syns liksom inte.
Samma på mitt rtx2070 gaming z ifrån msi, och mitt xfx rx480 har det där tunna ytterskalet man tar av först.

De där tjocka kanterna på en kartong är som sagt budgetkartong

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Kände samma. Brukar inte gfx-lådor även ha ett "ytterskal" runt lådan (kanske bara asus)?

Svårt att avgöra riktigt på bilden eftersom det är lite taskig kvalité, men även trycket ser ut att vara av ganska låg kvalité.
En annan sak, även om det är ett kort som kommer till försäljning... vore det inte konstigt om det var så att det hamnade hos en random åf i saudiarabien av alla ställen - innan det kom till recensenter?

Ponera att kortet existerar på riktigt, om det dessutom skulle dykt upp hos ÅF borde en lansering vara runt hörnet. Här har vi (om jag inte missat något) inte hört ett pip? Brukar ju alltid läcka information innan. Känns som det är klassiska kinesiska piratkopior. Kan vara turing-kort eller rent av pascal.

Nu kan ju inte Swec egentligen kommentera om det skulle vara så att de har kort eller lyder under NDA, men - hur troligt är ett sånt här scenario i dagens läge med alla läckor och dylikt?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Svårt att avgöra riktigt på bilden eftersom det är lite taskig kvalité, men även trycket ser ut att vara av ganska låg kvalité.
En annan sak, även om det är ett kort som kommer till försäljning... vore det inte konstigt om det var så att det hamnade hos en random åf i saudiarabien av alla ställen - innan det kom till recensenter?

Ponera att kortet existerar på riktigt, om det dessutom skulle dykt upp hos ÅF borde en lansering vara runt hörnet. Här har vi (om jag inte missat något) inte hört ett pip? Brukar ju alltid läcka information innan. Känns som det är klassiska kinesiska piratkopior. Kan vara turing-kort eller rent av pascal.

Nu kan ju inte Swec egentligen kommentera om det skulle vara så att de har kort eller lyder under NDA, men - hur troligt är ett sånt här scenario i dagens läge med alla läckor och dylikt?

Kan ju också vara så att sweC med NDA vet att det existerar och har ett på lager som de ska testa om xx dagar. Det i sin tur är anledningen till att de lägger upp en sådan nyhet, för de tycker att den troligen är sann baserat på ovan? 🙄 SweCeption...

Permalänk

4500:-, hehe, low end till high end-priser.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Ska bli intressant att se hur det presterar mot 2060Super!

Permalänk
Medlem

Skulle detta stämma så är det ju riktigt intressant. 8650kr för ett kort som beräknas vara värt 4500. Inte varje dag man kan plocka fram scalper-stämpeln för återförsäljare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Blir det ungefär samma prestanda som mitt rtx 2080?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

4500:-, hehe, low end till high end-priser.

Är väl snarare mid end. Low end är väl 3050. Skulle nog klassa 3060 och 3060Ti som mid-end medan x70 och x80 alltid varit high end. x90 oxh Titan är Top-end.
Så jag alltid sett på det i alla fall.
Skulle inte kalla 2060 för ett low end-kort i alla fall. Inte kommande 3060 och 3060Ti heller.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sjukt konstigt att komponenter kost så mycket där medans andra prylar som TV, Monitors och liknande kostar som alla andra ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Kan ju också vara så att sweC med NDA vet att det existerar och har ett på lager som de ska testa om xx dagar. Det i sin tur är anledningen till att de lägger upp en sådan nyhet, för de tycker att den troligen är sann baserat på ovan? 🙄 SweCeption...

Jo, men när hade ÅF kort i lager innan ens recensenter fått dem? Brukar ju nästan vara en regel mer än ett undantag att någon kines läcker siffror online strax innan recension.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Hugashaka:

Skulle detta stämma så är det ju riktigt intressant. 8650kr för ett kort som beräknas vara värt 4500. Inte varje dag man kan plocka fram scalper-stämpeln för återförsäljare.

Jag skulle säga att det är ganska vanligt förutom i norden.
I tyskland, england, usa etc så säljs ofta produkter sjukt mycket dyrare än rekpris när det är brist.

T.ex. sist när det var "mining-kris" så kunde man ju se grafikkort för dubbla ordinariepriset på webbshoppar i hela världen men här i norden låg alla kvar på kortens "korrekta" pris. De justerades lite förstås typ plus 10-15 procent i vissa fall men de prishöjningarna kom i regel från korttillverkarna eller Nvidia/AMD själva, inte från återförsäljarna.

Ampere har varit drabbad av det samma, har inte sett dubbla priset riktigt men nära nog i (vissa, inte alla förstås) tyska butiker tex.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kommer prestanda vara lik 2080 super eftersom 3070 har likande prestanda till ett 2080ti ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Jag säger fejk på grund av utseendet av kortet ser ut som 3080 eagle istället för 3070. Varför skulle 3060ti ha den där puckeln som 3080 har när 3070 inte har den?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

För 8600kr är det totalt ointressant.
För 4500kr så skulle det kunna vara intressant.

RTX 2070 verkar ligga över 5000kr hos de återförsäljare som har i lager.
3060Ti borde väl prestera bättre än 2070 ?

Skrivet av UndaC:

Jag skulle säga att det är ganska vanligt förutom i norden.
I tyskland, england, usa etc så säljs ofta produkter sjukt mycket dyrare än rekpris när det är brist.

T.ex. sist när det var "mining-kris" så kunde man ju se grafikkort för dubbla ordinariepriset på webbshoppar i hela världen men här i norden låg alla kvar på kortens "korrekta" pris. De justerades lite förstås typ plus 10-15 procent i vissa fall men de prishöjningarna kom i regel från korttillverkarna eller Nvidia/AMD själva, inte från återförsäljarna.

Priserna gick upp på Pascal korten i "mining krisen", så priser runt 4000kr blev typ "normal priser" för ett GTX 1060 6GB, åtminstone de lite bättre versionerna likt Asus Strix och dylikt.
Köpte själv ett MSI Gaming GTX 1060 6GB för runt 3000kr på black friday rea, som hade kostat närmare 4000kr utanför rean.
Jag hade inte förutsett mining boomen och ville helst inte vänta i all oändlighet.

Nu är jag sugen på RTX kort och vill helst ha något bättre än standard RTX 2060, men är inte så sugen på att lägga 5000+ på det.

Ser fram emot recension av 3060Ti.

Permalänk
Medlem

skulle tipsa dig om 2060 super på black friday om du inte orkar vänta på 3060ti ska komma ut på marknaden

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

4500:-, hehe, low end till high end-priser.

3060Ti är inget low end kort.

Permalänk
Skrivet av ipac:

3060Ti är inget low end kort.

Traditionellt har Nvidias xx-60-kort legat i 150-200 usd-ligan. skulle jag kalla low end. Low-medium kanske. långt ifrån well done som ju brukade kosta dubbelt så mycket, kanske till och med lite mer än så.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av CubaCola:

Känns fejk? Med tanke på hur kartongen ser ut. Ser ut som en budgetkartong och inte alls som grafikkortslådor brukar se ut (inte ens mitt budget rx480 kom i en sådan där låda..)

Väldigt lik kartongen som mitt RTX 2060 Windforce X2 var förpackad i, ganska budget och kändes mer som något tänkt för budgetmoderkort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Känns fejk? Med tanke på hur kartongen ser ut. Ser ut som en budgetkartong och inte alls som grafikkortslådor brukar se ut (inte ens mitt budget rx480 kom i en sådan där låda..)

Skrivet av Eott:

Kände samma. Brukar inte gfx-lådor även ha ett "ytterskal" runt lådan (kanske bara asus)?

Skrivet av trickeh2k:

Svårt att avgöra riktigt på bilden eftersom det är lite taskig kvalité, men även trycket ser ut att vara av ganska låg kvalité.
En annan sak, även om det är ett kort som kommer till försäljning... vore det inte konstigt om det var så att det hamnade hos en random åf i saudiarabien av alla ställen - innan det kom till recensenter?

Ponera att kortet existerar på riktigt, om det dessutom skulle dykt upp hos ÅF borde en lansering vara runt hörnet. Här har vi (om jag inte missat något) inte hört ett pip? Brukar ju alltid läcka information innan. Känns som det är klassiska kinesiska piratkopior. Kan vara turing-kort eller rent av pascal.

Nu kan ju inte Swec egentligen kommentera om det skulle vara så att de har kort eller lyder under NDA, men - hur troligt är ett sånt här scenario i dagens läge med alla läckor och dylikt?

Här är kartongen mitt EAGLE 3070 kom i, skulle definitivt säga att det är något lurt med den där kartongen i artikeln. Min har ett yttre hölje och jag har svårt att se att kartongdesignen skulle skilja sig så stort mellan olika kort med tanke på hur mycket Nvidia lägger sig i.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Traditionellt har Nvidias xx-60-kort legat i 150-200 usd-ligan. skulle jag kalla low end. Low-medium kanske. långt ifrån well done som ju brukade kosta dubbelt så mycket, kanske till och med lite mer än så.

Ja jag vet att du gillar att jämföra äpplen med päron men det finns gott om utrymme under 3060Ti så att kalla det kortet för low-end är ordagrant rakt av felaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Skulle detta stämma så är det ju riktigt intressant. 8650kr för ett kort som beräknas vara värt 4500. Inte varje dag man kan plocka fram scalper-stämpeln för återförsäljare.

Kan mycket väl vara så att importavgifter etc till Saud Arabien är skyhöga. Är ju inte direkt ett fattig klientel däromkring.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Ja jag vet att du gillar att jämföra äpplen med päron men det finns gott om utrymme under 3060Ti så att kalla det kortet för low-end är ordagrant rakt av felaktigt.

Det är ju du som hitintills inte sett skillnad på bananer och äppelträd.
Det kommer nog en vacker dag. Perspektiv brukar komma med åren.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Det är ju du som hitintills inte sett skillnad på bananer och äppelträd.
Det kommer nog en vacker dag. Perspektiv brukar komma med åren.

Ganska lustigt att du inte inser att fler anledningar än "greed!" innebär ett större perspektiv.

Men eftersom du inte gillar tekniska argument så kan vi här titta på enbart språkliga: Om det kommer 3 kort under 3060Ti, hur är då 3060Ti low end?

Permalänk
Medlem

3 fläktar på en bild och 2 på en annan..

Permalänk
Medlem

Konstigt hörde inget om det trots jag e arab o följer all nyheter om nya grafikkort och andra dator delar.